Jo vain olet aika turvassa. Muutenkin Maccien virukset ja koneisiin tunkeutumiset ovat toistaiseksi olematon vaiva.pehvo kirjoitti:Olenko nyt turvassa? Minulla on langaton reititin, jossa NAT päällä ja asianmukaiset turva-asetukset (vain tämän koneen airportin mac-osoite kelpaa ja WPA2 salasanasuojattu yhteys, vaikka näillä ei ilmeisesti ole nettiturvaan vaikutusta, naapurit eivät vain pääse tuota käyttämään). Laitoin X:n turvallisuusasetuksista palomuurin "salli vain tärkeimmät palvelut" ja lisävalinnoista "salli häivetila". Käyttiksenä OS X 10.5.4. Olen vain windows-puolella näitä ennemmin, että macista ei mitään käsitystä. Viruksista ynnä muista ei kai (enää) tarvitse huolehtia?
Leopard turvalliseksi
Keskustelua tietoturvasta ja varmuuskopioinnista Mac-, iPhone- ja iPad -käyttäjien näkökulmasta
-
Re: Leopard turvalliseksi
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Ihan turvalliseltahan tuo kuulostaa. OS X:n oman palomuurin päällä pitämisen jotkut saattaisivat luokitella hätävarjelun liiotteluksi varsinkin kun natin takana ollaan eikä varmaan mitään nettiin näkyviä palveluita koneella ole päällä. En sitä itsekään päällä pidä.pehvo kirjoitti:Olenko nyt turvassa? Minulla on langaton reititin, jossa NAT päällä ja asianmukaiset turva-asetukset (vain tämän koneen airportin mac-osoite kelpaa ja WPA2 salasanasuojattu yhteys, vaikka näillä ei ilmeisesti ole nettiturvaan vaikutusta, naapurit eivät vain pääse tuota käyttämään). Laitoin X:n turvallisuusasetuksista palomuurin "salli vain tärkeimmät palvelut" ja lisävalinnoista "salli häivetila". Käyttiksenä OS X 10.5.4. Olen vain windows-puolella näitä ennemmin, että macista ei mitään käsitystä. Viruksista ynnä muista ei kai (enää) tarvitse huolehtia?
/---
ap
Isomursu kertoo, että delfiinikaksikko oli emo ja poikanen.
http://gramdel.kapsi.fi/
http://gramdel.kapsi.fi/
-
Viesti Kirjoittaja pehvo »
Selvä, kiitokset nopeista vastauksista. Windows-käytössä olen tottunut vainoharhaiseksi. ![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Tervetuloa foorumille ja Mac-maailmaan turvaan kaiken maailman pöpöiltä!pehvo kirjoitti:Selvä, kiitokset nopeista vastauksista. Windows-käytössä olen tottunut vainoharhaiseksi.
Olen koko ajan käyttänyt koneitani samoilla mainitsemillasi langattoman reitittimen asetuksilla, häivetilaa en laittanut kummallekaan laitteelle. Koneissani ei ole palomuurikaan päällä, mitään omituista ei ole foorumin hassutteluviestejä lukuun ottamatta sisään putkahtanut. Seuraa foorumin kirjoitteluja tällä turvallisuuspalstalla, uskon sinun olevan täysin ajan hermolla silloin näissä asioissa. Täällä räjähtää ja takuuvarmasti, jos jossain ilmestyy ihan oikea vaara käyttiksellemme. Foliohattuakaan et varmasti tarvitse ainakaan Mac-käytössä!

Viihtymisiin kivalla foorumillamme!
T: Amanita
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja pehvo »
Kiitos, pitääpä ottaa pois päältä ja surffailla rauhallisin mielin. Pakasta vedetyn näppäimistön haj..tuoksukin on niin hyvä etten aio liikkua tästä mihinkään viikonloppuna ja näin hyvää näppäimistöä en ole ennen naputellut Ohjeita ja vihjeitä joka asiaan näyttää olevan, että opettelemista riittää. 8)amanita kirjoitti:Tervetuloa foorumille ja Mac-maailmaan turvaan kaiken maailman pöpöiltä!pehvo kirjoitti:Selvä, kiitokset nopeista vastauksista. Windows-käytössä olen tottunut vainoharhaiseksi.
Olen koko ajan käyttänyt koneitani samoilla mainitsemillasi langattoman reitittimen asetuksilla, häivetilaa en laittanut kummallekaan laitteelle. Koneissani ei ole palomuurikaan päällä, mitään omituista ei ole foorumin hassutteluviestejä lukuun ottamatta sisään putkahtanut. Seuraa foorumin kirjoitteluja tällä turvallisuuspalstalla, uskon sinun olevan täysin ajan hermolla silloin näissä asioissa. Täällä räjähtää ja takuuvarmasti, jos jossain ilmestyy ihan oikea vaara käyttiksellemme. Foliohattuakaan et varmasti tarvitse ainakaan Mac-käytössä!![]()
Viihtymisiin kivalla foorumillamme!
T: Amanita
Palaa sivulle “Tietoturva ja varmuuskopiointi”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka