Ciao, käyttäessäni Nokian 6630 puhelinta modeemina Soneran liittymällä, kytkeytyy PB:kkini verkkoon oikein mukavasti kunhan pysyn Suomen kamaralla. Mutta kun yritän täällä Ranskassa tehdä saman toimenpiteen, niin eipäs yhteys synnykään, vaan kaatuu siinä vaiheessa kun käyttäjää tunnistetaan / hyväksytään. Puhelinnrona käytän *9***1# ja salasanoja tms. ei ole.
Soitin Soneran asiakaspalveluun, ja siellä sanoivat että minun pitäisi asettaa ns. AT-komennot, jotta yhteys toimisi ulkomailla!! Sain asiakaspalvelijalta oikean komennon, mutta minulla ei ole tietoa miten kyseinen komento asetetaan Macissa... TIETÄÄKÖ KUKAAN??
PowerBook, kännykkä ja AT-komennot
Verkkoasiat, langattomat tukiasemat, mifit, mokkulat ja muut puhelimet
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
PowerBook, kännykkä ja AT-komennot
Viesti Kirjoittaja Paulus »
-
-
Viesti Kirjoittaja Paulus »
Jep, kyseisen jampan scripti on käytössä. Eli siis AT-komennot pitäisi olla sen myötä kunnossa. Itsekin ajattelin, että asia on varmaan näin, koska en koko helkkarin netistä löytänyt tietoe miten Macciin vaihdettaisiin kyseiset komennot. Noh, vika siis jossain muualla, damit!
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Yksi juttu voi olla se, ettei Soneralla GPRS yhteys toimi Ranskassa kaikilla operaattoreilla. Kokeile valita kännystä eri operaattori ja koeta uudestaan.
Ainakin DNA:lla homma on näin niin Ruotsissa kun Brysselissäkin, ainakin mun kokemuksen mukaan. Miksei homma olis näin myös Soneralla.
Ainakin DNA:lla homma on näin niin Ruotsissa kun Brysselissäkin, ainakin mun kokemuksen mukaan. Miksei homma olis näin myös Soneralla.
-
Viesti Kirjoittaja Pbman »
Tätä esiintyy kaikilla operaattoreilla ympäri pallon. Itse olen Espanjassa ravannut ja Saunalahden kanssa olen huomannut että Vodaphone ei toimi kuin ihan vain perusjuttuihin. Voda ei esimerkiksi toimi gprs käytössä tai soita palvelunumeroihin. Muut operaattorit toimivat mainiosti. Saunis kutsui tuota viaksi joka on ollut väliaikaista, mutta jostain syystä vikaa on jatkunut puoli vuotta =)MacFinn kirjoitti:Yksi juttu voi olla se, ettei Soneralla GPRS yhteys toimi Ranskassa kaikilla operaattoreilla. Kokeile valita kännystä eri operaattori ja koeta uudestaan.
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka