No jaa, taas näitä huijauksia.
-
Re: No jaa, taas näitä huijauksia.
Viesti Kirjoittaja mercury »
-
Viesti Kirjoittaja alokasSakola »
Tässä tapauksessa ostaja pyytää tilitietoja jotta voisi maksaa 1100 euroa + mahdolliset toimituskulut myyjän tilille.mercury kirjoitti:Kyseessä ei ole tilitietojen kalastelu, vaan huijaustyyppi, jossa käytetään välissä olematonta palvelua, jolle huijari on pystyttänyt nettisivut. Maksun on tarkoitus mennä tälle olemattomalle välikädelle, jonka jälkeen huijattu myyjä lähettää tuotteen, ja tuotteen saavuttua perille olematon välikäsi maksaisi kauppasumman myyjälle. Lähetetty tuote ei kuitenkaan koskaan löydä perille, ja välikäsipalvelussa on jotain ylitsepääsemättömiä ongelmia, kunnes se katoaa kokonaan. Samoin ostaja.
-
Viesti Kirjoittaja -VJ- »
Ostaja saattaa maksaa 2000€ shekillä ja kun rahat ovat tililläsi pyytää siirtämään ylimäärän takaisin. Ja sitten yllättäen viikon päästä koko 2000 € shekkisiirto perutaan katteettomana ja joku pankki on sinulta vailla sitä tekemääsi 900€ katteetonta tilisiirtoa.alokasSakola kirjoitti:Tässä tapauksessa ostaja pyytää tilitietoja jotta voisi maksaa 1100 euroa + mahdolliset toimituskulut myyjän tilille.mercury kirjoitti:Kyseessä ei ole tilitietojen kalastelu, vaan huijaustyyppi, jossa käytetään välissä olematonta palvelua, jolle huijari on pystyttänyt nettisivut. Maksun on tarkoitus mennä tälle olemattomalle välikädelle, jonka jälkeen huijattu myyjä lähettää tuotteen, ja tuotteen saavuttua perille olematon välikäsi maksaisi kauppasumman myyjälle. Lähetetty tuote ei kuitenkaan koskaan löydä perille, ja välikäsipalvelussa on jotain ylitsepääsemättömiä ongelmia, kunnes se katoaa kokonaan. Samoin ostaja.
-
Viesti Kirjoittaja zepor »
Luultavasti äsken melkein jouduin ostohuijauksen kohteeksi, minulla on siis myynnissä mbp kauppapaikalla.
"Ostaja" otti minuun yhteyttä tekstiviestillä :
Ostaja : hei, haluaisin ostaa koneesi, mutta asun Porissa ja kaverini voisi hakea koneen.
Laitan rahat tulemaan tilisiirrolla ja laitan kuitin jos eri pankki.
Minä : Hei koitin soittaa.
Ostaja : Olen töissä, en voi puhua.
Minä : ok, voin myydä koneen, mutta pitää eka alustaa se, menisi pari tuntia.
Ostaja : selvä, voi odottaa muutaman tunnin jos tuot Espoon keskustaan?
.. sovittiin siis : hän maksaa ja laitta kuitin säpöön, minä vien koneen kaverille ja maksu olisi näkynyt muutaman pankkipäivän sisällä.
En jaksa nyt kaikkea tässä kirjoittaa mutta seikat mitkä käräytti ostajan :
- puhelinumeroa ei löytynyt fonectasta.
- kopio maksusta oli tosi halpamaisen / itse tekemän näköinen ja siitä puuttui maksajan tilinumero ja kun kysyin tilinumeroa erikseen niin se oli väärä (kokeilin testimaksaa hänelle ja pankki ilmoitti tilinumeron olevan väärä.
- Ostaja ei halunut antaa "kaverin" yhteystietoja vaan kommunikointi olisi pitänyt tapahtua ostajan kautta.
- Kommunikointi pelkästään tekstiviestein.
Kun kerroin hänelle, että en luota häneen ja haluan odottaa maksua tilille, ostaja suuttui ja syytti lahjan pilaamisesta ja ottamalla poliisit mukaan

ja lopuksi tiedot tästä kaverista :
Sami Ylinen
046 8919452
Fi48 3636 3001 970120
-
Viesti Kirjoittaja deissi »
Seuraava - seksi treffit . fi
http://www.seksitreffit.fi/treffit/deta ... &catid=26
11.12.2012 – Kuvaus: Hei, olen 24-vuotias, komeaksi kehuttu näppärä sorminen ja taitava käsistä. Ota rohkeasti yhteyttä 046-8919452 ja rentoudu

