http://www.akkunetti.fi/product_info.ph ... s_id=13532
ja vielä kotomaasta. Tilasin naaraalle uuden akun yllätyksenä..
12" iBookiin akku edullisesti!
Keskustelua tavaroiden yleisestä hintatasosta ja ajankohtaisista tarjouksista. Tälle alueelle myös ilmoitukset varastetuista tavaroista ja mahdolliset kimppatilaukset.
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
12" iBookiin akku edullisesti!
Viesti Kirjoittaja PKivireki »
-
Re: 12" iBookiin akku edullisesti!
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
-
..eli no shipping joten 44,95 € tulee maksamaan tuo Amerikasta tuleva kun haet lähimmästä tullista. Muista tulostaa tosite mukaan, sillä sen summan mukaan määräytyy tulli. Ilman tositetta on tavaraa turha ruinata.
Eipä paha laisinkaan, paikallisen mac-jälleenmyyjän hinta iBook 12" akulle on 160 €.
Eipä paha laisinkaan, paikallisen mac-jälleenmyyjän hinta iBook 12" akulle on 160 €.
-
Juu halpaa on. Yleensäkin OEM tuotteet on tuplahintaisia verrattuna tarviketuotteisiin.PKivireki kirjoitti:..eli no shipping joten 44,95 € tulee maksamaan tuo Amerikasta tuleva kun haet lähimmästä tullista. Muista tulostaa tosite mukaan, sillä sen summan mukaan määräytyy tulli. Ilman tositetta on tavaraa turha ruinata. Eipä paha laisinkaan, paikallisen mac-jälleenmyyjän hinta iBook 12" akulle on 160 €.
Ei oo kyl viel yksikään DX:n HongKongista tullut paketti jäänyt tulliin

![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Jyväskylässä on ultraniuho tulli. Kaikki ulkomaantavara jää, ja ainakin ALV 22% pitää maksaa, vaikka tavaran arvo ei ylitä tullaamiskynnystä.
Viimeksi jouduin tullista hakemaan ja ALVt maksamaan ihan kahdesta
Leican vastavalosuojasta, ääähhhh. Piti vielä paketti avata tullimiehelle että katos ny.
Viimeksi jouduin tullista hakemaan ja ALVt maksamaan ihan kahdesta

-
Viesti Kirjoittaja anatooli »
siis hä, oon luullu että täällä sawossa sitä tarkkoja ollaan, mut tullista olen kyllä alamittaset lähetykset (muut ku dealextreme, pitänee vielä koittaa tuleeko 100 taalan dealextreme postilootaan suoraan) ja läpi on tulleet, kun tullimies on asiallisesti kysyny onko tavaran arvo "tuo" mikä sille on rahteineen ilmotettu (ilmoitettu tosin pitää paikkansa), niin olen vastannut että "kyllä" niin, ei alveja ja tullista puhumattakaan ole kinuttu.PKivireki kirjoitti:Jyväskylässä on ultraniuho tulli. Kaikki ulkomaantavara jää, ja ainakin ALV 22% pitää maksaa, vaikka tavaran arvo ei ylitä tullaamiskynnystä.
Viimeksi jouduin tullista hakemaan ja ALVt maksamaan ihan kahdestaLeican vastavalosuojasta, ääähhhh. Piti vielä paketti avata tullimiehelle että katos ny.
eli jykylän tulli ottaa alvit jo 10 taalan tavarasta?
-
Tää onkin kysymysmerkki - mulle tuli Filippiineiltä Innovatronxin salamagenis kotiovelle - arvoksi oli merkitty 100 $, eli jostain syystä ei tulliin. Sitten tilasin Amerikasta Leican laajakulmakakkuloihin vv-suojat, jotain 55 $, tulliin!
Ota tästä selvää.. Mikäs se tuo mainitsemasi "alamittainen lähetys" -termi on?
Ota tästä selvää.. Mikäs se tuo mainitsemasi "alamittainen lähetys" -termi on?
-
Viesti Kirjoittaja anatooli »
alamittainen lähetys on sen suuruinen, mikä on suomen tullin sivuilla euroissa määritelty, meneekö tulli (ja kai alvi) vai ei.
joskus sitä pitää arvioida, riippuu millä kurssilla taalan eri paikat laskee.
monen nettifirman liikeideakin on jo suomessa, että tavara laitetaan halvalla postiin, mut lähetyksen max hinta on tuo tullin raja=tuote rahteineen on todellisuudessa "halpa" (firmoilla on suomenkieliset sivut).
jos jyväskylän malli alkaa tulleissa yleistyä, niin nämä suomenkielellä tilauksia ja aasiasta toimituksia tekevät nettikaupat menettävät kilpailuetunsa aika olemattomiin.
"ylimittaisesta" esimerkkinä vaikkapa:
- dealextremen alkuperäinen iPhone bluetooth HF 82,90 taalaa sis. toimituksen.
jos menee tulliin, niin taalan kurssi ja alvi päälle niin on sama hinta kuin apple storessa 79ekua ilman storen rahtia (88,63 rahteineen) kun dealextremen hf lisätään vielä todennäköinen tulli, niin ollaan jo käytännössä samoissa hinnoissa.
eli itse tilaisin storesta tai hakisin tuosta vierestä jämyltä, joka on ehkä halvin, koska saan tuotteen hyvällä säkällä tuolla 79e hinnalla kun haen ja kannatan samalla Suomen taloutta
- aasian toimitus tulee halvemmaksi, mikäli lähetys ei mene tulliin, mutta silloin siinä onkin vähän vilpin makua, koska selkeä raja minkä tulli on laittanut, ylittyy...selkeästi.
itse en pode huonoa omaatuntoa, jos tilaan rahteineen 35 taalan tavaran, haen vaikka tullista, mutta alveja tai tullia ei peritä.
tuntuu silti väärältä, jos tullit toimii eri tavalla ja saman 35 taalan tavaran ostaja on eri asemassa jykylässä![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
joskus sitä pitää arvioida, riippuu millä kurssilla taalan eri paikat laskee.
monen nettifirman liikeideakin on jo suomessa, että tavara laitetaan halvalla postiin, mut lähetyksen max hinta on tuo tullin raja=tuote rahteineen on todellisuudessa "halpa" (firmoilla on suomenkieliset sivut).
jos jyväskylän malli alkaa tulleissa yleistyä, niin nämä suomenkielellä tilauksia ja aasiasta toimituksia tekevät nettikaupat menettävät kilpailuetunsa aika olemattomiin.
"ylimittaisesta" esimerkkinä vaikkapa:
- dealextremen alkuperäinen iPhone bluetooth HF 82,90 taalaa sis. toimituksen.
jos menee tulliin, niin taalan kurssi ja alvi päälle niin on sama hinta kuin apple storessa 79ekua ilman storen rahtia (88,63 rahteineen) kun dealextremen hf lisätään vielä todennäköinen tulli, niin ollaan jo käytännössä samoissa hinnoissa.
eli itse tilaisin storesta tai hakisin tuosta vierestä jämyltä, joka on ehkä halvin, koska saan tuotteen hyvällä säkällä tuolla 79e hinnalla kun haen ja kannatan samalla Suomen taloutta
- aasian toimitus tulee halvemmaksi, mikäli lähetys ei mene tulliin, mutta silloin siinä onkin vähän vilpin makua, koska selkeä raja minkä tulli on laittanut, ylittyy...selkeästi.
itse en pode huonoa omaatuntoa, jos tilaan rahteineen 35 taalan tavaran, haen vaikka tullista, mutta alveja tai tullia ei peritä.
tuntuu silti väärältä, jos tullit toimii eri tavalla ja saman 35 taalan tavaran ostaja on eri asemassa jykylässä
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
Joo, kävin ohiajaessani Jyväskylän tullissa kysäisemässä. Tässä vastaus: jos tullattavan tavaran tullisumma tai tavaran arvosta laskettava suomalainen ALV ylittävät 10 €, ne tulee tilittää. Saattaa siis sattua siten, että tavaran tullisumma ei ylitä 10 €tä, mutta suom. ALV ylittää, jolloin ALV on maksettava . Nämä säännöt ovat yhteneväiset kaikille tulli-asemille.
Nyt en sitten älynnytkään kysyä, että muodostuuko tullisumma tavaran arvosta vai tavaran arvosta + rahdista.
Eli näin kävi esimerkiksi mun vastavalosuojille, jouduin muistaakseni maksamaan ALV:n, mutta en tullia. Luultavasti salamageniksen tulli on jäänyt alle 10 € Innovatronixin ilmoitettua saatteessa laitteen arvoksi 100 $ (vaikka maksoin yritykselle 380 $) ja tulli-ilmoituksen tehnyt henkilö on erehtynyt luulemaan, ettei ALViakaan tarvitsisi maksaa..
Mutta tärkein; noista iBookin akuista ei siis tarvitse maksaa sen enempää tullia kuin ALVkaan.
Nyt en sitten älynnytkään kysyä, että muodostuuko tullisumma tavaran arvosta vai tavaran arvosta + rahdista.
Eli näin kävi esimerkiksi mun vastavalosuojille, jouduin muistaakseni maksamaan ALV:n, mutta en tullia. Luultavasti salamageniksen tulli on jäänyt alle 10 € Innovatronixin ilmoitettua saatteessa laitteen arvoksi 100 $ (vaikka maksoin yritykselle 380 $) ja tulli-ilmoituksen tehnyt henkilö on erehtynyt luulemaan, ettei ALViakaan tarvitsisi maksaa..
Mutta tärkein; noista iBookin akuista ei siis tarvitse maksaa sen enempää tullia kuin ALVkaan.
-
Viimeksi kun itse hain tullista kamaa, niin muodostuu + rahdista.PKivireki kirjoitti:Nyt en sitten älynnytkään kysyä, että muodostuuko tullisumma tavaran arvosta vai tavaran arvosta + rahdista.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Monestihan kun tilaa jotain esim. akkuja akku maksaa 17 taalaa mutta rahti saattaa olla 20 dollaria.
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Täällä Oulussa pyydetään tympiästi esittämään tosite maksusta, ja lasku kirjoitetaan sen mukaan.anatooli kirjoitti:siis hä, oon luullu että täällä sawossa sitä tarkkoja ollaan, mut tullista olen kyllä alamittaset lähetykset (muut ku dealextreme, pitänee vielä koittaa tuleeko 100 taalan dealextreme postilootaan suoraan) ja läpi on tulleet, kun tullimies on asiallisesti kysyny onko tavaran arvo "tuo" mikä sille on rahteineen ilmotettu (ilmoitettu tosin pitää paikkansa), niin olen vastannut että "kyllä" niin, ei alveja ja tullista puhumattakaan ole kinuttu.
Muuten kyllä ovat ihan mukavaa porukkaa, ja esimerkiksi viime kesänä siitoskollin tullausjutut sujuivat varsin rennosti.
kaikki maailman vesi on homeopaattista kusta
11 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka