Sampo-pankin javassa outouksia
-
Re: Sampo-pankin javassa outouksia
Viesti Kirjoittaja lasu »
Ja taas sai pankin vaihto lisäpotkua.
lasu
-
Sampopankin viestinnästä. Kerroin, että asiakkaan on tällä hetkellä vaikeaa tietää mitkä verkkopankin ongelmat koskevat yksittäisiä käyttäjiä, ja mitkä ovat laajempia ongelmia. Inha lupasi, että Sampopankki tiedottaa näistä asioista jatkossa webbisivuillaan, kuten myös siitä, että Sampopankin verkkomaksut eivät toimi kaikkien verkkokauppojen kanssa (esimerkkinä vaikkapa jimmspc-store).
Inha myös kertoi, että uusia ongelmia pulpahtaa koko ajan esiin. Hän ei myöskään osannut antaa minkäänlaista aikataulua siitä, milloin Sampopankilla on toimiva verkkopankki.
Jäämme odottamaan....tai vaihdamme pankkia.
lasu
-
Viesti Kirjoittaja Raikka »
...se on vaihdettu!
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
R.
-
Viesti Kirjoittaja masa »
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Jos rahaliikenteellä on mitään merkitystä, niin ensimmäinen vaihtoehto tuntuu suht mielettömältä...lasu kirjoitti:Jäämme odottamaan....tai vaihdamme pankkia.
-
Viesti Kirjoittaja MacMivu »
-
Mistähän ne löytää näitä hölmöjä jotka ei tiedä mistään mitään. Kysyin miksi verkkopankki luo e-safekeyn koneelle, vastaus: koska se luo sen sinne. Aikamoisia tyhjäpäitä löytyy maailmasta (ihme että kaikki ovat töissä sammossa)
-
Viesti Kirjoittaja vesku »
Niin, yhtään väheksymättä Sammon pöljäilyjen aiheuttamaa mielipahaa (itsekin olen asiakas) haluaisin kuitenkin muistuttaa että (teknisen) asiakaspalvelun työntekijät tuskin ovat vastuussa varsinaisista mogista. Tiedän oman, vastaavanlaisen työni perusteella että on henkisesti varsin raskasta kantaa sitä vastuuta (joka tietysti kuuluu duuniin!) joka harteille kipataan. Ei se puhelinihminen välttämättä ole vastuussa siitä alkuperäisestä probleemasta. On kyllä saattanut tingata tuhannen asiakkaan kanssa samasta asiasta.MacMivu kirjoitti:Soitin Sammon tekniseen tukeen, josta soitti hyvin töykeä mies joka ei sanonut mitään muuta kuin: joo o, se on teidän mielipiteenne, se on teidän mielipiteenne, joo o, joo o, joo o
Mistähän ne löytää näitä idiotteja jotka ei tiedä mistään mitään. Kysyin miksi verkkopankki luo e-safekeyn koneelle, vastaus: koska se luo sen sinne. Aikamoisia tyhjäpäitä löytyy maailmasta (ihme että kaikki ovat töissä sammossa)
Ja harvemmin kyseessä on idiootti ja tuskin edes tyhjäpää.
Omassa duunissa olen havainnut Mac-väen keskimääräistä ymmärtäväisemmäksi. Haluaisin toivoa samaa Sammon suuntaan.
Mun 2c.
-
Vastaatko useinkin kuin hölmö:vesku kirjoitti:Niin, yhtään väheksymättä Sammon pöljäilyjen aiheuttamaa mielipahaa (itsekin olen asiakas) haluaisin kuitenkin muistuttaa että (teknisen) asiakaspalvelun työntekijät tuskin ovat vastuussa varsinaisista mogista. Tiedän oman, vastaavanlaisen työni perusteella että on henkisesti varsin raskasta kantaa sitä vastuuta (joka tietysti kuuluu duuniin!) joka harteille kipataan. Ei se puhelinihminen välttämättä ole vastuussa siitä alkuperäisestä probleemasta. On kyllä saattanut tingata tuhannen asiakkaan kanssa samasta asiasta.MacMivu kirjoitti:Soitin Sammon tekniseen tukeen, josta soitti hyvin töykeä mies joka ei sanonut mitään muuta kuin: joo o, se on teidän mielipiteenne, se on teidän mielipiteenne, joo o, joo o, joo o
Mistähän ne löytää näitä idiotteja jotka ei tiedä mistään mitään. Kysyin miksi verkkopankki luo e-safekeyn koneelle, vastaus: koska se luo sen sinne. Aikamoisia tyhjäpäitä löytyy maailmasta (ihme että kaikki ovat töissä sammossa)
Omassa duunissa olen havainnut Mac-väen keskimääräistä ymmärtäväisemmäksi. Haluaisin toivoa samaa Sammon suuntaan.
Mun 2c.
"Miksi tämä tekee näin" "Siksi kun se tekee sen"
-
Viesti Kirjoittaja vesku »
Kiitos. Ansaitsin varmaan tuon. En kyllä itse tiedä miksi. Minua ei ole diagnosoitu idiootiksi (kyllä, "idiootti" on termi varsin syvästä mielenterveydellisestä ongelmasta kärsivälle (google ja wiki kertoo varmaan enemmän)).MacMivu kirjoitti:Vastaatko useinkin kuin idiootti:vesku kirjoitti:Niin, yhtään väheksymättä Sammon pöljäilyjen aiheuttamaa mielipahaa (itsekin olen asiakas) haluaisin kuitenkin muistuttaa että (teknisen) asiakaspalvelun työntekijät tuskin ovat vastuussa varsinaisista mogista. Tiedän oman, vastaavanlaisen työni perusteella että on henkisesti varsin raskasta kantaa sitä vastuuta (joka tietysti kuuluu duuniin!) joka harteille kipataan. Ei se puhelinihminen välttämättä ole vastuussa siitä alkuperäisestä probleemasta. On kyllä saattanut tingata tuhannen asiakkaan kanssa samasta asiasta.MacMivu kirjoitti:Soitin Sammon tekniseen tukeen, josta soitti hyvin töykeä mies joka ei sanonut mitään muuta kuin: joo o, se on teidän mielipiteenne, se on teidän mielipiteenne, joo o, joo o, joo o
Mun 2c.
"Miksi tämä tekee näin" "Siksi kun se tekee sen"
Olisiko sinun itsesi aika osallistua ns. tavalliseen elämään?
-
Kiitos minulla on tavallinen elämä, mutta arvostan silti huolenpitoasi.
Lisäksi en ymmärrä tuota Sammon ylistämistä, en anna tippaakaan myötätuntoa pankille joka ehdoin tahdoin tunkee itsensä takaisin internetin alkuajoille. Enkä myöskään olisi muuten teknisen tuen henkilölle hermostunutkaan, mutta hän ei kertakaikkiaan kyennyt myöntämään ettei asiasta mitään tiedä, ja käyttäytyi varsin töykeästi minua kohtaan. Olen tottunut, että kun haluan/tarvitsen asiakaspalvelua, myös saan sitä, eikä minun tarvitse sietää selvää vittuilua työntekijältä jolle maksetaan minun palvelemisestani... Jos sinun mielestäsi ei saisi vaatia itselleen palvelua, kannattaa vaihtaa äkkiä alaa pois asiakkaita palvelevista ammateista, ehkäpä metsuri tai maanviljelijä sopisi paremmin?
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
-
järjestelmävirhe (siis, että se kansio kirjoitetaan käyttäjän koneelle).
Tätä asiaa luvattiin selvittää....ja palata asiaan....
lasu
-
Tiedosto kuulemma vanhenee yhden loggauksen jälkeen; kirjoitetaan siis joka loggauksen yhteydessä uusiksi.
Ei siis huolta...
lasu
-
Viesti Kirjoittaja freemem »
Minkähän ihmeen takia pitää asiakkaiden koneille tehdä hakemisto ja tiedosto jos sillä ei mitään kuitenkaan tee (siis vanhenee istunnon jälkeen), käsittämättömältä kuulostaa, kummastuttaa.lasu kirjoitti:Pankista soitettiin liittyen tuohon e-safekeyhin. Ei jää mitään yksilöllistä tietoa, vain javan versio ja selaimen tyyppi ja versio.
Tiedosto kuulemma vanhenee yhden loggauksen jälkeen; kirjoitetaan siis joka loggauksen yhteydessä uusiksi.
Ei siis huolta...
lasu
ps. ei ollut kysymys siis lasulle, kunhan ihmettelen yleensä.
-
Viesti Kirjoittaja Ram »
Tämä on kannaltani varsin mielenkiintoinen keskustelu, sillä olen juuri siirtymässä PC-käyttäjästä Macin käyttäjäksi ja sattumoisin myös Sampopankin asiakas...Olen ollut pankkiin suht tyytyväinen eivätkä nämä julkisuudessa käsitellyt ongelmat ole (onneksi) osuneet omalle kohdalleni.
Nyt haluaisinkin tietää onko tässä asiassa tapahtunut edistystä ja onko kyseessä enemmänkin periaatteellinen ongelma, eli pankki lataa koneelle kilkkeitä, jotka eivät asioinnin kannalta ole oleellisia, vai todellinen tietoturvaongelma?
Olen käyttänyt Sammon nettipankkia PC:n kautta ja sielläkin vastaavan sertifikaatin joutuu hyväksymään, jotta pääsee kirjautumaan verkkopankkiin. Itselläni ei tämän johdosta ole ainakaan mitään ongelmia esiintynyt.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Aamupäivällä asioidessani MB:lta Sampo-pankissa ei enää ilmestynyt sitä e-safekey-kansiota koneelleni. Yksityishenkilönä tuota nettipankkia käyttäessäni ei ole ollut enää mitään ongelmia, firmoilla taitaa edelleenkin niitä esiintyä. Rohkeasti vain macistiksi, en usko vaihtoa katuvasi hetkeäkään!
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Amanita on oikeassa siinä, että yksityishenkilöjen asiat ovat Sampo-pankissa jo toimivia. Mutta yrityksen ei kannata siellä pyöriä, sen verran huonosti yrityspankki pelaa.amanita kirjoitti:Tervetuloa foorumille Ram!
Aamupäivällä asioidessani MB:lta Sampo-pankissa ei enää ilmestynyt sitä e-safekey-kansiota koneelleni. Yksityishenkilönä tuota nettipankkia käyttäessäni ei ole ollut enää mitään ongelmia, firmoilla taitaa edelleenkin niitä esiintyä. Rohkeasti vain macistiksi, en usko vaihtoa katuvasi hetkeäkään!
-
Viesti Kirjoittaja Ram »

On muuten hienoa huomata, että Mac-yhteisöllä on näin toimivia foorumeita täällä Suomessa. Porukka tuntuu olevan niin asiantuntevaa, että menee helposti tällaiselta mattimeikäläiseltä yli hilseen, mutta eiköhän ymmärrys kasva kokemuksen myötä.
-
Viesti Kirjoittaja dogmulder »
Ei kannata, se on kamalaavesku kirjoitti: Olisiko sinun itsesi aika osallistua ns. tavalliseen elämään?
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Sampo-pankin toimivuudesta voidaan myös olla montaa eri mieltä...
Eilen meni konttorissa melkein tunti, sillä halusin viime syksyltä tiliotteen. Nettipankki antaa kyllä hakea, mutta ei tuloksia. Sama konttorilla, kahdella tiskillä asioin eikä tulosta syntynyt vieläkään. Lähettivät erillisen pyynnön jonnekin, että saan sitten parin päivän kuluessa haluamani tiedon postissa. Tiliotetta ei ole tullu vuosikausiin, mutta yli 6kk tietojen saaminen on todella hankalaa ja hidasta. Osuuspankissa asia kuulemma hoituu nettipankissa nappia painamalla, yli 2 vuotta vanhoista tiedoista tosin sielläkin peritään maksu. Vaan tässäpä ei taida olla kyseessä vika vaan ominaisuus.
Joudun myös vaihtamaan selainta aina kun haluan käyttää nettipankkia. Ja minua ärsyttää suunnattomasti tilin saldo, joka esitetään tyyliin: Tililläsi on rahaa 100e, käytettävissä 5e. Ilmeisesti juuttien maassa pankkisysteemit toimivat jotenkin viiveellä.
Kävin muuten eilen avaamassa tilin Osuuspankkiin, vakuutusasiat hoisin samalla näppärästi kuntoon ja korttiin tulee myös plussaominaisuus. Mutta eihän sitä yhden kortin varassa enää uskalla olla, S-Pankin Visa Dedit saapui viime viikolla.
-
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Onneksi olkoon, luulen että helpottaa. Vertaa S-Pankin pankkiohjelman toimintalogiikkaa ja nopeutta Sammon vastaavaan. S-Pankissa on hakenut tilitapahtumat ja maksanut pari laskua siinä ajassa, kun Sampoon kirjoittautuessa menee.dogmulder kirjoitti:[Kävin muuten eilen avaamassa tilin Osuuspankkiin, vakuutusasiat hoisin samalla näppärästi kuntoon ja korttiin tulee myös plussaominaisuus. Mutta eihän sitä yhden kortin varassa enää uskalla olla, S-Pankin Visa Dedit saapui viime viikolla.
-
Viesti Kirjoittaja dogmulder »
On kyllä paha tuo S-kortti, kärsii aina suuresti kun asioi muiden ketjujen liikkeissä
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... /05/645080MacMivu kirjoitti:Ei siitä pankille tarvitse alkaa mussuttamaan. Lähetän tiedot tietosuojavaltuutetulle ja pyydän selvittämään rikkooko sampo mahdollisesti lakia (tämän teen siis oikeasti)
"Sampo-Pankki tietosuojavaltuutetun syyniin"
Win - Rar
Palaa sivulle “Tietoturva ja varmuuskopiointi”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka