AirPort Express vs. Extreme
Keskustelua tietoturvasta ja varmuuskopioinnista Mac-, iPhone- ja iPad -käyttäjien näkökulmasta
-
Re: AirPort Express vs. Extreme
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Mulla tuo uudempi malli. Tai siis en ihan varma, onko tuossa välissä joku tullut, mutta siis tuota ekaa n-sarjaa.
-
Re: AirPort Express vs. Extreme
Viesti Kirjoittaja Hount »
Tuon hintaisen laitteen pitäisi pystyä reitittämään ihan huoletta 100/100 netti läpi... 1Gbps ei voi olettaa enää, kun siihen ei vähän kalliimmatkaan laitteet ihan kunnolla taivu.HemppaP kirjoitti:Onko sulla uusi vai vanhempi Extreme?TheKraken kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta: Kuinka iso verkko pitää olla kyseessä?rahi kirjoitti:Se mitä minä olen huomannut noiden asentamien extremien kanssa että hiukankin isompi verkko niin tukehtuu helposti WPA2 salauksella. Taitaa olla hieman heikko prossu ko. purkissa.
Minulla on tainnut parhaimmillaan olla kolme konetta, joista yhdellä pyörii torrentit, toinen striimaa videota Tv-kaistalta ja siihen päälle vielä multicastina SD-tason digitv:tä vastaanottava digiboksi eikä ole pykinyt yhtään.
Itse testasin ettei salauksella ole merkitystä kun jumii.
Yhteys sentäs 10/1M ja täyttä kaistaa antaa kun testaa funetista ftp:llä.
Halvimmatkin purkkaviritelmät jaksavat reitittää ihan hienosti 10/10:n läpi. Eikä ongelmaksi kovinkaan usein muodostu (varsinkaan suomen ADSL nopeuksilla) ulkomaailman ja sisäverkon reitityskyky, vaan purkin prossun riittämättömyys lykätä tavaraa läpi langallisesta sisäverkosta langattomiin clientteihin.
Wlanin pykiminen useammalla clientillä on ihan normaalia, ei ole vielä tukiasemaa inhimillisessä hintaluokassa mikä pystyisi tarjoamaan verkon ~10+ käyttäjän huolettomaan käyttöön. (okei, täällä on luentosaleissa Buffalon jotain (enmuistamallia) -tukiasemia ja ne kyykkäävät vasta 40 clientin kanssa, mutta jos parikin käyttäjää yrittää saada kaistan täydeltä tavaraa siirtymään on kipuraja jo alle kymmenessä käyttäjässä, noissa tukiasemissa ei ole edes salausta, reititystä eikä juuri mitään hidastamassa liikennettä tai syömässä kuormaa)
- Hount
Palaa sivulle “Tietoturva ja varmuuskopiointi”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka