Elikkäs, joudun huijatuksi tori.fi sivulla Lokakuun alussa.

Ostin avaamattoman iPhone 7 puhelimen (800€) todella asialliselta vaikuttavalta tyypiltä, pisti vakuudeksi kuvan pankkikortista, kelakortista ja osoitteesta ym ym.
Tällöin pistin rahat tilille.
(Kyllä, ensimmäinen ja viimeinen ostos tori.fi myyntisivulla postin välityksellä)
Sitten alkoi rumba, tämä huijari jäi ylitöihin eikä kerennyt millään viemään pakettia postiin. Huijari laittoi viestiä mulle että hänen "kaveri" vie paketin postiin. Asia oli ok.
Sitten odotin postia 5 arkipäivää mutta puhelinta ei näkynyt.
Laitoin viestiä huijarille jolloin hän "kävi" postissa kysymässä onko pakettia koskaan laitettu hänen nimellään postiin ja sen jälkeen mulle viestiä että nimellä ei ole mitään laitettu ja sanoi palauttavansa rahat.
Tässävaiheessa alkoi hälytyskellot soimaan.
Puhelittomana yhteydenpitoa pidettiin vain sähköisesti ja häntä oli vaikea saada sitäkautta kiinni.
Sitten huijari laittoi viestiä että laittoi spankin tililtä nordean tilille tulemaan rahaa ja pisti siitä arkistotunnuksen ja kuvan tekaistusta kuitista.
Viikonlopun yli odottelin rahaa ja sitä ei näkynyt. Hänen mukaan pankki hylännyt tilisiirron.

Viikon ajan tuli samanlaisia viestejä että kyllä minä menen sitten huomenna pankkiin ja laitan sieltä sitten tulemaan rahat.
Milloinkaan töiden takia hän ei kerennyt pankissa käymään.
Tässävaiheessa paloi käämit ja laitoin aikarajaksi viikon jos rahoja ei näy tilillä pistän rikosilmoituksen.
Rahaa ei näkynyt ja Lokakuun lopussa tein rikosilmoituksen.
Poliisilla tekiä tiedossa (Onneksi !!) ja tähänmennessä olen saanut vain paperisen version rikosilmoituksesta.
Huijari alkoi avautumaan pitkillä viesteillä että ei koskaan puhelinta ollut olemassakaan ja tarkoitus oli vain huijata rahat pikalainan merkissä. Ja jos rikosilmoituksen hänestä tekisin niin häneltä lähtisi työt ja kämppä alta.
Näitä lukiessa alkoi naurattamaan että kuinka tyhmä tämä oikeen on.
Sanoin että voin perua rikosilmoituksen vain silloin kun rahat + korvaus näkyy tilillä...
Nyt kysyn teiltä, kauanko rikosilmoituksessa kestää että se menee eteenpäin?
Mietin että jaksaako tuon huijarin kanssa enään vääntää maksusta jos poliisi vie asian eteenpäin tässä lähiaikoina ja saisi varmemmin rahaa paremman korvauksen kanssa.
Huijarin sukunimi on Huhtala, asuu Akaalla ja tehnyt poliisin mukaan useampia samankaltaisia petoksia.