Naapuri hijackkasi Airport Expressin?
-
Naapuri hijackkasi Airport Expressin?
Viesti Kirjoittaja Carradona »
Miten on mahdollista, että joku wifin kantaman päässä oleva sai pantua musiikkinsa soimaan mun kaiuttimista? Kello on täällä puoli yksi aamulla, olin 20 min aiemmin mennyt nukkumaan ja juurikin saamassa unen päästä kiinni, kun yhtäkkiä alkoi aivan tolkuton gangsta-rap tulla VALTAVALLA volyymillä mun yksiöni surround-systeemistä. Ei ole sitten sydänkohtaus ollut koskaan yhtä lähellä. Sitten alkoi biisit vaihtua kesken, sieltä tuli mitälie Jamiroquaita ja muuta järkyttävää.
Nyt jos yritän omaa musiikkia soimaan niin iTunes ilmoittaa "The remote speaker "(nimi)" is currently being used by someone else. Please select another speaker from the menu at the bottom of the iTunes window."
Pitänee ajaa Airport Utility ja katsoa, olisiko unohtunut suojata tuo pahus salasanalla tuossa kun sen kanssa jotain kikkailin ja taisin resetoidakin, Time Capsulen ostettuani kaikenlaista sählätessäni. Kyllä oli kammottava kokemus. En suosittele kenellekään. Ja oli tosiaan vielä kyseisellä hijackerilla iTunesin volyymi ilmeisesti aivan kaakossa, kun itselläni taas surround-systeemin volyymi siinä paikkeilla että n. 40% iTunesin max. volyymistä on normaalisoittovolyymi.
Huhhuh.
edit: kävin toteamassa Airport Utilitystä, että olihan se salasanalla suojattu. Mutta näköjään sitä voivat silti muut käyttää musiikin soittoon. Johtuukohan sitten siitä, että käytän "taloyhtiön" hotspot-tyyppistä wifiä, jonka routereista yksi on tosin mun huoneessani sisällä, ja tuo Airport Express on siis asetettu vaan langattomasti liittymään tuohon verkkoon tuolla lailla. Silti olisi ihan mukavaa että se olisi vain mun käytössäni. Mikä avuksi?
-
- Ylläpitäjä
Re: Naapuri hijackkasi Airport Expressin?
Viesti Kirjoittaja egoste »
Mut sen oman wlanin suojaus voisi olla paikallaan.
-
Viesti Kirjoittaja jonesb »

-
Viesti Kirjoittaja kermit »
Verkon salasanalla ei ole merkitystä jos AE:lla on joinattu verkkoon, johon muillakin on pääsy. Mutta onko tuossa salasana?Carradona kirjoitti:edit: kävin toteamassa Airport Utilitystä, että olihan se salasanalla suojattu. Mutta näköjään sitä voivat silti muut käyttää musiikin soittoon. Johtuukohan sitten siitä, että käytän "taloyhtiön" hotspot-tyyppistä wifiä, jonka routereista yksi on tosin mun huoneessani sisällä, ja tuo Airport Express on siis asetettu vaan langattomasti liittymään tuohon verkkoon tuolla lailla. Silti olisi ihan mukavaa että se olisi vain mun käytössäni. Mikä avuksi?

-
Viesti Kirjoittaja L_A_G »
Toisaalta jos naapuris kuunelee toullaista roskaa ihan normaaalisti ja tuo ei ollut tahallinen kotirauhan häirintä niin kyllä pitäisi jätkä ampua...
MacBook Pro (mid 2007) 15" - 2,2 GHz Core 2 Duo - 4 Gt - 320 Gt (7200 RPM) - GeForce 8600 GT
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt
-
Viesti Kirjoittaja Viizei »
Sano muuta! Tulee erilaisia mielikuvia siitä tilanteesta, kun havahtuu ja nousee sängystä. Olisi varmaan aivan sekaisin.L_A_G kirjoitti:Ei jumalatut, tost tuli kyllä niiiin hyvät naurt, totisesti päivän parhaat
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-

Kiitos Kermitille, tuohan näyttää sellaiselta ruudulta jota mun pitää käydä rukkaamassa.
-
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
Joo, ei siis saisi nauraa, mutta toi sun alkukuvaus ei vain voinut olla naurattamatta. Osasit kuvata sen niin, että niin eläväisesti näin kuvan mielessäni. Kiitos tästä, pelastit päiväni!jonesb kirjoitti:päivän naurut. Joo voi johtua siitä nettikytkennästä.

-
Viesti Kirjoittaja dundee »
-
Viesti Kirjoittaja securapple »
Periaate oli että, jos joku "ei osaa" suojata teknistä wimpstaakeli,niin se ei oikeuta muita käyttämään hyväksi toisen omaisutta (= periaatteessa teknisestä tietämättömyydestä johtuen).
Tosin voidaan aina pohtia case by case oliko luvaton käyttö tahallista vai tahatonta....tätä en lähtisi viemään oikeuteen

-Securapple
iPhone 6,iPad Air,iPad Mini 3,rMBP-2014 twitter: http://twitter.com/securapple
-
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »

Eikös joissain kotiteattereissa ole semmoinen toiminto, että ne pitää kevyttä herätevirtaa ja kytkee itsensä päälle, jos signaalia alkaa tulla?
-
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Minä kyllä kytken sen pois aina kun en ole kotona. Sammutan virrat miltei kaikista kaikista pistorasioista ja otan vielä ylivirtasuojien töpselitkin irti. Ei luulisi edes parhaimmankaan hakkerin saavan MacBookkia käyntiin vaikka istuisi terassillani ja olisin salasanan kertonut hänelle. Tämä on vaan tapa. Aina kun poistuu niin tulee napsastua virrat pois jokaisesta pistorasiasta. Onhan tämä myös ekologinen ja hyvä ratkaisu.TheKraken kirjoitti:Kytkeekö joku oikeasti WLANin yöksi pois päältä?![]()
-
Viesti Kirjoittaja Nätti-Nikke »
Mulla ei ole ikinä ollut sellaisia pistorasioita, joista voisi katkaista virrat.M.P.T kirjoitti:Minä kyllä kytken sen pois aina kun en ole kotona. Sammutan virrat miltei kaikista kaikista pistorasioista ja otan vielä ylivirtasuojien töpselitkin irti. Ei luulisi edes parhaimmankaan hakkerin saavan MacBookkia käyntiin vaikka istuisi terassillani ja olisin salasanan kertonut hänelle. Tämä on vaan tapa. Aina kun poistuu niin tulee napsastua virrat pois jokaisesta pistorasiasta. Onhan tämä myös ekologinen ja hyvä ratkaisu.TheKraken kirjoitti:Kytkeekö joku oikeasti WLANin yöksi pois päältä?![]()

-
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
Semmosia jatkoroikkia on, joissa on monta paikkaa ja päävirtakytkin kaikille. Ihan kätsyjä ovat ja ihan hyvä asiahan se on säästää sähköä. Päävirtakytkimestä saa tietty kaikki pois kerralla, menee sitten kyllä jääkaappikinNätti-Nikke kirjoitti:Mulla ei ole ikinä ollut sellaisia pistorasioita, joista voisi katkaista virrat.Ellei sitten sulakkeisiin kajoa, mut se alkaa jo olemaan vainoharhaista.

-
Viesti Kirjoittaja dundee »
Norpat tykkää, varpuset laulaa ja pingviineille tulee taas kylmä.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Ei se omaakaan sähkölasku kovin kookas ole, vaikka laitteita on aikamoinen läjä kertynyt ja mistään en ota kaikkia virtoja pois, ellen johonkin pidemmälle lähde.
-
Viesti Kirjoittaja Pbman »
Tuliko tehtyä homppulaisen bongaus? Kuka tunnustaa nauravansa kippurassa lattialla?Carradona kirjoitti:Pahoittelen mikäli aiheen avaus on väärä tai väärässä paikassa, olen niin poissa tolaltani etten pysty käyttämään hakua tai lukemaan keskustelualueiden luetteloa sen tarkemmin.
Miten on mahdollista, että joku wifin kantaman päässä oleva sai pantua musiikkinsa soimaan mun kaiuttimista? Kello on täällä puoli yksi aamulla, olin 20 min aiemmin mennyt nukkumaan ja juurikin saamassa unen päästä kiinni, kun yhtäkkiä alkoi aivan tolkuton gangsta-rap tulla VALTAVALLA volyymillä mun yksiöni surround-systeemistä. Ei ole sitten sydänkohtaus ollut koskaan yhtä lähellä. Sitten alkoi biisit vaihtua kesken, sieltä tuli mitälie Jamiroquaita ja muuta järkyttävää.
Nyt jos yritän omaa musiikkia soimaan niin iTunes ilmoittaa "The remote speaker "(nimi)" is currently being used by someone else. Please select another speaker from the menu at the bottom of the iTunes window."
Pitänee ajaa Airport Utility ja katsoa, olisiko unohtunut suojata tuo pahus salasanalla tuossa kun sen kanssa jotain kikkailin ja taisin resetoidakin, Time Capsulen ostettuani kaikenlaista sählätessäni. Kyllä oli kammottava kokemus. En suosittele kenellekään. Ja oli tosiaan vielä kyseisellä hijackerilla iTunesin volyymi ilmeisesti aivan kaakossa, kun itselläni taas surround-systeemin volyymi siinä paikkeilla että n. 40% iTunesin max. volyymistä on normaalisoittovolyymi.
Huhhuh.
edit: kävin toteamassa Airport Utilitystä, että olihan se salasanalla suojattu. Mutta näköjään sitä voivat silti muut käyttää musiikin soittoon. Johtuukohan sitten siitä, että käytän "taloyhtiön" hotspot-tyyppistä wifiä, jonka routereista yksi on tosin mun huoneessani sisällä, ja tuo Airport Express on siis asetettu vaan langattomasti liittymään tuohon verkkoon tuolla lailla. Silti olisi ihan mukavaa että se olisi vain mun käytössäni. Mikä avuksi?
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Palaa sivulle “Tietoturva ja varmuuskopiointi”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka