No jaa, taas näitä huijauksia.
-
Re: No jaa, taas näitä huijauksia.
Viesti Kirjoittaja KonstaT »
Koskee nimimerkkiä aza joka ilmeisesti ostaa, korjaa (ainakin yrittää) ja myy rikkinäisiä puhelimia. En voi sanoa suoraan että petos olisi kyseessä mutta kehotan varovaisuuteen kun hieroo kauppoja tämän kaverin kanssa.
Aza myi siis 2kpl iPhoneja rikkinäisinä. Toisen puhelimen emolevy oli pahasti kärähtänyt ja on syytä epäillä, että myyjä on koonnut eri puhelimista rikkinäiset osat yhteen, peitellyt emolevyn rikkinäistä kohtaa sekä raaputtanut punaisen vesisensorin pois. Toinen puhelin taas on blockattu (mahdollisesti IMEI suomen mustalla listalla) ja alkuperästä myyjä ei osannut enempää kertoa. Väitti kivenkovaan saaneensa vaihdossa/kaverilta/yms mutta ei pystynyt esittämään mitään todisteita että on puhelimen ostanut.
Myyjä itse väittää ettei ole ikinä korjaillut puhelinta vaikkakin mahdollisia korjausmenetelmiä jakelee mielellään ostajille. Tilanteeseen nähden yllättävän innokkaasti on myös yrittänyt ostaa esim. rikkinäisen iPodin:
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=93&t=205498
Lisää aiheesta täältä:
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=93&t=205172
Ja täältä:
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=93&t=205513
EDIT: Joku voisi vielä linkittää aza:n nimimerkin, itse kun en osannut.
AMA-EDIT: Pyydetty linkki lisätty:
aza
-
Viesti Kirjoittaja Se_renkas »
Marco Järss (Salosta) on kyseinen herra jos tulee vastaan kaupanteossa niin kannattanee suhtautua varauksella. Facebookissa samalla nimellä. Pyörii aikapaljon nimimerkillä marcojkkarisel kirjoitti:Nimi julki ja poliisit perään...
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja VetoMies »
Tälläkin foorumilla puheenaiheen, sekä myyjän ominaisuudessa vilahdellut Riku Länsmans ei tule huijaamaan enää ketään. Kiitos vielä kerran kaikille keskusteluun osallistuneille.
Terveisin: VetoMies.
-
Viesti Kirjoittaja miihkali »
Eli kaveriko jäänyt kiinni?VetoMies kirjoitti:Alkuiltaa pöytään.
Tälläkin foorumilla puheenaiheen, sekä myyjän ominaisuudessa vilahdellut Riku Länsmans ei tule huijaamaan enää ketään. Kiitos vielä kerran kaikille keskusteluun osallistuneille.
Terveisin: VetoMies.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Ciota »
Yhteystietosi ja maksusta 250,- Saat tuolla hinnalla todistus/kuitti s-postiini FI25 ******* Kiitos kaupoista.
elikkäs taas näitä sankareita.... sain ko. vastauksen tänään ja näköjään ilmoitus oli jo poistettu
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja RotatoR »
-
- Ylläpitäjä
Nyt on sitten Pekkassan viimeinen hetki hoitaa asia kuntoon, muutoin on aiheellista palauttaa myyjän laittamat ja ylläpidon toistaiseksi poistamat tarkemmat tiedot hänestä, jotta joku muu kenties tietojen avulla estyisi huijatuksi tulemisesta.RotatoR kirjoitti:Täällä odotellaan edelleen rahoja MacBook Prosta. Epäilen kyllä, etten tule niitä koskaan saamaan.
EDIT: Pakkassa saanut yv:llä kehotuksen tulla kommentoimaan ketjuun.
Syy: Lainaus lisätty
-
Viesti Kirjoittaja RotatoR »
Viikko vierähti. Tilanne sama.RotatoR kirjoitti:Täällä odotellaan edelleen rahoja MacBook Prosta. Epäilen kyllä, etten tule niitä koskaan saamaan.
Toinen viikko. Edelleen odotellaan.
Edit: Akku menee ilmeisesti takuuvaihtoon (tarvike/kopio) ja toivon, että vika on tosiaan siinä eikä itse koneessa.
-
- Ylläpitäjä
Soisi meidän foorumimme välttyvän moisista tapauksista, mutta valitettavasti näin ei ole. Tuntemattomalta ostaminen on aina riskaabelia, olkaa varovaisia ja varmistakaa kaikin mahdollisin keinoin kauppakumppanin antamat tiedot ja suosikaa kasvokkain ostamista.
Jos edes hieman epäilyttää, älkää ostako/myykö!!
-
Viesti Kirjoittaja aza »
No jo on siinä kauppamies... Ostit minulta aivan räjähtäneen puhelimen, josta kuva liitteenä tässä viestissä. Et saanut sitä toimimaan ja soittelit minulle että haluat purkaa kaupat mahdollisimman nopeasti ilman poliiseja?! Sitten väitit että puhelin olisi varastettu ja uhkasit rikosilmoituksella? Puhelin ei sanojesi mukaan löytänyt verkkoa joten päättelit että se olisi varastettu... Rikosilmoituksenkin taisit tehdä, mutta läpi ei mennyt kun puhelin ei ollut varastettu? Kannattaisi toki kertoa kaikki tapahtunut äläkä valikoi mehevimpiä ''juoruja''. Tosiaan en noista puhelimista mitään oikein tiedä missä menee nuo kosteussensurit vai anturit, näytön osaan vaihtaa, enempää en ole tullut opetelleeksi, eli mistä päättelet tiedänkö minä onko emolevy kärähtänyt vai ei??KonstaT kirjoitti:Täältä vielä löytyisi tällainen case:
Koskee nimimerkkiä aza joka ilmeisesti ostaa, korjaa (ainakin yrittää) ja myy rikkinäisiä puhelimia. En voi sanoa suoraan että petos olisi kyseessä mutta kehotan varovaisuuteen kun hieroo kauppoja tämän kaverin kanssa.
Aza myi siis 2kpl iPhoneja rikkinäisinä. Toisen puhelimen emolevy oli pahasti kärähtänyt ja on syytä epäillä, että myyjä on koonnut eri puhelimista rikkinäiset osat yhteen, peitellyt emolevyn rikkinäistä kohtaa sekä raaputtanut punaisen vesisensorin pois. Toinen puhelin taas on blockattu (mahdollisesti IMEI suomen mustalla listalla) ja alkuperästä myyjä ei osannut enempää kertoa. Väitti kivenkovaan saaneensa vaihdossa/kaverilta/yms mutta ei pystynyt esittämään mitään todisteita että on puhelimen ostanut.
Myyjä itse väittää ettei ole ikinä korjaillut puhelinta vaikkakin mahdollisia korjausmenetelmiä jakelee mielellään ostajille. Tilanteeseen nähden yllättävän innokkaasti on myös yrittänyt ostaa esim. rikkinäisen iPodin:
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=93&t=205498
Lisää aiheesta täältä:
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=93&t=205172
Ja täältä:
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=93&t=205513
EDIT: Joku voisi vielä linkittää aza:n nimimerkin, itse kun en osannut.
AMA-EDIT: Pyydetty linkki lisätty:
aza
''Väitti kivenkovaan saaneensa vaihdossa/kaverilta/yms mutta ei pystynyt esittämään mitään todisteita että on puhelimen ostanut. Minulla on hänen nimi ja puhelinnumero tallessa keneltä ostin puhelimet. Kun kysyin sinulta puhelimen imei koodia niin et sitä suostunut antamaan koska tiesit ja olit varmasti sillä imeillä katsonut että puhelin ei ole varastettu... Mutta et saanut tahtoasi läpi niin rupesit velmuilemaan?
-
1) Jos sinulta löytyy myyjän nimi ja puhelinnumero, lähetä ne mulle tai laita tänne muiden näkyville.
2) imei koodia jos kaipaat, ota puhelin käteen ja soita myyjälle. Kuten sanoin, emolevy ei suostu enää toimimaan.
3) Osaat omien sanojen mukaan vaihtaa pelkän näytön, minkä takia siis yrität ostaa virtanappivikaisen iPhonen?
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php? ... 7#p1603437
4) Kerran osaat näytönkin vaihtaa, miksi väitit että "Itse en edes koittanut saada puhelimia toimimaan."? Näytönvaihdossa kun puretaan lähes koko puhelin, kuten hyvin tiedät.
Kun nopeasti lasken, on meidän "korjaajalla" ollut 6kpl rikkinäisiä iPhoneja myynnissä. Lisäksi kovasti on intoa ostaa lisää. On siis syytä epäillä että tiedät puhelimista vähän enemmän kuin mitä väität, vai onko rikkinäisten puhelimien hamstraaminen hauskaa? Ja tosiaan LCD-liittimen kunnon näkee esimerkiksi silmiä käyttämällä...
Rikosilmoituksen kävin tekemässä kun itsekin niin kehotit; oli syytä epäillä puhelinta varastetuksi. Poliisi päättää että lähteekö tutkimaan asiaa enempää, se ei minua pahemmin kiinnosta enää.
Todisteita siis esille. Joko YV:llä tai suoraan ketjuun!!
-
Viesti Kirjoittaja Mendel »
Huuto.netissä on joku huijarihenkilö joka myy epäilyttävään halpaan hintaan macbookeja toisilta ihmisiltä kaappaamillaan tunnuksilla. Itse huusin macbook airin 500 euron hintaan mutta onneksi tilin oikea omistaja varoitti huijarista (joka ei ollut tajunnut vaihtaa myyjän matkapuhelinnumeroa omakseen).
Kyseinen tili on suljettu ylläpidon toimesta mutta ilmeisesti huijari oli kaapannut muitakin tilejä koska ainakin yksi toinenkin tili on juuri suljettu jossa oli myös macbook myynnissä.
Nyt tarkkana! Onneksi en itse ehtinyt lähettää rahoja huijarille! En laita huijarin nimeä tähän ilman tämän foorumin ylläpidolta tulevaa lupaa. Käyttää kuitenkin .be loppuista sähköpostiosoitetta.
-
Jos vastausta ei kuulu niin olisiko jo syytä banniin?
-
- Ylläpitäjä
-
Viesti Kirjoittaja aza »
Terve taas!KonstaT kirjoitti:No johan on kun samoja asioita jauhetaan uudestaan ja uudestaan. Luulisi että olisit ottanut todisteet aikoja sitten esille jos niitä on...
1) Jos sinulta löytyy myyjän nimi ja puhelinnumero, lähetä ne mulle tai laita tänne muiden näkyville.
2) imei koodia jos kaipaat, ota puhelin käteen ja soita myyjälle. Kuten sanoin, emolevy ei suostu enää toimimaan.
3) Osaat omien sanojen mukaan vaihtaa pelkän näytön, minkä takia siis yrität ostaa virtanappivikaisen iPhonen?
4) Kerran osaat näytönkin vaihtaa, miksi väitit että "Itse en edes koittanut saada puhelimia toimimaan."? Näytönvaihdossa kun puretaan lähes koko puhelin, kuten hyvin tiedät.
Kun nopeasti lasken, on meidän "korjaajalla" ollut 6kpl rikkinäisiä iPhoneja myynnissä. Lisäksi kovasti on intoa ostaa lisää. On siis syytä epäillä että tiedät puhelimista vähän enemmän kuin mitä väität, vai onko rikkinäisten puhelimien hamstraaminen hauskaa? Ja tosiaan LCD-liittimen kunnon näkee esimerkiksi silmiä käyttämällä...
Rikosilmoituksen kävin tekemässä kun itsekin niin kehotit; oli syytä epäillä puhelinta varastetuksi. Poliisi päättää että lähteekö tutkimaan asiaa enempää, se ei minua pahemmin kiinnosta enää.
1) Myyjän nimi Kristoffer Nylund, Tampereelta, puhelinnumeron voin laittaa YV:nä jos pyydät. En tiedä mihin tätä tarvitset, koska puhelimet eivät olleet varastettuja...
2) En tarvitse puhelin IMEI:tä enään, koska tieto on tullut ettei puhelin ole varastettu, syytteenä oli lievä petos. Sait puhelimet postiennakolla ja sait tarkastaa tuotteet ennen maksua? Mikset katsonut emolevyn kuntoa, jos sen siitä olisi nähnyt / näkee ennen kuin maksoit tuotteet, puhelin oli valmiiksi osissa ja siitä olisi helposti saanut katsottua emolevyä koska sekin oli irti?
3) ''Osata'' tarkoittaa että osaan. Eli olen joskus vaihtanut näytön, se ei tarkoita että osaisin korjata minkä tahansa vian puhelimesta. Olisin ostanut puhelimen koska tuo lukitusnäppäinvika ei ole mielestäni kovin suuri vika, ja kyseinen puhelin oli halpa. Ja syy miksi olen ostamassa itselleni uutta puhelinta on se että minulta löytyy Samsungin S5600, jolla otin myös kuvat emolevystä sinulle joiden laadusta valitit kun ei saanut kuin 5 pikseliä.
4) Miksi minun olisi pakko koittaa saada luurit toimimaan? Ei riitä aika, taito (?) ja kiinnostus ruveta korjailemaan joten pistin suoraan myyntiin.
Luulisi tämän asian jo olevan selvä? Taitaa kyllä asia mennä niin että et saanut puhelimia toimimaan kuten tiedämmekin ja koitat laittaa sitä minun syyksi koska maksoit puhelimista kovan hinnan. Ymmärrän että sinua harmittaa.
-
Viesti Kirjoittaja Jasca »
S-postiin saamani vastaus hyvin huonoa suomenkieltä. Mailin mukaan myyjä työmatkalla Lontoossa ... ja seuraavassa mailissa kertoo asuvansa Lontoossa, missä konekin yllättäen on. Molemmissa maileissa nimi hieman erilainen kuin myynti-ilmossa.
Kannattanee olla varovainen jos noita on ostelemassa. Itse vetäydyin takavasemmalle...
P.S. Ylläpito voi halutessaan linkittää ilmot tänne.
Tori.ri -ylläpito poistanut kyseiset ilmot, eli ilmeisesti arveluni oli oikea... Tilalle on tullut kolme muuta hyvin samanoloista ilmoa, joissa kaikissa sama myyjä. Kuvien perusteella ei-skandinaavisia malleja. Tässä linkit:amanita kirjoitti:Olisin iloinen, jos viitsisit itse kaivella nuo linkit ilmoitukseesi. Kiirutta näet piisaa muutoinkin.
http://www.tori.fi/uusimaa/Apple_MacBoo ... ?ca=18&w=3
http://www.tori.fi/uusimaa/Apple_MacBoo ... ?ca=18&w=3
http://www.tori.fi/uusimaa/Apple_macboo ... ?ca=18&w=3
Oma neuvoni on: varovaisuutta näiden kohdalla. Jos ovat ok, anteeksipyyntöni aiheettomasta epäilystä.
• MBP 15" 2.7 GHz i7 | 16 GB | Radeon Pro 4 GB | SSD | macOS Monterey
• iMac 27" 2.7 GHz i5 | 8 GB | HDD | SD | MacOS X El Capitan
-
- Ylläpitäjä
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
aza kirjoitti:Terve taas!KonstaT kirjoitti:No johan on kun samoja asioita jauhetaan uudestaan ja uudestaan. Luulisi että olisit ottanut todisteet aikoja sitten esille jos niitä on...
1) Myyjän nimi Kristoffer Nylund, Tampereelta, puhelinnumeron voin laittaa YV:nä jos pyydät. En tiedä mihin tätä tarvitset, koska puhelimet eivät olleet varastettuja...
2) En tarvitse puhelin IMEI:tä enään, koska tieto on tullut ettei puhelin ole varastettu, syytteenä oli lievä petos. Sait puhelimet postiennakolla ja sait tarkastaa tuotteet ennen maksua? Mikset katsonut emolevyn kuntoa, jos sen siitä olisi nähnyt / näkee ennen kuin maksoit tuotteet, puhelin oli valmiiksi osissa ja siitä olisi helposti saanut katsottua emolevyä koska sekin oli irti?
3) ''Osata'' tarkoittaa että osaan. Eli olen joskus vaihtanut näytön, se ei tarkoita että osaisin korjata minkä tahansa vian puhelimesta. Olisin ostanut puhelimen koska tuo lukitusnäppäinvika ei ole mielestäni kovin suuri vika, ja kyseinen puhelin oli halpa. Ja syy miksi olen ostamassa itselleni uutta puhelinta on se että minulta löytyy Samsungin S5600, jolla otin myös kuvat emolevystä sinulle joiden laadusta valitit kun ei saanut kuin 5 pikseliä.
4) Miksi minun olisi pakko koittaa saada luurit toimimaan? Ei riitä aika, taito (?) ja kiinnostus ruveta korjailemaan joten pistin suoraan myyntiin.
Luulisi tämän asian jo olevan selvä? Taitaa kyllä asia mennä niin että et saanut puhelimia toimimaan kuten tiedämmekin ja koitat laittaa sitä minun syyksi koska maksoit puhelimista kovan hinnan. Ymmärrän että sinua harmittaa.
Terve aza,
Ensinnäkin, laita vaan myyjän puhelinnumero YV:llä eikä mitään puhelinluettelosta haettuja, koska meinaan myös soittaa sinne! Lisäksi viimeisintä käyntiä foorumille ei enää näy, onkohan blockattu, mutta onneksi moderaattorit varmasti näkevät viime käynnin joson tarve.
Sitten tarkennetaan vähän faktoja... Emolevyistä toinen oli irti puhelimesta; tämä oli se emolevy mikä oli ilmoitettu varastetuksi tai (japani/jenkki/yms), joka tapauksessa ei löytänyt SIM-korttia.
Tätä ei siis voinut testata koska oli irti puhelimesta!
Toinen emolevy oli kiinni puhelimessa ja ruuvit paikoillaan. Itse taisit aikaisemmin mainita ettet osaa katsoa liittimen kuntoa, tässä oli liitin palanut täysin mustaksi (siis se liitin mihin liität näytön kaapelit, älä esitä tyhmää

Tätäkään ei voinut nähdä postissa koska puhelimessa oli kaikki ruuvit kiinni!
Vaikka tätä on käytännössä vaikea todistaa, molemmat taidetaan tietää kumpi on siirtänyt vahinkoa toiselle. Väität ettei riitä taito korjaamaan; sama puhelin (kärähtänyt liitin) löytyy myynnistä 25.8, mutta 26.8 laitat kuitenkin viestin
"Perun myynnin sittenkin, tilasin jo uudet osat puhelimeen."
Oletan että osat tarkoittaa näyttöä kun siitä oli puhe. Mitäs osille tapahtui, laitoit hyllylle?

6.9 puhelin takaisin myynnissä kahden muun luurin kanssa. Otetaan vielä huomioon se, miten paljon säikähdit kun edes mainitsin sanan poliisi (kunnes pappa tuli kiroilemaan puhelimeen) niin on vaikea uskoa että 100% puhtaita jauhoja ollut pussissa. Ymmärrät varmaan?
Kuvien laadusta... 8.8 olit aktiivisesti tarjoillut Galaxy Notea vaihtoon, ei ainakaan HO:ssa mennyt vaihtoon. Ettei vaan olisi S5600 pelkkänä "kamerapuhelimena" ollut käytössä?
Pirkkalaan nyt ei ole hetkeen mitään asiaa eikä parin sadan euron takia sinne viitsi lähteä. Eipä ole selityksesi ollut kovinkaan uskottava ollut eikä tollainen "haista v****" asenne mielestäni ihan kerro siitä että oot rehti myyjä.
-
Viesti Kirjoittaja aza »
Ostat rikkinäisiä puhelimia ja luulet että ne ovat ehjiä?KonstaT kirjoitti:aza kirjoitti:Terve taas!KonstaT kirjoitti:No johan on kun samoja asioita jauhetaan uudestaan ja uudestaan. Luulisi että olisit ottanut todisteet aikoja sitten esille jos niitä on...
Terve aza,
Ensinnäkin, laita vaan myyjän puhelinnumero YV:llä eikä mitään puhelinluettelosta haettuja, koska meinaan myös soittaa sinne! Lisäksi viimeisintä käyntiä foorumille ei enää näy, onkohan blockattu, mutta onneksi moderaattorit varmasti näkevät viime käynnin joson tarve.
Sitten tarkennetaan vähän faktoja... Emolevyistä toinen oli irti puhelimesta; tämä oli se emolevy mikä oli ilmoitettu varastetuksi tai (japani/jenkki/yms), joka tapauksessa ei löytänyt SIM-korttia.
Tätä ei siis voinut testata koska oli irti puhelimesta!
Toinen emolevy oli kiinni puhelimessa ja ruuvit paikoillaan. Itse taisit aikaisemmin mainita ettet osaa katsoa liittimen kuntoa, tässä oli liitin palanut täysin mustaksi (siis se liitin mihin liität näytön kaapelit, älä esitä tyhmää)
Tätäkään ei voinut nähdä postissa koska puhelimessa oli kaikki ruuvit kiinni!
Vaikka tätä on käytännössä vaikea todistaa, molemmat taidetaan tietää kumpi on siirtänyt vahinkoa toiselle. Väität ettei riitä taito korjaamaan; sama puhelin (kärähtänyt liitin) löytyy myynnistä 25.8, mutta 26.8 laitat kuitenkin viestin
"Perun myynnin sittenkin, tilasin jo uudet osat puhelimeen."
Oletan että osat tarkoittaa näyttöä kun siitä oli puhe. Mitäs osille tapahtui, laitoit hyllylle?![]()
6.9 puhelin takaisin myynnissä kahden muun luurin kanssa. Otetaan vielä huomioon se, miten paljon niin on vaikea uskoa että 100% puhtaita jauhoja ollut pussissa. Ymmärrät varmaan?
Kuvien laadusta... 8.8 olit aktiivisesti tarjoillut Galaxy Notea vaihtoon, ei ainakaan HO:ssa mennyt vaihtoon. Ettei vaan olisi S5600 pelkkänä "kamerapuhelimena" ollut käytössä?
Pirkkalaan nyt ei ole hetkeen mitään asiaa eikä parin sadan euron takia sinne viitsi lähteä. Eipä ole selityksesi ollut kovinkaan uskottava ollut eikä tollainen "haista v****" asenne mielestäni ihan kerro siitä että oot rehti myyjä.
Vastasin tuohon kysymykseen jo miksen niitä korjannut... Ei riitä aika eikä kiinnostus. Osat myyty. ''Säikähdit kun edes mainitsin sanan poliisi (kunnes pappa tuli kiroilemaan puhelimeen)'' Taisit itse sanoa, että ''voidaanko tätä hoitaa ilman poliiseja ja nopeasti'' ja hän ei ollut minun pappani vaan isäni, yhtäkään kirosanaa ei tullut, ei ole ikinä tullut hänen suustaan.
Galaxy note myyty jo aikoja sitten... 2 ja puoli kuukautta sitten olen myynyt sitä niin mistä päättelet että se on minulla vieläkin? S5600 minulla on käytössä ihan puhelimena.
Onko siis käynyt mielessä, että olisit tulossa Pirkkalaan lisää uhkailemaan minua, eikö tuo rikosilmoitusuhkaus (uhkaukseksi se ei jäänyt) jo riittänyt? Olen 15-vuotias ja sinä uhkailet minkä kerkiät, eikö se ole jo laitonta...? Ja tosiaan kukaan ei ole haistattanut sinulle mitään, puhelimessa kun puhuttiin niin ainut mitä sain sanottua oli että ''jos se puhelin todella on varastettu niin sinun PITÄÄ tehdä rikosilmoitus että asia menee eteenpäin ja syyllinen (jota ei tässä tapauksessa ole) saataisiin kiinni''. Silti puhelu saatiin kestämään sen 10 minuuttia kun syytteesi ja uhkauksesi vaihteli koko ajan. Miksi sinun pitäisi Pirkkalaan asti lähteä että saisit ne 170 euroa takaisin jos kerta ne voisi saada ihan laillisesti mielestäsi, kun olen ''varastetun'' puhelimen myynyt sinulle? Ja tämä oli ainut syy miksi halusit puhelimet palauttaa. Eikö poliisi sen pyydä jos puhelin olisi ollut varastettu?
-
Toinen puhelimista oli siis se mahdollisesti varastettu ja toisessa palanut emolevy ja varmasti purettu. Osatkin sulla taisi olla ja jopa sinä olisit huomannut liittimen palaneen jos olisit 5 ruuvia poistanut. Toisaalta aina voi myös esittää tyhmää.
Kun soitin sulle, kerroin epäileväni toisen puhelimen olevan varastettu ja tarjouduin sinun parastasi ajatellen hoitaa asian ilman poliiseja. Mulle kun on täysin sama että tuleeko poliisi koputtelemaan sinun ovelle.
Ketään en ole tässä asiassa uhkaillut ja ihmettelen miten otat kaiken uhkauksena kun "et kerran ole mitään väärää tehnyt". Pappas sanoikin että rikosilmoitus PITÄÄ tehdä kun kerran oli syytä epäillä varastetuksi, ja niin tein. Pirkkalaan jos tulisin niin olisihan se helpompaa puhua asiat läpi kasvokkain, eikös niin?

Lisäksi taitaa olla muidenkin ostajien parhaaksi jos tietävät minkälaisia puhelimia kauppaat ja kun ongelmia tulee niin asenne on "haista *****" ja "ei kiinnosta".
PS. Myyjän osoitetta, puhelinnumeroa tai mitään yhteystietoja ei vieläkään ole kuulunut YV:llä. Oliko Fonectan järjestelmässä käyttökatko?
-
-
Viesti Kirjoittaja mansikkainen »
KonstaT kirjoitti:Päivitetäänpäs sen verran että mitään ei ole AZA:sta kuulunut komeen päivään, ei minkäänlaista yhteydenottoa. Myyjän yhteystiedoista ei siis vieläkään mitään tietoa. Ilmoittelen jos tilanne muuttuu mutta ei lupaavalta näytä...
Tee suosiolla rikosilmoitus.
Kyllä poliisin puuttuminen asiaan auttaa kummasti toista osapuolta asian sopimisessa.
Nimimerkki keväällä tein rikosilmoituksen kun eräältä toiselta foorumilta tyyppi huijasi rahat mutta ei ikinä
lähettänyt itse tuotetta. Viikko sitten tuli poliisilta soitto että haluaa sopia ja maksaa takaisin jos en vaadi maksun jälkeen enää
mitään rangaistusta.
-
Viesti Kirjoittaja dlspade »
Mutta eihän siinä mitään häviä että tekee ilmoituksen poliisille, onpahan tiedot tallessa jos myyjä osoittautuukin oikeasti rikolliseksi.
-
Viesti Kirjoittaja mansikkainen »
dlspade kirjoitti:Vaikea kuvitella että poliisilla olisi resursseja tämän jutun tutkintaan kun oikeastaan mitään juttua ei edes ole, ostit rikkinäiset luurit ja sait rikkinäiset luurit.
Mutta eihän siinä mitään häviä että tekee ilmoituksen poliisille, onpahan tiedot tallessa jos myyjä osoittautuukin oikeasti rikolliseksi.
Mikäli olis puhtaat jauhot pussissa niin osoittaisi että haluaa asian sopia ja neuvotella ettei kummallekaan osapuolelle jää mitään hampaan koloon.
Lisäksi kun Konstan kirjoittamia viestejä lukee niin onhan tuossa salattu asioita kyllä, joten lievän petoksen merkit täyttää ainakin.
Palaa sivulle “Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka