Huonoin internet-operaattori (asiakas)palvelultaan Suomessa?
-
Re: Huonoin internet-operaattori (asiakas)palvelultaan Suomessa?
Viesti Kirjoittaja heilei »
Onko tämä tieto millään operaattorilla (tai verkosta vastaavalla taholla) julkista tietoa, vai mistä tiedon saa oikeasti kaivettua esiin? Kuten yllä höpisin, meillä on nyt se tilanne, että maksamme Elisalle 8M/1M-nopeuden hintaa, mutta taloon asti saamme vain 2M/512k, johtuen etäisyyksistä. Kertooko kukaan operaattori tai palveluntarjoaja aktiivisesti asiakkailleen, että keskus tuli muuten juuri X km lähemmäksi, nostetaanko nopeutta?
Kun tätä viimeksi Elisalta kysyin, vastaus oli hyvin epämääräinen tyyliin "joo vois noilta asentajilta varmaan kysyä jos ne on muuttunu". Asumme seudulla, jonne rakennetaan aivan älyttömästi (tulevan Kehäradan varrella), eli kiinteillä yhteyksillä on ehkä vielä toivoa täällä päin. Ottais pikkasen pattiin jos kuulisin jonain päivänä kautta rantain, että onhan teillä ollut uusi keskus tuossa kulman takana jo kaks vuotta.
-
Re: Huonoin internet-operaattori (asiakas)palvelultaan Suomessa?
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
-
Re: Huonoin internet-operaattori (asiakas)palvelultaan Suome
Viesti Kirjoittaja rantom »

-
Viesti Kirjoittaja via »
DNA oli edullisin, sähköpostit eivät tule mailiin saakka, mutta gmail-osoitteet tulevat ynnä työposti elisan kautta. en enää viitsi valittaa. elämä sujuu näinkin. en pelaa enkä katsele videoita.rantom kirjoitti:Mitään lisää haukuttavaa kertynyt kellään tässä välissä? Antaa tulla, haukkukaa vain operaattoreita!
-
Viesti Kirjoittaja Le Corbusier »
Pakko antaa ääni Soneralle:rantom kirjoitti:Mitään lisää haukuttavaa kertynyt kellään tässä välissä? Antaa tulla, haukkukaa vain operaattoreita!
Vaihdoin osoitetta - kertoivat laajakaistasiirron kestävän pari kuukautta uuteen osoitteeseen.
Parin kuukauden jälkeen alkoi selittely: "Homma on jo tekniikan pojilla - pari viikkoa menee".
Tätä valehtelua jatkui kuukausitolkkulla kunnes vaihdoin laajakaistan toiseen firmaan. Kiitokseksi tästä puolen vuoden laajakaistattomasta odotusajasta lähettivät tietenkin täyden laskun. Se oli sitä Sonera-palvelua.
Kieltäydyin maksamasta ja lopulta aspan pojalta lipsahti, että Soneralla ei ollut osoitteestani sopimusta Elisan kanssa, joten eivät voineet asentaa laajakaistaa asuntooni. Ts. olivat pokkana valehdelleet että olin koko ajan asennusjonossa, vaikka kävivät vasta sopimusneuvotteluja Elisan kanssa.. siis jos olivat edes käynnistäneet ne. Tajusivat kuitenkin etten maksa laskua, joten ei tarvinnut lähteä varatuomarin paikkeille.
Tämä kaikki vaati tietenkin puoli vuotta jatkuneen episodin jonka aikana tulin tutuksi ruuhkaisessa (ja maksullisessa) Soneran asiakaspalvelussa, jonka jonotusajat olivat legendaarisia. Se oli sitä Sonera-palvelua.
Sonera - confusing people
-
Ainakin tähän asti toiminut hemmetin hyvin. Siis pari vuotta.
Mulla oli ensin 1 megan liittymä.
Soittivat, että haluatko toisen megan ilman hinnan nostoa. Otin.
Soittivat, että haluanko 5 megaa ilman hinnan nostoa. Otin
Soittivat, haluanko 40 megaa ilman hinnan nostoa. Otin.
Odotan uutta puhelua.
-
Jep, olen kuullut tuosta aiemmin ja toivonkin Nebulan tekevän samaa. Ja muuten http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=76&t=136121Le Corbusier kirjoitti:Kannattaa muuten miettiä miksei tässä triidissä kukaan ole kertonut Welhosta mitään.
Odotan uutta puhelua.

-
Viesti Kirjoittaja vesku »
tää on kyllä mielenkiintoista... Mulla on aika läheiset tiedot tuon lafkan toiminnasta, eikä kyllä kuulosta tutulta. Katsos kun Elisan alueelle se siirto kestää kaksi viikkoa, ei kuukautta. Jos sopimusta (mitä tarkoittaneekaan, sopimukset ovat alueellisia, eivät talokohtaisia) ei ole, edes siirtotilausta ei voi tehdä. Järjestelmä ei salli siirtoyritystä "olemattomaan" osoitteeseen.Le Corbusier kirjoitti:Pakko antaa ääni Soneralle:rantom kirjoitti:Mitään lisää haukuttavaa kertynyt kellään tässä välissä? Antaa tulla, haukkukaa vain operaattoreita!
Vaihdoin osoitetta - kertoivat laajakaistasiirron kestävän pari kuukautta uuteen osoitteeseen.
Parin kuukauden jälkeen alkoi selittely: "Homma on jo tekniikan pojilla - pari viikkoa menee".
Tätä valehtelua jatkui kuukausitolkkulla kunnes vaihdoin laajakaistan toiseen firmaan. Kiitokseksi tästä puolen vuoden laajakaistattomasta odotusajasta lähettivät tietenkin täyden laskun. Se oli sitä Sonera-palvelua.
Kieltäydyin maksamasta ja lopulta aspan pojalta lipsahti, että Soneralla ei ollut osoitteestani sopimusta Elisan kanssa, joten eivät voineet asentaa laajakaistaa asuntooni. Ts. olivat pokkana valehdelleet että olin koko ajan asennusjonossa, vaikka kävivät vasta sopimusneuvotteluja Elisan kanssa.. siis jos olivat edes käynnistäneet ne. Tajusivat kuitenkin etten maksa laskua, joten ei tarvinnut lähteä varatuomarin paikkeille.
Tämä kaikki vaati tietenkin puoli vuotta jatkuneen episodin jonka aikana tulin tutuksi ruuhkaisessa (ja maksullisessa) Soneran asiakaspalvelussa, jonka jonotusajat olivat legendaarisia. Se oli sitä Sonera-palvelua.
Sonera - confusing people
Olen kyllä vankasti sitä mieltä, että tässä ei ole ihan kaikki tästä episodista. Sen verran on faktat vinksallaan.
Laita mulle vaikka yksärillä kyseinen osoite (ei tarvi huoneistoa, talonumero riittää. Voisin vähän tsekkailla.
Jonotilanne on valitettavasti kesän aikana taas repsahtanut hyväksi saadusta. Myrskyt vaikuttaa aspassakin. Onneksi asiakaspalvelu toimii nykyään myös netissä, vaikka muutaman päivän ruuhkaahan sielläkin taitaa välillä olla.
-
Olen vankasti sitä mieltä, ettei ole mitään järkeä tulla väittämään ilman minkäänlaista henkilökohtaista tietoa tapahtuneesta, että kerrotut faktat on väärässä.. Mihin perustat vankan uskomuksesi: Sonerako ei tee virheitävesku kirjoitti: tää on kyllä mielenkiintoista... Mulla on aika läheiset tiedot tuon lafkan toiminnasta, eikä kyllä kuulosta tutulta. Katsos kun Elisan alueelle se siirto kestää kaksi viikkoa, ei kuukautta. Jos sopimusta (mitä tarkoittaneekaan, sopimukset ovat alueellisia, eivät talokohtaisia) ei ole, edes siirtotilausta ei voi tehdä. Järjestelmä ei salli siirtoyritystä "olemattomaan" osoitteeseen.
Olen kyllä vankasti sitä mieltä, että tässä ei ole ihan kaikki tästä episodista. Sen verran on faktat vinksallaan.
Laita mulle vaikka yksärillä kyseinen osoite (ei tarvi huoneistoa, talonumero riittää. Voisin vähän tsekkailla.
Salli minun nauraa, hei oikeesti! Kannattaa vaikka tsekata nuo äänestystulokset - ootte johdossa..
Jos olet Soneran työntekijä, niin tässä vielä pyyntilistaa jota voit välittää organisaation ylemmille portaille:
- aspa-jonotuksen kesto alle viisi minuuttia, kiitos
- aspa jonotus maksuttomaksi, kiitos
- uudet ohjeet aspalle, että asiakkaalle pitää kertoa tosiasiat sekä olla salaamatta asioita, jotka voivat vaikuttaa asiaakkaan päätöksiin, kiitos.
- 3G-verkon kattavuus kohdilleen, edes pk-seudun ytimessä, ollaan jo vuodessa 2010, kiitos
-
Viesti Kirjoittaja vesku »
vesku kirjoitti: tää on kyllä mielenkiintoista... Mulla on aika läheiset tiedot tuon lafkan toiminnasta, eikä kyllä kuulosta tutulta. Katsos kun Elisan alueelle se siirto kestää kaksi viikkoa, ei kuukautta. Jos sopimusta (mitä tarkoittaneekaan, sopimukset ovat alueellisia, eivät talokohtaisia) ei ole, edes siirtotilausta ei voi tehdä. Järjestelmä ei salli siirtoyritystä "olemattomaan" osoitteeseen.
enhän minä semmoista väittänyt. Tarkennuksia kaipailin, mutta eipä sitten...Olen vankasti sitä mieltä, ettei ole mitään järkeä tulla väittämään ilman minkäänlaista henkilökohtaista tietoa tapahtuneesta, että kerrotut faktat on väärässä.. Mihin perustat vankan uskomuksesi: Sonerako ei tee virheitä
itse asiassa Elisa/Saunalahti tuossa näyttäisi johtavan. Aika tarkalleen markkinaosuuksien suhteessa menee, ymmärrettävästiSalli minun nauraa, hei oikeesti! Kannattaa vaikka tsekata nuo äänestystulokset - ootte johdossa..

mielelläänJos olet Soneran työntekijä, niin tässä vielä pyyntilistaa jota voit välittää organisaation ylemmille portaille:
- aspa-jonotuksen kesto alle viisi minuuttia, kiitos
tuskin onnistuu. Verkkoaspa on ilmainen- aspa jonotus maksuttomaksi, kiitos
no, myyntipuheet on myyntipuheita. Tapahtuu joka firmassa joka kauppaa tekee. Ei tietenkään ole sallittua valehdella asiakkaille. Toisaalta puhelut nauhoitetaan, joten sieltäpä asiat hankalimmassa paikassa löytyy.- uudet ohjeet aspalle, että asiakkaalle pitää kertoa tosiasiat sekä olla salaamatta asioita, jotka voivat vaikuttaa asiaakkaan päätöksiin, kiitos.
ihan hyvähän tuo on. Kaupunkien keskustat on hankalia katveineen. Esim. tälläkin hetkellä pelaa täysillä Kalliossa, kaverin Saunalahti ei löydä 3G:tä. Sata metriä toiseen suuntaan ja tilanne voi vaihtua toisinpäin.- 3G-verkon kattavuus kohdilleen, edes pk-seudun ytimessä, ollaan jo vuodessa 2010, kiitos
Ymmärsin, että puhut muutaman vuoden takaisista asioista? (Toisaalla mainitset olleesi Welhon asiakas pari vuotta?)
-
Tämän triidin nimi on
Huonoin internet-operaattori (asiakas)palvelultaan Suomessa?
Sinä Soneralaisena olet "aavistuksen" jäävi ottamaan kantaa.
Sekin että soneralaiset väittävät vastaan vielä täälläkin asiakkaidensa mielipiteitä -- korkeintaan todistaa ajatukseni putiikista..
ps.
Relanderin 3,5 miljardin virheinvestoinnista - siitä Suomen suurimmasta talousmokasta - en ole maininnut mitään. Kunhan makselen sitä veronmaksajana hiljaa poies, niin kuin kaikki suomalaiset köyhimmästä mummosta ja työttömästä Olli-Pekka Heinoseen.
-
Viesti Kirjoittaja carrbon »
Apua se kai tarjosi kanssa..Le Corbusier kirjoitti:Mikä sun pointti on Vesku?
-
En ole enää soneranlaajakaistaa ottamassa, joten mitä se auttaa, että joku epävirallinen taho alkaa tutkia käykö soneran laajakaista nykyään taloyhtiööni. Big help..carrbon kirjoitti:Apua se kai tarjosi kanssa..Le Corbusier kirjoitti:Mikä sun pointti on Vesku?
Nää asiat olis pitänyt hoitaa firman kautta virallisesti vuosia sitten kuntoon. Siitä tässä triidissä on kyse, eikö?
-
Viesti Kirjoittaja Hellhammer »
Ihan sama mihin tukeen soitan nykyyän niin yritän päästä suoraan jollekkin teknisen puolen hemmolle puhumaan kun ei noi perus asiakaspalvelu tädit saa mitään aikaseks. Jostain syystä toi yhdistäminen käy hirveen nopeesti kun rupee suoltamaan vähän nörtimpää kieltä sekaan

-
No, toivottavasti tuosta pikkulapsen kiukuttelusta on huomattavasti enemmän apua 8)Le Corbusier kirjoitti:En ole enää soneranlaajakaistaa ottamassa, joten mitä se auttaa, että joku epävirallinen taho alkaa tutkia käykö soneran laajakaista nykyään taloyhtiööni. Big help..carrbon kirjoitti:Apua se kai tarjosi kanssa..Le Corbusier kirjoitti:Mikä sun pointti on Vesku?
Nää asiat olis pitänyt hoitaa firman kautta virallisesti vuosia sitten kuntoon. Siitä tässä triidissä on kyse, eikö?
Ketjun aiheeseen viitatakseni, sitä kantsii tosiaan pohtia, miksei Welhoa ole mainittu kertaakaan. Nelisen vuotta parissa eri osoitteessa toiminut aikalailla täydellisesti.
-
Samat huomiot tehty täällä. Onneksi teknisen puolen tytöt ja pojat todella osaavat asiansa.Hellhammer kirjoitti:Kuluttajaviraston mukaan eniten valituksia tulee juuri operaattoreista. Joku muistikuva olisi että Elisa olisi kärjessä, siis valitusten määrässä. Olen kaikkien operaattoreiden kanssa ollut enemmän tai vähemmän tekemisissä ja kaikkien kanssa se on ollut yhtä surkuhupaisaa. Sanoisin että se on enemmän kiinni siitä kenen saat langan päähän kuin mihin soitat. Esim Elisalla on yleensä ollut joku aivan tampio hoitamassa asiaa mutta pari kertaa olen taas saanut erittäin auttavan henkilön.
Ihan sama mihin tukeen soitan nykyyän niin yritän päästä suoraan jollekkin teknisen puolen hemmolle puhumaan kun ei noi perus asiakaspalvelu tädit saa mitään aikaseks. Jostain syystä toi yhdistäminen käy hirveen nopeesti kun rupee suoltamaan vähän nörtimpää kieltä sekaan
Olin myös elisan asiakas jonkin aikaa, ja täytyy sanoa, että aspa oli yhtä kauhea siellä kuin soneralla. Järjettömät jonotusajat, muuten asiat tuntuivat kyllä pelaavan tyydyttävästi. Annetaan 7+
-
Jos mielipiteeni oli kiukuttelua, niin se kuvastaa juurikin hyvin mielentilaa johon päätyy kun yrittää olla yhteydessä soneran asiakaspalveluuncarrbon kirjoitti: No, toivottavasti tuosta pikkulapsen kiukuttelusta on huomattavasti enemmän apua 8)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Miten carrbon itse, ootko soneralainen? Pitäisikö sonera-kertomukseni feidata - kenties sensuroida?
Ja onko sulla jotain aiheeseen lisättävää itselläsi, vai tuomaroitko vain muiden kirjoituksia täällä.
-
En ole soneralainen. Yritän vain tuoda hieman lähimmäisen rakkautta tähänkin yhteisöön, mutta se taitaa olla turhaa.. Kontribuutioni löydät edellisen kirjotuksen lopusta.Le Corbusier kirjoitti:Jos mielipiteeni oli kiukuttelua, niin se kuvastaa juurikin hyvin mielentilaa johon päätyy kun yrittää olla yhteydessä soneran asiakaspalveluuncarrbon kirjoitti: No, toivottavasti tuosta pikkulapsen kiukuttelusta on huomattavasti enemmän apua 8)![]()
Miten carrbon itse, ootko soneralainen? Pitäisikö sonera-kertomukseni feidata - kenties sensuroida?
Ja onko sulla jotain aiheeseen lisättävää itselläsi, vai tuomaroitko vain muiden kirjoituksia täällä.
-
Nonni, tää loppuu nyt sitten samantein. Apua tarjottiin, et sitä ottanut vastaan ja tätä on sen enempää turha jatkaa. Jos haluatte samaa rataa jatkaa niin suosittelen tekemään sen yksityisviestien välityksellä. Seuraavasta mäkätyksestä lähtee ilmoitus ylläpidolle. Tähän ketjuun voi antaa negatiivista palautetta operaattoreista mutta "pikkulapsen vikinät" jääkööt muuallle taikka sitten yhdistettynä yhteen viestiin.Le Corbusier kirjoitti:Jos mielipiteeni oli kiukuttelua, niin se kuvastaa juurikin hyvin mielentilaa johon päätyy kun yrittää olla yhteydessä soneran asiakaspalveluuncarrbon kirjoitti: No, toivottavasti tuosta pikkulapsen kiukuttelusta on huomattavasti enemmän apua 8)![]()
Mukavaahan se on kuulla, että muillakin on ollut ongelmia operaattoreiden kanssa mutta rajansa kaikella.
-
Eihän täällä ihmiset tappele vaan asiat (ja korkeitaan instanssit).carrbon kirjoitti: En ole soneralainen. Yritän vain tuoda hieman lähimmäisen rakkautta tähänkin yhteisöön, mutta se taitaa olla turhaa.. Kontribuutioni löydät edellisen kirjotuksen lopusta.
Tottahan toki osaan arvostaa apua, tässä asiassa ei vaan soneran puolesta ole enää mitään tehtävissä.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »

Rantom puhuu asiaa. Palattakoon siis ketjun aiheeseen, privanokittelu suoritettakoon jossain muualla.
EDIT: Yksi ketjun aiheeseen liittymätön viesti poistettu. Sama linja jatkuu.
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja Miklu »
Kannattaa myös itse soittaa ja kysellä... Itse soitin pari viikkoa sitten ja sain noin kympin alennusta (/kk) tuon 40M:n liittymään, kun tein vuoden määräaikaisen sopparin.Le Corbusier kirjoitti:Kannattaa muuten miettiä miksei tässä triidissä kukaan ole kertonut Welhosta mitään.
Odotan uutta puhelua.
Welholla oli joku tarjous uusille asiakkaille, jossa tuon hinta oli 24,90 tms. ja soittelin, josko olisi vanhoille asiakkaille jotain tarjousta. Tarjosivat sitten edellä kertomaani...
-
Heh, osaavat aina yllättää positiivisesti siellä.Miklu kirjoitti:
Kannattaa myös itse soittaa ja kysellä... Itse soitin pari viikkoa sitten ja sain noin kympin alennusta (/kk) tuon 40M:n liittymään, kun tein vuoden määräaikaisen sopparin.
Welholla oli joku tarjous uusille asiakkaille, jossa tuon hinta oli 24,90 tms. ja soittelin, josko olisi vanhoille asiakkaille jotain tarjousta. Tarjosivat sitten edellä kertomaani...
Itse funtsin tänään nostoa 40M -> 110M. Sitten tajusin, että eihän tuo 40meganen töki missään vaiheessa - lataa aina nopeammin videot kuin mitä ehtii katsoa. Nopeuden nosto olisi siis turha.
-
Viesti Kirjoittaja apsev »
Taloyhtiöön piti tuleman suuneran kuitu alkusyksystä, no tietenkin myöhästyi kuukaudella. Suuneran tiedotteiden mukaan surffailu yms. netin käytön piti pystyä aloittamaan eräänä päivänä, no nyt viikko tästä päivästä: ei toimi, niin ei toimi.
Soittelin vikanumeroon ja sieltä siirrettiin toiseen 'palveluun' josta kerrottiin että menee tunti pari. No sitten taas soittoa vikanumeroon ja sieltä tuli uusi tieto, että kahden (2:n) viikon sisällä, saattaisi ehkä aiemminkin. (Ja tuo soittelu on viiltävää touhua tai sitten erittäin hauskaa viihdettä - ihan miten vain haluaa suhtautua, asiakaspalveluksi sitä ei voi sanoa).
Yhteenvetona: suuneran eri yksiköt eivät tiedä toistensa toimintaa ja mihinkään heiltä tuleviin tiedotteisiin ei kannata uskoa, eikä muuten edes palvelunumerossa vastaavaan henkilöönkään - eivät kerta osaa/halua/pysty sanoa/sanomaan miten asiat oikeasti ovat, eivät tiedä edes hintoja, puhumattakaan itse teknisestä toimivuudesta!
-
Viesti Kirjoittaja apsev »
Palaa sivulle “Tietoturva ja varmuuskopiointi”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka