AirPort Express vs. Extreme
-
AirPort Express vs. Extreme
Viesti Kirjoittaja Wilier »
Kysymys kuuluu, onko Extremessä sen verran enempi tehoja, että voisi kuvitella sen toimivan, vaikka rautaa onkin joissakin seinissä? Vai pitäisikö Expressinkin toimia näissä olosuhteissa? Kallistahan tämä lysti olisi, jos Extremen osto olisi edessä, mutta Expressin voisi sitten liittää stereoihin, jotka ovat samassa huoneessa Macin kanssa.
-
Re: Airport Express vs. Extreme
Viesti Kirjoittaja securapple »
EU-alueella on aika tiukat säädökset sähkölaitteiden säteilyn suhteen, ja ainakin oma käsitykseni on että kaikissa tukiasemissa lähetysteholla on maksimiarvo EU:hun myytävillä laiteilla.
Ostamalla tavaran suoraan jenkeistä saisi täten paljon paremman kantavuuden. Tosin itse en pitäisi tuollaista "jenkkitukiasemaa" yötäpäivää päällä pääni vieressä.
-securapple
iPhone 6,iPad Air,iPad Mini 3,rMBP-2014 twitter: http://twitter.com/securapple
-
Mistähän tämä sitten johtuu, että kun aluksi löysin toimivan paikan Expressille, niin sitä joutuu päivittäin liikuttelemaan, että yhteys taas löytyy. Tyhmempi luulisi, että se toimii aina samasta paikasta samalla tavalla. Vai onko kyseessä laitteen maanantaiversio?
-
Viesti Kirjoittaja filosofi »
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Kokeiles huvikses vaihtaa sen kanavaa, jos vaikka naapurin wlan häiritsis.
-
Kiitos, oletan, että neuvo oli vilpittömässä mielessä annettu. Vihdoin automaattisen 11 kanavan 10:ksi, eikä laitetta enää löytynyt. Kahden resetoinnin jälkeenkään ei saatu mitään yhteyttä. Nyt toin sen pitkän kaapelin kanssa tuohon viereen... ja heräsihän se.MacFinn kirjoitti:Kokeiles huvikses vaihtaa sen kanavaa, jos vaikka naapurin wlan häiritsis.
-
-securapple
-
Viesti Kirjoittaja Paas »
-
Viesti Kirjoittaja Lare »
Onhan SSID lähetys päällä? Kanavan vaihto aiheuttaa joskus haasteita jos SSID ei lähetetä.Wilier kirjoitti:Kiitos, oletan, että neuvo oli vilpittömässä mielessä annettu. Vihdoin automaattisen 11 kanavan 10:ksi, eikä laitetta enää löytynyt.
Ei tuo ihan noinkaan ole. Riippuu millä kanavilla muut ovat. Jos naapurit käyttää noita, niin parempi laittaa puoleenväliin omansa. 12 ja 13 ihan yhtä hyviä kuin 11. Ellei jopa parempia.securapple kirjoitti:kanava 1, 6 ja 11 ovat ne parhaiten kuuluvat.
-
"Only 3 out of 11 channels do not interfere: 1, 6 and 11
This is due to the channel allocation scheme that is used by 802.11 b/g standards and the behaviour of WiFi equipment: While channels are equally spaced 5 MHz apart, the bandwith consumed by a single transmission path is roughly 20 MHz, effectively occupying 5 channel slots: The center channel it is set to, 2 adjacent channels towards lower frequencies and 2 channels towards higher frequencies as well.
Thus a station set to use channel 1 will occupy channels 1-2-3. The next non-overlapping channel will be 6 occupying channel slots 4-5-6-7-8. The only channel left will be channel 11 occupying channel slots 9-10-11.
Overlapping channels substantially decrease throughput "
Lähde : http://blog.saddey.net/2007/07/08/wifi- ... he-plague/
-
Re: AirPort Express vs. Extreme
Viesti Kirjoittaja pessoa »
-
Viesti Kirjoittaja grege »
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
No siis jos vain kantomatkaa kaipaat niin osta vaikka kaksi expressiä. Jos taas extremen muut ominaisuudet (levyjen ja printterien jako verkkoon) kiinnostavat, niin osta semmoinen.grege kirjoitti:Kumpaako laitetta suosittelette tällaiseen 130m2 omakotitaloon ? Haluja olisi käyttää tietokonetta myös takaterassilla. En epäile hetkeäkään etteikö extreme olisi parempi vaihtoehto, mutta kummalla saa paremmin rahoilleen vastinetta? Hintaa on kuitenkin melkein tuplasti.
Varmasti tuon kokoluokan kämpässä yhdellä pärjää aivan hyvin, jos vain sijoittelee sen fiksusti. Kahdella tietty saa sitten paremman verkon koko kämpän mitalle.
Itsen olen yhdellä ihan perustukiasemalla saanut katettu 200m2 omakotitalon, jossa on kantavia seiniä parhaimmillaan välissä kolme.
-
Viesti Kirjoittaja Salmister »
Sattumalta näin viestin.TheKraken kirjoitti: Jos taas extremen muut ominaisuudet (levyjen ja printterien jako verkkoon) kiinnostavat, niin osta semmoinen.
Itse olen hommaamassa expressiä. Eikö tuossa toimi levyjen ja printtereiden käyttö lähiverkossa? Tarvitsen laitetta airtunesiin ja xboxille (Xbox eri huoneessa, kuin wippies homebox). Tulostin ja kovalevy toimintoa en vielä tarvitse, mutta onhan se hyvä ostaa sellainen, jossa nuokin toimivat.
Saanhan liitettyä xboxin langattomaan verkoon tuolla expressillä?
Lainemies
-
Viesti Kirjoittaja grege »
-
Viesti Kirjoittaja p-veli »
Airport Express on ainoa laite, jossa on tuo toivomasi airtunes. Siitä puuttuu ainoastaan USB-levyjen jakomahdollisuus. Printterin voi silläkin jakaa.Salmister kirjoitti:Sattumalta näin viestin.TheKraken kirjoitti: Jos taas extremen muut ominaisuudet (levyjen ja printterien jako verkkoon) kiinnostavat, niin osta semmoinen.
Itse olen hommaamassa expressiä. Eikö tuossa toimi levyjen ja printtereiden käyttö lähiverkossa? Tarvitsen laitetta airtunesiin ja xboxille (Xbox eri huoneessa, kuin wippies homebox). Tulostin ja kovalevy toimintoa en vielä tarvitse, mutta onhan se hyvä ostaa sellainen, jossa nuokin toimivat.
Saanhan liitettyä xboxin langattomaan verkoon tuolla expressillä?
-
Viesti Kirjoittaja Salmister »
Kiitos. Express sitten minulle.
Täytyy taas hämmästellä Applen bisnesnenää. Pakko ostaa molemmat laitteet, jos haluaa saada kaikki ominaisuudet. Vaikka olen ns. "fanboy", niin ihan kaikkea en ymmärrä.
Lainemies
-
Viesti Kirjoittaja p-veli »
Olen samaa mieltä. kuvittelin pärjääväni Expressillä ja laittavani sen jatkoksi myöhemmin verkkolevyn. Sorruin kuitenkin hankkimaan verkkolevyn sijasta Time Capsulen. Hyvin se Applen taktiikka tuntuu purevan…Salmister kirjoitti:^
Kiitos. Express sitten minulle.
Täytyy taas hämmästellä Applen bisnesnenää. Pakko ostaa molemmat laitteet, jos haluaa saada kaikki ominaisuudet. Vaikka olen ns. "fanboy", niin ihan kaikkea en ymmärrä.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Ei tule ongelmia (tosin jotkut halpahubit voivat temppuilla, itse jouduin yhden tämän takia vaihtamaan, koneen kanssa se kyllä toimii mainiosti) ja kyllä voit käyttää sitä Time Machinen kanssa.grege kirjoitti:Vielä kysyn että eikai aiheuta ongelmia jos Extremeen laittaa USB hubin ja siihen kiinni tulostimen ja ulkoisen kiintolevyn(tavallinen 60e citymarket levy riittää? Ja Extremeen kytkettyä ulkoista kiintolevyä voi käyttää time machine varmuuskopiointiin?
-
Viesti Kirjoittaja hyxal »
-
Viesti Kirjoittaja HemppaP »
-
Viesti Kirjoittaja Elroy »
-
Ihan mielenkiinnosta: Kuinka iso verkko pitää olla kyseessä?rahi kirjoitti:Se mitä minä olen huomannut noiden asentamien extremien kanssa että hiukankin isompi verkko niin tukehtuu helposti WPA2 salauksella. Taitaa olla hieman heikko prossu ko. purkissa.
Minulla on tainnut parhaimmillaan olla kolme konetta, joista yhdellä pyörii torrentit, toinen striimaa videota Tv-kaistalta ja siihen päälle vielä multicastina SD-tason digitv:tä vastaanottava digiboksi eikä ole pykinyt yhtään.
-
Viesti Kirjoittaja Elroy »
Mitä tossa on kiinni, 20 clienttiä? osa piuhalla kytkimen kautta mutta yli 10 niistä wlanissa.TheKraken kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta: Kuinka iso verkko pitää olla kyseessä?rahi kirjoitti:Se mitä minä olen huomannut noiden asentamien extremien kanssa että hiukankin isompi verkko niin tukehtuu helposti WPA2 salauksella. Taitaa olla hieman heikko prossu ko. purkissa.
Minulla on tainnut parhaimmillaan olla kolme konetta, joista yhdellä pyörii torrentit, toinen striimaa videota Tv-kaistalta ja siihen päälle vielä multicastina SD-tason digitv:tä vastaanottava digiboksi eikä ole pykinyt yhtään.
-
Viesti Kirjoittaja HemppaP »
Onko sulla uusi vai vanhempi Extreme?TheKraken kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta: Kuinka iso verkko pitää olla kyseessä?rahi kirjoitti:Se mitä minä olen huomannut noiden asentamien extremien kanssa että hiukankin isompi verkko niin tukehtuu helposti WPA2 salauksella. Taitaa olla hieman heikko prossu ko. purkissa.
Itse testasin ettei salauksella ole merkitystä kun jumii.
Yhteys sentäs 10/1M ja täyttä kaistaa antaa kun testaa funetista ftp:llä.
Palaa sivulle “Tietoturva ja varmuuskopiointi”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka