Repe Ruutikallo kirjoitti:Ttie kirjoitti:Repe Ruutikallo kirjoitti:Päivittelyä edelliseen: Länsi-Tampereen tikkunopeus oli aamulla jo yli 4 Mbit ja Kangasalan puolella äsken peräti 4,9 Mbit! Kuinkahan usein nämä 5 Mbitin nettikaistat yltävät luvattuun? Nyt ainakin kävi tasan niin.
Uppaus on vaatimatonta, mutta 340 kbit on kohtuullisen lähellä luvattua sekin.
Mikä tikku Sulle lankesi, itselläni on Huawein e169, enkä saa sitä asentumaan iMacillä, enkä Airilla. Mokkula on Elisan toimittama ja tuki (jos sen joskus saa kiinni) ehdottaa sitä / tätä, eikä auta. Pitää imuroida Vodaphonen Mobile Connect, joka käynnistyy, kysyy PINnin, hyväksyy sen, menee eteenpäin ja sanoo, "Kortti ei ole Elisan kortti, suljen ohjelman." Tylyä.
Täsmälleen sama tikku. Sulla lienee joko viallinen kortti tai risa tikku.
Testannut 3 eri e169ä, 2 Elisalta hankittu ja yksi suoraan Kiinasta käytettynä. Elisan SIM, joka toimii tyttäreni e220ssä. Testattu myös Saunalahden kortilla, ihan sama tulos.
Ero Repen ja mun systeemissä on se, että mun mokkula kävi ennen yrityksiäni PC:ssä (asentui hyvin).
Ongelma tulee nähdäkseni Vodaphone Mobile Connectin mukana, sillä se on kaikille yhteinen. Miten muuten juuri maahan saapunut Kiinalaismokkula ymmärtäis valittaa Elisan kortista, että ei ole Elisan kortti.
Elisan tuki kertoi tuskailleensa asian parissa 6 tuntia ilman tulosta, laittoi sitten asiakkaalle e160n ja lähti, suositteli, että myös minä menen anomaan, josko myymäläpäällikkö suostuis sen vaihtamaan.
Miksi pyrin itsepäisesti pysymään e169ssä, meidän maalla on verkko vain tätä uutta 900 Mhz ja kotona 2100 Mhz. 169 täyttää molemmat.