Viesti Kirjoittaja Neiti-Ehtivä »
Viesti Kirjoittaja securapple »
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Hieno idea. Tämäkin sama kysymys variaatioineen lienee tullut jo kymmeniä kertoja. Voisi ainakin linkata vain suoraan siihen, suurin osa tuskin hakua/faqia/wikiä kuitenkaan käyttäisi...securapple kirjoitti:Tähän tieturva-osioon tarttis jonkun johdatuksen tyyliin mac & virukset. Tähän asti tulleista postauksista voisi kerätä tarpeelliset tiedot suht. vaivattomasti.
-Securapple
Viesti Kirjoittaja Touho »
No sanotaan nyt sitten vielä monennen tuhannen ja monennen kerran, että älä ota turhia huolia.Neiti-Ehtivä kirjoitti:No, tuttujen kone kaatui... Konehan oli siis Windows, mutta kuitenkin heräsit epäilys.Entä jos tämäkin kaatuu (minulle on kyllä tuhannet kerrat sanottu että macbookiin virusten tuleminen on hyvin epätodennäköistä!)
Ylläri pylläri, ei muuten oo mullakaan. Eikä muuten ole juuri muillakaan mäkin käyttäjillä täällä!Mutta voiko tästä tarkistaa virukset, varsinkin kun olen ladannut tähän ohjelmia ( FrostWire, Adium, Mese, Spotify... ) siinä ne taisi ollakin. JA mulla ei ole virusten torjuntaa!!!![]()
Todennäköisempää on, että saat sen mäkin juntturaan jotenkin muuten, esim. itse hölmöilemällä, jonkun kagameeli-softan asentamalla tai vaikka kovalevyn kosahtamisen takia, kuin että kone menisi jumiin jonkun ihka oikean öhkiksen takia. Yksi olennainen syy miksi monet wintoosan käyttäjät vaihtavat nykyään mäkkiin on juuri tuo huolettomuus pöpöjen suhteen.oon kerenny isälle kehua että tähän ei tarvitse sitä niinkuin edelliseen Windowsin pöytäkoneeseen... Jos tää kone nyt hajoo, ni joudun syömään sanani kuinka hyvä tämä on!!! :O kun isä vähän katteli jotai 499e windowseja, mut mä halusin tämän, ja sit sainkin loppujen lopuks.on ollu tähän mennessä loistokone, ja toivottavasti se pysyykin sellaisena!!!
Viesti Kirjoittaja Neiti-Ehtivä »
Softien, eli minkä kanssa? piraatti-torrent? niiiiin mikäääääh. Onko noille joku selvitys ihan selkokielellä, minä en puhu tietokonettta! tai sit olen vaan niin tyhmä...Touho kirjoitti:Pidät vaan ne normaalit nyrkkisäännöt mielessä, eli esim. älä sählää softien kanssa, älä mene latailemaan mitään piraatti-torrenteja tms. epämääräisistä paikoista, älä tunge salasanojasi mihin sattuu, ja olet kyllä turvassa. Kun vielä maltat välttää mikkisoftaa, niin uhka Windows-pöpöjen välittämisestä mäkkisi kautta muille Windows-käyttäjille on olematon.
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Jos latailet laillisesti, ei ole hätää, mutta luvattomista lähteistä tulee helposti myös pöpöjä.Neiti-Ehtivä kirjoitti:Latailen musiikkia netistä, mut mikä lasketaan niihin että ei kannattais ladata?
Viesti Kirjoittaja railoe »
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Viesti Kirjoittaja kermit »
Kysyy se salasanaa kunhan asentaja on kirjautunut normaalina käyttäjänä, eikä admin-oikeuksin.kallekilponen kirjoitti:Vastaava hommahan se on nykyään Windows 7:ssakin, tosin siinä kysytään vain hyväksyntää (pienellä kilven kuvalla varustettuna) järjestelmäkomponentteihin kajoamiseen, ei varsinaista salasanaa.
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Viesti Kirjoittaja kermit »
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Jos en väärin ole asiaa ymmärtänyt niin yritysverkossa ei edes lokaalilla administraattorilla välttämättä ole oikeuksia asentaa ohjelmia eli siellä on keitetty todella maukasta soppaa!kermit kirjoitti:Tuolleen se kysyy ja muistaakseni multipaketeissa jokaisesta erikseen, mutta jälkimmäisiin ei tarvitse antaa enää salasanaa.
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Viesti Kirjoittaja morbusg »
Pakko kysyä miltä osin? ("man sudoers" kertoo sudo:n monipuolisuuden)securapple kirjoitti:Periaatteessa tuo UAC on kuin OS X sudo hieman monipuolisemmin konfiguroitavissa tietyiltä tosin.
Viesti Kirjoittaja koncairbrix »
Palaa sivulle “Tietoturva ja varmuuskopiointi”