Sivu 1/1

VihreäOmena (mResell), rahat eivät saavu?

Lähetetty: 10.10.2018 klo 8.43
Kirjoittaja maaq
Myin viime viikolla iPhone X:ni vihreälleompulle. Siitä luvattiin maksaa lähes 600 euroa. Olen myynyt paljon laitteita vihreälle ja aina asiat on mennyt sujuvasti.

Nyt kuitenkin laitteesta rahojen saaminen tuntuu olevan uskomattoman vaikeaa. Perjantai-aamuna minulle tuli ilmoitus, että rahat on maksettu tilille. Aikaisemmin rahat on myös heti näkynyt tilillä.

Nyt kuitenkin rahojen perässä on saanut soitella ja aina tulee selityksiä, että ”ne joskus jumiutuilee”. Eilen tuli viimeisin kuittaus ”maksut olivat jumissa ja on nyt suoritettu, näkyvät viimeistään huomenna” ja edelleenkään rahat ei näy. Alkaa tuntua siltä, mahtaako koko puljulla rahaa olla ensinkään.

Onko tämä nyt mResellerin jokin uusi toimintatapa. Vihreäomena-aikaan usean laitteen myynti on mennyt täysin kitkatta. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Kirjotan nyt tähän, että jotenkin alkaa minun nenässä haista palaneen käry. Oon kuitenkin elämäni aikana kaiken maailman venkuloita nähnyt ja tämä jotenkin alkaa vaikuttaa yhdeltä niistä.

Kuittaan kuitenkin tähän heti kun rahat näkyy, ajattelin vain, onko muilla kokemuksia?

Re: Vihreäomena (mReseller), rahat ei saavu?

Lähetetty: 10.10.2018 klo 12.49
Kirjoittaja anzi80
Kaksi macbookia lähetin tuonne n. kaksi viikkoa sitten ja molemmista on rahat jo tulleet viime viikolla. Toisesta jo keskellä viikkoa, toisesta taisi tulla perjantaina. Mutta molemmissa tapauksissa rahat saapuivat päivä sen jälkeen kun tuli mailissa vahvistus, että tuote on maksettu.
Jälkimmäisessä taisi näkyä tilillä vasta illemmalla, eli ei vielä seuraavan päivän aamuna ollut rahoja saapunut.

Ei nyt mitenkään mahdottoman nopeaa toimintaa ollut noin yleisesti, eli n. 1,5vko meni siitä kun paketin vein postiin ennen kuin rahat saapuivat, mutta toisaalta tarjotut hinnat olivat ihan sopivia ja oli muutoinkin aika vaivatonta itselle.

Re: Vihreäomena (mReseller), rahat ei saavu?

Lähetetty: 10.10.2018 klo 13.43
Kirjoittaja maaq
Juu mä olin sinne taas yhteyksissä ja taas sama selitys kun eilenkin ”maksuaineisto” ei nyt toiseen kertaan ole lähtenyt eteenpäin. Se siis mikä oli myös perjantaina jotenkin jumissa. Ihmetyttää vain, että heidän selityksen mukaan maksuaineisto käsittää muitakin asiakkaita, mutta kuitenkin kun minä soitan, asiaa käsitellään kuin se olisi jokin ylläri. Eikö muut asiakkaat muka rahojensa perään soittele?

Olen vihreälle myynyt jo kolme laitetta aikaisemminkin ja tällöin rahat on näkynyt tilillä käytännöllisesti katsoen heti kun ilmoitusviesti asiasta on tullut. Kyllä mä ymmärrän, että se saattaisi näkyä vasta seuraavanakin päivänä mutta jotenkin nyt niskavilloissa on jokin outo tunne silti... jokin ”anttila”-tunne.

Mutta kuittaan kyllä heti miten asia etenee ja kun/jos rahat näkyy.

Niin edittiä sen verta, että tällä kertaa maksujen suorittaja ”seisoi puhelun aikana vieressä” ja lupasi oikein käsin maksaa asian joka asiakkaalle erikseen. Saas nähdä miten käy. Huomenna sitten.

Re: Vihreäomena (mReseller), rahat ei saavu?

Lähetetty: 10.10.2018 klo 22.38
Kirjoittaja maaq
No nyt viimeinkin saivat rahat manuaalikäsittelyllä tilille. Asia siis kunnossa. Näistä pirulaisista nykyisin koskaan tiedä.

Re: Vihreäomena (mReseller), rahat eivät saavu?

Lähetetty: 25.10.2018 klo 16.30
Kirjoittaja MacChicken
Sama ongelma täällä. 2 viikkoa sitten luovutin laitteen ja viikko sitten tuli ilmoitus että rahat maksettu tilille. Rahoja ei näy eikä kuulu ja soittaessa kehotetaan odottelemaan aina seuraavaan päivään, ja viivästyksen syyksi saman suuntaisia selityksiä kuin ketjun aloittajalla. Eilen lupasivat, että tänään näkyy varmasti tilillä, mutta ei ole näkynyt. Harmi, että en älynnyt etukäteen täältä tutkia käyttäjien kokemuksia. Pidin yritystä luotettavana.

En toki usko, että ovat lähtökohtaisesti mitään huijareita, lähinnä tulee mieleen talousongelmat tms.

Päivitän tänne, kun jotakin uutta asiassa ilmenee.

Re: Vihreäomena (mReseller), rahat eivät saavu?

Lähetetty: 29.10.2018 klo 9.43
Kirjoittaja MacChicken
Rahat sapuivat lopulta tilille. Pahoittelivat ja kertoivat selvittävänsä mikä maksuliikenteessä on/oli vialla.

Re: Vihreäomena (mReseller), rahat eivät saavu?

Lähetetty: 2.11.2018 klo 14.26
Kirjoittaja JesseSh
Tiistaina tuli viesti että rahat tilillä. Vielä ei ole tullut.. kertoivat tänään kyseessä olevan jostain syystä hylkäykseen mennyt maksu. Näiden kirjoitusten perusteella epäilen asiaa. Veikkaan että palailen asiaan taas maanantaina...

Re: Vihreäomena (mReseller), rahat eivät saavu?

Lähetetty: 2.11.2018 klo 19.12
Kirjoittaja iccb
Mulle tuli tiistaina ilmoitus että rahat maksettu tilille ja torstaina oli rahat tilillä.
Oma tili osuuspankissa. Muutoinkin kauppa sujui asiallisesti.

Re: Vihreäomena (mReseller), rahat eivät saavu?

Lähetetty: 6.11.2018 klo 12.37
Kirjoittaja JesseSh
Viikko mennyt eikä rahoja kuulu... maksukäsittelijä ilmoitti, että maksuaineisto, jossa oli laitteeni lisäksi muitakin maksuja, oli toisen kerran hylkääntynyt viime viikolla ja siksi maksu ei ollut vieläkään tullut tilille. Selvittelevät nyt, mikä maksussa on ongelmana, epäilevät että jossain yksittäisessä maksussa on jokin virhe (väärä tilinumero tms. mikä hylkäännyttää koko aineiston).
Tämä siis heidän uusin vastauksensa.

Re: Vihreäomena (mReseller), rahat eivät saavu?

Lähetetty: 8.11.2018 klo 13.17
Kirjoittaja JesseSh
Tänään tuli rahat manuaalikäsittelyllä.

Re: Vihreäomena (mReseller), rahat eivät saavu?

Lähetetty: 22.2.2019 klo 9.50
Kirjoittaja äölkjhgf
Hyvä kokemus, lähetin puhelimen tiistaina ja nyt perjantaina rahat on tilillä. Eli 3vrk, loistavaa

Re: VihreäOmena (mResell), rahat eivät saavu?

Lähetetty: 23.1.2020 klo 10.22
Kirjoittaja JuhoK86
Hyvää keskustelua ja kiitos palautteesta!

Ilmenneet viiveet palvelussamme ovat aina negatiivinen asia ja niihin on meidän reagoitava parhaan kykymme mukaan. Kuten viestiketjusta ilmenee, syitä maksujen viiveisiin on matkan varrella ollut niin teknisiä kuin inhimillisiäkin. Olemme pyrkineet selvittämään kunkin viiveen tapauskohtaisesti. Käsittelemme kaikkiaan reilu tuhat laitetta kuukaudessa, ja olen iloinen siitä, että viiveet ovat koskeneet vain murto-osaa asiakkaistamme.

Pyydän vielä anteeksi niiltä, jotka ovat laitteensa maksun saaneet lupaustamme myöhemmin. Haluamme kehittyä ja olla yhä parempia tulevaisuudessa. Pyydänkin Teitä lukijoita olemaan aina aktiivisesti yhteydessä asiakaspalveluumme!

Toivotan kaikille omenantäyteistä vuotta 2020!

Kirjoitan tämän mResellin edustajana.

Juho Katainen
CGO
mResell Group