Sivu 1/1

iPhone 5S: Moi-simmi ei löydä verkkoa

Lähetetty: 12.6.2017 klo 16.20
Kirjoittaja Thelenius
Vaihdoin liittymää uuden Moi-operaattorin tarjoamaan. Heidän SIM-korttinsa ei nyt kuitenkaan toimi iPhonessani, tai toimii, mutta ei yhdistä puhelinverkkoon. Puhelin hyväksyy SIMin ja sen PIN-koodin, mutta näyttää verkkona vain "FI DNA" ja kuuluvuuspallerot nollassa. Soittaa ei voi, SMS ei toimi, mobiilidata ei toimi myöskään. Puhelin ei myöskään osaa lukea puhelinnumeroani tältä uudelta simmiltä kuten normaalisti, vaan se pitää syöttää käsin. Kokeilin tilata uuden simminkin, mutta sekään ei toimi. Kaverin Androidissa toimii kuitenkin, joten asiakaspalvelusta hokevat, että vika on puhelimessa.

Kysymys kuuluukin, mikä vika tässä puhelimessa voi olla? Muut liittymät toimivat aivan normaalisti (mukaan lukien prepaid, jonka hommasin että en ole ihan tavoittamattomissa), olen kuuluvuusalueella, olen tarkistanut kaikki asetukset ja käynyt läpi kaikki niksit jotka olen netistä löytänyt. iOS on uusin versio. En halua maksaa huollosta kun kerran muut liittymät toimivat, mieluummin vaihdan sitten taas operaattoria. Mutta haluaisin keksiä jonkin keinon saada tämä Moi käyttöön!

Re: iPhone 5S: Moi-simmi ei löydä verkkoa

Lähetetty: 18.10.2017 klo 21.06
Kirjoittaja Salasana
Se johtuu luultavasti siitä, että moi käyttää dna:n verkkoa. Roamingin salliminen asetuksista mobiilidata kohdasta saattaa auttaa, koska se saattaa luulla roamaavansa dna:n verkossa vaikka sen kuuluukin olla siellä

salli mobiilidata