Päivää vain kaikille!
Onkos kellään palstalaisella kokemusta Macin ostosta ulkomailta, tai tarkemmin Hong Kongista? Olen lähdössä opiskelemaan Kiinaan ja kun on tullut noita Applen hintoja seurattua Hong Kong vaikuttaa selvästi halvimmalta. Mikä siis selittää Macien halpuuden? Laskeskelin että hankkimalla iMacin ja ehkä Macbook Airin Hong Kongista pystyy säästämään useita satoja euroja molempien koneiden hinnassa.
Toiseksi kuinka helppo on saada ä,ö,å kirjaimet käyttöön ja mikä on koneiden yhteensopivuus noin muuten?
iMacin osto Hong Kongista?
Keskustelua tavaroiden yleisestä hintatasosta ja ajankohtaisista tarjouksista. Tälle alueelle myös ilmoitukset varastetuista tavaroista ja mahdolliset kimppatilaukset.
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
iMacin osto Hong Kongista?
Viesti Kirjoittaja Pältsi »
-
Re: iMacin osto Hong Kongista?
Viesti Kirjoittaja Kamu »
Jos olet noin oma-aloitteinen ollut, niin miksi lopetit sen. Laitas täällä hakua peliin! Löytyy muuten paljon juuri hamuamaasi tietoa...Pältsi kirjoitti:...Olen lähdössä opiskelemaan Kiinaan ja kun on tullut noita Applen hintoja seurattua Hong Kong vaikuttaa selvästi halvimmalta...
iDrink - iPee - iFart - iEat - iSleep
Hanki pilvee - Dropbox - Klikkaa tästä: https://www.dropbox.com/referrals/NTMyNjk1OQ
¯`•.¸¸.><((((º> ¯`•.¸¸.><((((º> ¯`•.¸¸. ¯`•.¸¸.><((((º> ¯`•.
-
Viesti Kirjoittaja Fixx »
Tottakai kiinalaisessa macissa on kiinalainen merkistö
Jenkkinäppiksellä ne mun tietojen mukaan siellä myydään. Jenkkinäppiksen käytöstä on tällä foorumilla paljon juttua. Lyhyesti, systeemiasetuksilla voi näppiksen kieli- ja layoutasetuksia vaihtaa, joten hc kirjoittaja pärjää jo tällä (tosin jenkkinäppiksestä taitaa puuttua yksi merkki). Hattujen vaihto on mahdollista yleensä. Kannettavien näppisten vaihto suomalaiseen maksaa maltaita. Jos ei jenkkinäppiksellä luonnostaan pärjää niin kannettavissa joutuu joko vaihtamaan kalliilla uuteen tai tulemaan toimeen enemmän tai vähemmän kludgen ratkaisun kanssa.
Imac kannattaa ostaa ilman muuta, siihenhän voi laittaa suominäppiksen erikseen ja niitä saa ihan kohtuuhintaan. Samaten mini on helppo saattaa suomalaiseksi ja kulkee laukun pohjallakin hyvin. Jos tuntuu ettei jenkkinäppiksen kanssa pärjää niin pakkaa täällä kotimaassa suominäppis mukaan.
Virtalähde kaikissa maceissa on kansainvälinen eli nykyisellään tarvitsee vaan piuha vaihtaa kun siirtyy maasta toiseen.
Hinnat on halpoja kun noi macit tehdään siinä naapurimaan hikipajoissa...
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Jenkkinäppiksellä ne mun tietojen mukaan siellä myydään. Jenkkinäppiksen käytöstä on tällä foorumilla paljon juttua. Lyhyesti, systeemiasetuksilla voi näppiksen kieli- ja layoutasetuksia vaihtaa, joten hc kirjoittaja pärjää jo tällä (tosin jenkkinäppiksestä taitaa puuttua yksi merkki). Hattujen vaihto on mahdollista yleensä. Kannettavien näppisten vaihto suomalaiseen maksaa maltaita. Jos ei jenkkinäppiksellä luonnostaan pärjää niin kannettavissa joutuu joko vaihtamaan kalliilla uuteen tai tulemaan toimeen enemmän tai vähemmän kludgen ratkaisun kanssa.
Imac kannattaa ostaa ilman muuta, siihenhän voi laittaa suominäppiksen erikseen ja niitä saa ihan kohtuuhintaan. Samaten mini on helppo saattaa suomalaiseksi ja kulkee laukun pohjallakin hyvin. Jos tuntuu ettei jenkkinäppiksen kanssa pärjää niin pakkaa täällä kotimaassa suominäppis mukaan.
Virtalähde kaikissa maceissa on kansainvälinen eli nykyisellään tarvitsee vaan piuha vaihtaa kun siirtyy maasta toiseen.
Hinnat on halpoja kun noi macit tehdään siinä naapurimaan hikipajoissa...
-
Viesti Kirjoittaja Eis »
Kannettavaan MBP nappaimiston vaihto maksaa muistaakseni jotain 99e luokkaa. HInnat on tietaakseni HKssa nini halpoja, johtuen Hong Kongin dollarista joka on sidottu US dollariin, ja eurohan on nyt kovaa valuuttaa, HK kulutustottumukset on myos hieman erikoiset
Kiinassahan macit maksaa jo huomattavasti enemman kun HKssa.
Itse ajattelin ennen Kiinaan menoa yrittaa hommata iphonea HKsta, saa nahda onnistuuko.
Talla hetkella siis Taiwanissa, ja monet hakevat valilaskulla HKssa kaikenlaista elektroniikkaa sielta (lahinna Apple kamaa) mika on siella Aasian halvinta.

Itse ajattelin ennen Kiinaan menoa yrittaa hommata iphonea HKsta, saa nahda onnistuuko.
Talla hetkella siis Taiwanissa, ja monet hakevat valilaskulla HKssa kaikenlaista elektroniikkaa sielta (lahinna Apple kamaa) mika on siella Aasian halvinta.
MBP 2,4 Ghz C2D | 4GB ram | 200GB | 500GB lacie | BT MightyMouse |
-
Viesti Kirjoittaja hene01 »
Minäkin olen lähdössä Hong Kongiin vaihtoon nytt syksyllä, olin ajatellut ihan samaa kuin sinä. En ole huomannut mitään syytä miksi ei ostaisi sieltä.
Olethan huomannut että hong kongin apple store kauppaa myös refurbished koneita, jotka ovat vielä halvempia. Mitä olen keskustelupalstoilla lukenut noista refurbished koneista, ne ovat ihan saman laatuisia kuin ostaisi uuden. Pakkauksessa tms. voi olla jotain eroavaisuuksia.
Olethan huomannut että hong kongin apple store kauppaa myös refurbished koneita, jotka ovat vielä halvempia. Mitä olen keskustelupalstoilla lukenut noista refurbished koneista, ne ovat ihan saman laatuisia kuin ostaisi uuden. Pakkauksessa tms. voi olla jotain eroavaisuuksia.
-
Viesti Kirjoittaja eewok »
Itse olen lähdössä kiinaan vaihtoon ja ajattelin kanssa hakea koneen Hong Kongista. Kiinasta piti alunperin ostaa on vaan paljon halvempia tuolla honkkelissa.
iPhone 11
iPad
Apple Watch S5
AirPods Pro
Macbook pro 13”
iPad
Apple Watch S5
AirPods Pro
Macbook pro 13”
-
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Ite tossa keväällä kattelin Tianjinissa tavaratalon maccimyymälässä hintoja, ja ei ne mitään halpoja olleet. Sitten on ne tullit ja alvit päälle vielä, kun tuo suomeen. Ei maksanut vaivaa.eewok kirjoitti:Itse olen lähdössä kiinaan vaihtoon ja ajattelin kanssa hakea koneen Hong Kongista. Kiinasta piti alunperin ostaa on vaan paljon halvempia tuolla honkkelissa.
Niin, eikös Hong Kongi ole kuitenkin Kiinaa sekin? Onpa muuten hieno kuva tuossa: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... kyline.jpg
Ite en oo käyny.
ps. Shanghaissa en edes macceja nähnyt myytävän, vaikka käsittääkseni monet niistä juurikin jossain sielläpäin tehdään.
-
Viesti Kirjoittaja phobia »
En ollut Shanghaissa kuin muutaman päivän, enkä varsinaisesti mäkkejä etsinyt, mutta ainakin kymmenen liikettä tuli sattumalta vastaan missä niitä myytiin.
Suomen hintatasoa ne siellä ovat, toisin kuin Hong Kongissa.
Suomen hintatasoa ne siellä ovat, toisin kuin Hong Kongissa.
-
Viesti Kirjoittaja Krämertsskog »
Hong Kong kuului pitkään englannille ja oli sellainen itsehallintoalue tai mikä onkaan. Nyt kuuluu taas Kiinaan, mutta oikeudet ja käytännöt ovat samat. Toinen virallinen kieli on englanti, jonka vuoksi useat asukkaat puhuvat englantia yms.
Kyllä se Apple -kama oli siellä halpaa, ku ite kävin. iPodin ostin sieltä sata euroa halvemmalla, kuin Suomesta. Ulkomaalaisenahan kamat voi ostaa verottomana, mutta en tiedä miten käytännössä tuo toimii.
(ps. oon käyny päivällä tuolla Peakissa, mistä yökuva on otettu, mutta ei ollu ihan noin näyttävä. hirveetä energiantuhlausta kylläkin tuo valaistus
)
Kyllä se Apple -kama oli siellä halpaa, ku ite kävin. iPodin ostin sieltä sata euroa halvemmalla, kuin Suomesta. Ulkomaalaisenahan kamat voi ostaa verottomana, mutta en tiedä miten käytännössä tuo toimii.
(ps. oon käyny päivällä tuolla Peakissa, mistä yökuva on otettu, mutta ei ollu ihan noin näyttävä. hirveetä energiantuhlausta kylläkin tuo valaistus
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
wannabe fanaatikko
-
Viesti Kirjoittaja terssi »
Edullisen dollarin lisäksi Hongkongissa ei peritä mitään myyntiveroa elektroniikkatuotteista.
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka