Keskustelua tavaroiden yleisestä hintatasosta ja ajankohtaisista tarjouksista. Tälle alueelle myös ilmoitukset varastetuista tavaroista ja mahdolliset kimppatilaukset.
Huomaa vain, että KVR-muisteissa ei ole Applen/Kingstonin "toimivuustakuuta".
KTA-mallimerkinnällä varustetut muistit vaihdetaan uusiin, mikäli ne eivät jostain syystä (esim. valmistusvika) toimi Apple-koneessa tai aiheuttavat muita ongelmia.
Lienee tosin vain markkinointikikka ja itsekin olen ostanut KVR-muistia alhaisemman hinnan takia.
Blank^ kirjoitti:Huomaa vain, että KVR-muisteissa ei ole Applen/Kingstonin "toimivuustakuuta".
KTA-mallimerkinnällä varustetut muistit vaihdetaan uusiin, mikäli ne eivät jostain syystä (esim. valmistusvika) toimi Apple-koneessa tai aiheuttavat muita ongelmia.
Lienee tosin vain markkinointikikka ja itsekin olen ostanut KVR-muistia alhaisemman hinnan takia.
Kyllä valuerammeissa on ihan elinikäinen takuu eikä valmistusvikoja tarvitsisi ilman takuutakaan niellä oli tuote mikä tahansa. Valuerammit ovat ihan jees jos on tiedossa mitä muistia kone syö ja Intel Macit eivät ole olleet nirsoja. Itse hankin aikanaan mäkkiini KTA-mallia kun silloin oli vastaava KVR kalliimpaa jostain syystä.
Mikä mahtaa olla tilanne nyt muistien hintojen suhteen, parhaat ajat lienee takana? En ole aiemmin muistikampojen hintakehitystä seurannut joten kattavaa kuvaa ei minulla tilanteesta ole. Aiheen aiemmista kirjoituksista päätellen muisti on ollut jossain vaiheessa huomattavasti edullisempaa kuin mitä se on juuri tällä hetkellä. Osaako joku arvioida tämänhetkistä tilannetta ja tulevaa kehitystä, onko nyt odotettavissa nousua vai laskua hinnoissa?
Huomaa vain, että KVR-muisteissa ei ole Applen/Kingstonin "toimivuustakuuta".
Muistit ostettu ja asennettu miniin kera juustohöylän
Hyvin toimii vaikka ensin en uskaltanutkaan työntää tarpeeksi syvälle. 4 Gigaa DDR3:sta lähti siis hintaan ~60 euroa verkkiksestä. KVR-muistit lähti noin 9 euroa halvemmalla kuin apple-yhteensopiviksi mainostetut ja tod näk identtiset kapulat.
Osaako joku suositella jotain edullisempaa muistia kuin nuo jotka koneeseeni kävisivät Kingstonin virallisten suositusten mukaan? Lähinnä kiinnostaisi tuollainen 4GB kitti, tai jos yksittäisen 2GB saa todella halvalla verrattuna kittiin, niin sitten voisi vaikka sellaisen ostaa ja tyytyä 3GB kokonaismuistimäärään. Eli korvais vain sen yhden vakiokamman(1GB) 2 gigaisella. Kiitokset jo etukäteen mahdolliselle auttajalle.
^4 Gt:n kammat ovat huomattavasti harvinaisempia ja kalliimpia valmistaa. Ei siitä kauaa ole kun 2 Gt kammat maksoivat aivan yhtä hulluja summia.
Näin ne hinnat vain kehittyvät. Sitten kun noiden hinnat putoavat järkevälle tasolle, niin tulee 8 Gt:n kammat jotka maksaa taas aivan mahdottoman paljon
Onko joku seurannut viime aikoina tarkemmin tuota muistien hinnan kehitystä. Ajattelin päivittää uuteen MBP:n muistit 4GB ja huomasin, että yllä mainittu verkkiksen muistikitti on noussut noin 30 euroa ja hintaseurannankin mukaan halvimmat 2GB lähtevät 36 eurolla, jolloin 4GB maksaa 72 euroa. Yllä olevaan viestiin perustuen heinäkuussa 4GB lähti 57,90 eurolla.
apli kirjoitti:Onko joku seurannut viime aikoina tarkemmin tuota muistien hinnan kehitystä. Ajattelin päivittää uuteen MBP:n muistit 4GB ja huomasin, että yllä mainittu verkkiksen muistikitti on noussut noin 30 euroa ja hintaseurannankin mukaan halvimmat 2GB lähtevät 36 eurolla, jolloin 4GB maksaa 72 euroa. Yllä olevaan viestiin perustuen heinäkuussa 4GB lähti 57,90 eurolla.
Onko muisti siis kallista nyt?
Samaa tässä pähkäilen itsekkin. Mistäs nyt saa tuon 4GB halvimmalla? Nyt maksaa 88€ verkkokaupassa tuo yllämainittu setti.
Tämän vuoden tammikuun lopussa ostin Verkkokaupasta tähän omppukirjaan 2*2 GB setin. Silloin se maksoi 37.90 (halvimmillaan taisi olla vuosi sitten jotain 32-33 euroa) Nyt katsoin saman paketin hinnan niin se onkin pompsahtanut 60.90 euroon!
Uskomatonta, hinta on kasvanut kahdeksassa kuukaudessa rapiat 60 %! Siinä on inflaatiolle prosenttia kerrakseen.
Tuli kaverin kanssa puheeksi, että pöydällä oleva ensimmäisen sukupolven 17 tuumainen iMac G5 saattaisi kummasti piristyä, jos sisään heittäisi muistia lisää. Tällä hetkellä tietoja tästä Macistä näyttää muistiksi 768 Mt DDR SDRAM. Vähän juteltiin, että tähän voisi vissiin saada yhteenstä jopa 2Gt muistia. Onkohan noin? Mitä muistia pitäisi ostaa ja mistä saisi halvalla? Löytyiskö apuja täältä?
Prkl! Päivämäärämerkintään kuuluu piste (.) myös kuukausinumeron perään. Vuoden ensimmäistä päivää ei merkitä 1.1 vaan 1.1.
Tuli kaverin kanssa puheeksi, että pöydällä oleva ensimmäisen sukupolven 17 tuumainen iMac G5 saattaisi kummasti piristyä, jos sisään heittäisi muistia lisää. Tällä hetkellä tietoja tästä Macistä näyttää muistiksi 768 Mt DDR SDRAM. Vähän juteltiin, että tähän voisi vissiin saada yhteenstä jopa 2Gt muistia. Onkohan noin? Mitä muistia pitäisi ostaa ja mistä saisi halvalla? Löytyiskö apuja täältä?
Tuonne kun annat koneen tiedot, niin näet mitä muistia ja kuinka paljon sinne voi änkeä. Voi ne sieltä myös tilatakin ellet muualta löydä parempaa diiliä.
Tuonne kun annat koneen tiedot, niin näet mitä muistia ja kuinka paljon sinne voi änkeä. Voi ne sieltä myös tilatakin ellet muualta löydä parempaa diiliä.
Kiitos Pis. Tuolta Crucialilta ehdottaa 2 gigasen muistin hinnaksi Suomeen toimitettuna vähän yli 70 euroa. Onko se paljon vai vähän? Jos saan Kingstonin muistit hieman alle 60 eurolla, onko diili parempi? Onko merkillä väliä? Mistä tiedän, että käykö jokin tietty muisti tähän masiinaan? Erinäisiä speksejä osaan kyllä katsoa Applen sivuilta, mutten niistä mitään ymmärrä...
Prkl! Päivämäärämerkintään kuuluu piste (.) myös kuukausinumeron perään. Vuoden ensimmäistä päivää ei merkitä 1.1 vaan 1.1.
Osta tuo myynnissä oleva paketti ja myy ylimääräiset kaksi kappaletta. Voi olla että saat ne halvimmalla tätä kautta, jos hinta ei ihan mahdottomaksi nouse.
Itse en tuosta paketista juuri tällä hetkellä tarjottua enempää maksaisi.
masterakk kirjoitti:Osta tuo myynnissä oleva paketti ja myy ylimääräiset kaksi kappaletta. Voi olla että saat ne halvimmalla tätä kautta, jos hinta ei ihan mahdottomaksi nouse.
masterakk kirjoitti:Osta tuo myynnissä oleva paketti ja myy ylimääräiset kaksi kappaletta. Voi olla että saat ne halvimmalla tätä kautta, jos hinta ei ihan mahdottomaksi nouse.
Höh. Mites mää ihan muistan ruuvanneeni omaan geevitoseeni SO-DIMMejä? Sotken varmaan tohon vanhempaan geekolmoseen (tai tuohon nykyiseen inteliin) jotenkin muistikuvissani sen.
Miklu kirjoitti:Olisiko tämä sellaista muistia, joka sopisi koneeseeni?
Kyllä. Näyttää tuolla myyntipalstalla se neljän palikan paketti nousevan aivan järjettömään hintaan ja huutokauppa ei kun jatkuu ja jatkuu. Kaupasta ostetussa on sentään takuu ja Kingstonia on käytetty Maceissa paljon ilman ongelmia.
Hei, Mulla on macbook pro 2.26GHz ja haluisin laittaa/laitatuttaa siihen 4gb ram-muistia.
Eli mistä vois saada halvimmalla 4gb muistia??
Kiitos jo etukäteen
EDIT: Huomasin just äsken ton repen tekemän topicin, ei tarvi vastata...
Viimeksi muokannut kallekilponen, 15.11.2009 klo 22.20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy:yhdistetty