Roskapostia omalla osoitteella
Keskustelua tietoturvasta ja varmuuskopioinnista Mac-, iPhone- ja iPad -käyttäjien näkökulmasta
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Roskapostia omalla osoitteella
Viesti Kirjoittaja junior »
Miten on mahdollista, että olen ruvennut saamaan roskapostia, jonka lähettäjä on oma sähköpostiosoitteeni?
-
Re: Roskapostia omalla osoitteella
Viesti Kirjoittaja terosa »
Lähettäjäkenttään voi kuka tahansa satuilla melkeinpä mitä vaan. Tuo, että spammaaja laittaa To ja From-kentän samaksi ei ole kovinkaan epätavallista.
Tero <tero (dot) saari (a) spof (dot) fi>
"Only those who do nothing make no mistakes."
"Only those who do nothing make no mistakes."
-
Viesti Kirjoittaja kronos »
Kun käyttämäsi sähköpostiosoite vuotaa roskapostin postittajille on peli käytännössä menetetty.
Tämän vuoksi kannattaa omasta sähköpostiosoitteesta pitää hyvää huolta ja käyttää sitä vain kun se on tarpeellista. Muuhun käyttöön kannattaa luoda aliaksia, joita voi sitten käyttää toisarvoisiin tehtäviin ja tarpeisiin haluamallaan tavalla. Kun tuollainen toisarvoinen osoite "saastuu" on se helppo poistaa ja luoda tilalle uusi. Näin ei roskapostia käytännössä tule koskaan liikaa.
Tämän vuoksi kannattaa omasta sähköpostiosoitteesta pitää hyvää huolta ja käyttää sitä vain kun se on tarpeellista. Muuhun käyttöön kannattaa luoda aliaksia, joita voi sitten käyttää toisarvoisiin tehtäviin ja tarpeisiin haluamallaan tavalla. Kun tuollainen toisarvoinen osoite "saastuu" on se helppo poistaa ja luoda tilalle uusi. Näin ei roskapostia käytännössä tule koskaan liikaa.
Attention, the Universe, by kingdoms right wheel!
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
^Tai sitten vaan antaa palaa, kuten minä teen ja hommaa hyvät roskapostifiltterit.
Eipähän tartte turhia murehtia, koska varmaa on, että vaikka mitä tekisit niin jos nyt olettaa että käytät samaa mailiosoitetta hamaan tappiin asti, niin jossain vaiheessa sinne se spammi tiensä löytää kuitenkin.
Eipähän tartte turhia murehtia, koska varmaa on, että vaikka mitä tekisit niin jos nyt olettaa että käytät samaa mailiosoitetta hamaan tappiin asti, niin jossain vaiheessa sinne se spammi tiensä löytää kuitenkin.
-
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Komppaan. Valitetettavaa on taas, jos sinä saat paskaa niskaasi siitä että nimeäsi käytetään roskapostiin. F-Secure ja Spamcop auttavat vähän ehkä, sinne ainakin voi laittaa ilmoa.TheKraken kirjoitti:^Tai sitten vaan antaa palaa, kuten minä teen ja hommaa hyvät roskapostifiltterit.
Itsekin viljelen koulun sähköpostia reippaasti, kun joudun sen kuitenkin 5 vuoden sisällä vaihtamaan ja ATK keskuksella on oikein hyvät spämmisuodattimet. Ikillä on kuulemma kans ihan ok suodattimet. KÄvin tsekkaamassa filtterin, näemmä n. 200-300 roskapostia tunkee kuukaudessa. 1 tai 2 on pääsyyt läpi. Mailin filtteri on ainoa, joka heittää kavereiden viestejä roskakoriin.
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Joops, aika vähän spammista kyllä oikeasti on haittaa vaikkapa vain os x:n mail ohjelmankin spam filtterillä pienen opetuksen jälkeen. Mulle tulee spammia yhteensä laatikoihin jotain satakunta viestiä päivässä ehkä kerran viikkoon tulee yksi spammi läpi ja kerran viimeisen kolmen vuoden aikana on mennyt asiallinen viesti roskapostin joukkoon, sekin tosin palvelimen spamfiltteriin, jonka otin sen jälkeen pois käytöstä.
/---
ap
/---
ap
Isomursu kertoo, että delfiinikaksikko oli emo ja poikanen.
http://gramdel.kapsi.fi/
http://gramdel.kapsi.fi/
-
Viesti Kirjoittaja PKivireki »
Minulle tulee enää vähän muualta roskapostia kuin omalta spostiosoitteellani. Mitä nyt jokunen lottovoittoilmoitus välillä.. Olen merkannut itseni roskapostittajaksi ja sinnehän ne lumpsahtaa eikä haittaa ollenkaan.
Siinähän lähettelevät.
Mailin roskapostisuodatin riittää ainakin minulle erinomaisesti. Tosin täytyy roskapostit tarkistaa kumminkin, asiakkaitten ekat spostit kun tuppaavat menemään roskapostiin. Mutta Mail tuntuu oppivan siitä, kun roskapostiin menneen viestin siirtää takaisin Saapuneet -kansioon - onkohan näin?
Siinähän lähettelevät.
Mailin roskapostisuodatin riittää ainakin minulle erinomaisesti. Tosin täytyy roskapostit tarkistaa kumminkin, asiakkaitten ekat spostit kun tuppaavat menemään roskapostiin. Mutta Mail tuntuu oppivan siitä, kun roskapostiin menneen viestin siirtää takaisin Saapuneet -kansioon - onkohan näin?
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Tietoturva ja varmuuskopiointi”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka