Joka tapauksessa tarjosi samankaltaista konetta kuin tuossa linkittämässäni ilmoituksessa. Sähköpostikeskustelu meni näin:
kb: [speksit]
Tommonen olis, tarjoukset vastaanotetaan..
minä:
Tarjoan 1000€. Sitten pyydän vähän lisätietoja:
- ostopäivämäärä/takuun voimassaoloaika?
- matta vai glossy näyttö?
- Yleiskunto (varsinkin näytön)?
kb:
koneessa on kirkas näyttö
ostopäivä on 27.08 ja takuuta tuosta vuosi. ja hinta olis se 900 euroa jos kauppa lyyään kasaan piakkoin
minä:
kyselen yleiskunnosta, oheislaitteiden mukanaolosta jne. Sitten kysyn onko koneessa Texas Instrumentsin vai Ageren Firewire-piiri ja annan ohjeet asian tarkistamiseksi.
kb:
koneessa mukana kaikki alkuperäis tavarat,
asustelen kalajoella
kone on kuin ehjä, siinä ei ole kadotettuja bikseleitä eikä naarmuja ,
Agere
kb (uusi sähköposti):
kalajoella asustelen, hyppelehdin ympäriinsä mut nyt just lähinnä norjan ja ruotsin puolella, eteläsuomeen ei ole asiaa pitkään aikaan.
minä: Vastaan, että Ageren FW-piiri on harmillinen seikka, sillä tarvitsisin TI:n. Kauppa kariutunee.
kb:
hetkinen.. siis hetki pieni.. katotaas *availee pakettia* mullo myynnis muutama kaverin kone samalle osoitteelle.. hetki ..
kb:
Texas Intrumentsin FW tossa lukee ku avaa ton tiedoston.. muusta tiiä..

minä:
Vähän ihmettelen miksi aluksi luuli Agereksi ja sitten TI:ksi, kyselen siitä. Kyselen vähän muutenkin, että miten niin 'muutama kaverin kone' myynnissä ja miksi myy niin tuoretta konetta ja onko kuittia jne. Sitten pyydän valokuvia koneesta.
kb:
TI on, mulla pari konetta myynnissä joo.
kone on ostettu elokuussa ja myyn tarpeettomana
takuukuitit ja ostokuitit mukaan.
tuo kone on just oma..

ei ylihärmässä tai jyväskylässä ketää sukulaisia eikä menoja sinne päin
on alkuperäinen pakkaus tallessa..

minä: kyselen numeroa, pyydän valokuvia uudestaan, kysyn pakkauksesta.
kb:
alkuperäis pakkaus on niin hyvin pehmustettu että voin uskoa että pysyy ehjänä
valitettavasti mulla ei ole nyt kameraa joten en voi ottaa kuvaa koneesta
0466489206 on numero.
kuinka ajattelit kaupan hoitaa?
minä: ehdotan, että maksaisin osan etukäteen ja osan kunhan olen saanut tuotteen. Yritän vielä tivata kuvia. Pyydän lähettämään koneen sarjanumeroa.
kb: Tuo järjestelmä sopii kyllä. Mulla ei kamera puhelintakaan.
minä: kysyn uudelleen sarjanumeroa.
kb: kone on tosiaan pakattu jo.

kb: kone on pakattu jo. pistän pakettiin ilmoituksen et rahat palautetaan josset oo tyytyväinen
kun raha näkyy tililä 106950-483193
niin laitan postiinb
Tämmöinen tapaus siis. Soitin numeroon ja sieltä ei tiedetty mistään XXXXXXXXXXXXX. Sitten rupesin onneksi googlailemaan kilttibanaania (koska muilla tiedoilla ei löytynyt mitään, annettu nimikin on hyvin yleinen). Ja tässä sitä ollaan nyt. Maccia ostavalle suosittelen vaatimaan ainakin a.) valokuvia koneesta b.) koneen sarjanumeron. Jälkimmäisellä tiedolla voi tarkistaa Applen nettisivuilta ko. koneen takuutiedot.
Anniel-Edit: Aiheesta on jo keskusteltu täällä http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... 8&t=118058. Nimi poistettu, tarvittaessa se on saatavissa ylläpitäjiltä.