-
Viesti Kirjoittaja mk-88 »
Espooseen olisi kans pitänyt kone ostajan kaverille toimittaa ja oli vain tämä vkloppu aikaa tehdä kaupat.
totesin että laittaa rahat tilille ja kun näkyy niin postitan koneen ouluun, tähän ei kuulemman aikaa ollut kun kone olisi tulossa lahjaksi.
-
Viesti Kirjoittaja zepor »
En itse ole kuullut tämän kaltaisista huijauksista, mutta aika aika häikäilemätöntä..
Voisin myydä samaiselle kaverille jotain muuta ja kun käyn toimittamassa tuotteen, niin voisin samalla hieroa tätä "ostajan" ystävää, joka luultavasti on oikeasti tämä "ostaja".

-
Viesti Kirjoittaja KonstaT »
zepor kirjoitti:Hei,
Luultavasti äsken melkein jouduin ostohuijauksen kohteeksi, minulla on siis myynnissä mbp kauppapaikalla.
Ostaja : hei, haluaisin ostaa koneesi, mutta asun Porissa ja kaverini voisi hakea koneen.
.. sovittiin siis : hän maksaa ja laitta kuitin säpöön, minä vien koneen kaverille ja maksu olisi näkynyt muutaman pankkipäivän sisällä.
- kopio maksusta oli tosi halpamaisen / itse tekemän näköinen ja siitä puuttui maksajan tilinumero ja kun kysyin tilinumeroa erikseen niin se oli väärä (kokeilin testimaksaa hänelle ja pankki ilmoitti tilinumeron olevan väärä.
- Ostaja ei halunut antaa "kaverin" yhteystietoja vaan kommunikointi olisi pitänyt tapahtua ostajan kautta.
Kun kerroin hänelle, että en luota häneen ja haluan odottaa maksua tilille, ostaja suuttui ja syytti lahjan pilaamisesta ja ottamalla poliisit mukaanJohon vastasin, että jos tämä järjestely ei sovi, niin tietysti palautan rahat takaisin ilmoittamalleen tilille, väitti vielä että poliisi voi peruutta maksun
.
Sami Ylinen
046 8919452
Fi48 3636 3001 970120
Mullakin on tullut sama sälli vastaan parikin kertaa kun olen pari puhelinta myynyt. Vaihtelee myös prepaid numeroita usein ja aina saman kaavan kautta yrittää. Eikä suostunut yhtään kauempaa lähteä hakemaan kuin Espoon Keskuksesta, vaikka yritin saada lähtemään toiselle puolelle kaupunkia

-
Viesti Kirjoittaja sixorgans »
"...paketin saa 4 viikon päästä kun palaan reissusta joten jos odotus sulle
käy niin hyvä koska hinta katottu sen mukaan myös.... otan myös pienen
käsirahan jolla kauppa solmitaan ! :)..."
gemanagement on kova myyjä kans:
"Yrityksellämme olisi vapautunut henkilöstörakenteen johdosta kyseinen
malli. Takuuta jäljellä 3kk, kunto erinomainen."
hinta tietty reilusti alle puolet alkuperäisestä. nettisivut "tilapäisesti" pois toiminnasta
-
Viesti Kirjoittaja Akustiikka »
KonstaT kirjoitti:zepor kirjoitti:Hei,
Kun kerroin hänelle, että en luota häneen ja haluan odottaa maksua tilille, ostaja suuttui ja syytti lahjan pilaamisesta ja ottamalla poliisit mukaanJohon vastasin, että jos tämä järjestely ei sovi, niin tietysti palautan rahat takaisin ilmoittamalleen tilille, väitti vielä että poliisi voi peruutta maksun
.
Sami Ylinen
046 8919452
Fi48 3636 3001 970120
Mullakin on tullut sama sälli vastaan parikin kertaa kun olen pari puhelinta myynyt. Vaihtelee myös prepaid numeroita usein ja aina saman kaavan kautta yrittää. Eikä suostunut yhtään kauempaa lähteä hakemaan kuin Espoon Keskuksesta, vaikka yritin saada lähtemään toiselle puolelle kaupunkia
Mulla kävi samanlailla ja huonosti kävi. Tilisiirron kuitista huolimatta, ei maksua ole näkynyt. Varokaa Sami Ylinen nimeä. Kaverilla saattaa olla useita tunnuksia. Tein rikosilmoituksen hänestä.
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
-
Viesti Kirjoittaja mk-88 »
-
Viesti Kirjoittaja Akustiikka »
Jep! Mun varastettua läppäriä se siellä kauppas. Läppärin ostanut henkilö, otti minuun kuitenkin yhteyttä. Vaihdellaan tietomme, tuosta kaverista ja teemme yhdessä uuden rikosilmoituksen.mk-88 kirjoitti:purenordic. Juurikin tällä nimimerkillä esiintyvä kaveri viime vkloppuna yritti multa tuollaista 13" mbp.tä ostaa mitä nyt täälä kauppaa.
-
Viesti Kirjoittaja mansikkainen »
Tismalleen samanlaisen viestin sain myös itse.sixorgans kirjoitti:olen tovin etsinyt puhelinta tori.fi:n kautta ja yleensä 95 % vastauksista on kilometrien päähän tuoksuvaa ripulia. mallina vaikka "henun" ilmoitus, joka käyttää tuota dikson-sähköpostia.
-
Viesti Kirjoittaja Rehis »
Itselläni on nyt kaverin antama osoite ja puhelinnumero. Jos jollain on kiinnostusta leikkiä Turussa salapoliisia, niin voin yksityisviestillä pistää noita tietoja eteenpäin. Vit*ttaa niin paljo tuollaiset kaverit, että toivoisi jonkun saavan kaverin kiinni huijauksesta.mansikkainen kirjoitti:Tismalleen samanlaisen viestin sain myös itse.sixorgans kirjoitti:olen tovin etsinyt puhelinta tori.fi:n kautta ja yleensä 95 % vastauksista on kilometrien päähän tuoksuvaa ripulia. mallina vaikka "henun" ilmoitus, joka käyttää tuota dikson-sähköpostia.
iMac 2,16 C2D 2,5Gt 250GB 20"
iPod Touch 1st.gen 16GB | iPod Photo (white) 60GB | iPod Video (black) 80GB
-
Viesti Kirjoittaja ChrisuN »
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 32473.html
Rauhoittuisiko tilanne hetkeksi? Pahoin pelkään että ettei, koska tuomio on muutettu yhdyskuntapalveluksi, ja jäppinen voi rauhassa jatkaa toimiaan.
-
Viesti Kirjoittaja armi00 »
-
Viesti Kirjoittaja jra72 »

-
Viesti Kirjoittaja santerin »
Kaupitteli mulle macbookkia, mutta olisi pitänyt 70 euron käsiraha maksaa.
Syy: Sähköpostiosoite palautettu
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Poistan tarkan osoitteen, kunnes selviää tarkempia tietoja tapauksesta.
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja santerin »
Lisäksi myi viime vuoden macbookkia aivan liian halvalla. Kun ilmoitin että mitään en maksa ennenkuin saan kuvat laitteesta, niin kone olikin yht äkkiä myyty.
Riittänee todistamaan, että huijari kyseessä?
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja Rehis »
Dikson@luukku.com oli myös Niko Henriksson niminen joten "huijaus"-yhteyksiä löytyy.amanita kirjoitti:Onko sinulla muita syitä epäillä myyjää, ihan tuon mainitsemasi pyynnön takia niin ei voi tehdä, eikä kertoa sähköpostiosoitettakaan?
iMac 2,16 C2D 2,5Gt 250GB 20"
iPod Touch 1st.gen 16GB | iPod Photo (white) 60GB | iPod Video (black) 80GB
-
santerin kirjoitti:Niko.henriksson@jippii.com
Kaupitteli mulle macbookkia, mutta olisi pitänyt 70 euron käsiraha maksaa.
Samaiselta herralta saanut myös itse myyntitarjouksia ja juurikin tuolla käsirahalla..
-
Rehis kirjoitti:Dikson@luukku.com oli myös Niko Henriksson niminen joten "huijaus"-yhteyksiä löytyy.amanita kirjoitti:Onko sinulla muita syitä epäillä myyjää, ihan tuon mainitsemasi pyynnön takia niin ei voi tehdä, eikä kertoa sähköpostiosoitettakaan?
Eli Tomi Luoma taas vauhdissa..
Palaa sivulle “Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka