D-Link vs AirPort
-
D-Link vs AirPort
Viesti Kirjoittaja kaipaika »
(laite: http://www.dlink.fi/cs/Satellite?c=Prod ... FDLWrapper )
nopeustestissä saan kaapelilla vähintään 55Mbps ja langattomasti suoraan laitteen vieressä 35-50Mbps mutta työhuoneessa viiden metrin ja yhden kantavan seinän takana vaivaiset 10Mbps. olen hieman yllättynyt koska ostin kyseisen laitteen juuri siksi ettei se muodostaisi pullonkaulaa ja verkkokaupan myyjä suosetteli sitä ennemin kuin airport expressiä joka oilisi irronnut melkein samaan hintaan.
onko mielipiteitä siitä olisiko ehkä airportti tai joku muu laite ollut parempi??
-
Re: D-Link vs Airport Extreme
Viesti Kirjoittaja terosa »
"Only those who do nothing make no mistakes."
-
Re: D-Link vs Airport Extreme
minulla on viimevuoden mallia oleva 20tuumainen IMac, joten ei pitäisi olla koneessa ongelma.terosa kirjoitti:Katso pystyykö sen D-linkin asetuksista nostamaan signaalin lähetystehoa, yleensä on jotain vaihtoehtoja. Tuo kuvailemasi matka kyllä kuullostaa lyhyeltä ja pitäisi toimia hienosti tuollaiselta etäisyydeltä. Varmista myös ettei kuuluvuusalueella ole muita wlaneja käyttäymässä samaa kanavaa -tästä voi aiheutua kuvailemasi ongelmat. Skannaus onnistuu helposti esim. Kismac:lla. Ilmeisesti sinulla on jokin Mac-kone jossa langaton kortti? Niissä oman kokemuksen mukaan on hyvä wlan-kortti sisällä, mutta joskus olen törmännyt muiden valmistajien läppäreihin jossa vika on itse koneessa ja surkeassa wlan-kortissa.
D-link oli "Enable Auto Channel Scan" tilassa joka ilmeisesti valitsee ja ehkä vaihtaa kanavaa automaattisesti mutta kismac näytti minulla olevan eri kanava käytössa scannaushetkellä kun mitä d-linkin asetuskissa samaan aikaan.. vaihdoin uuden kanavan itse ja asetin "Channel Width" kohdan 40Mhz:iin kun se alunperin oli 20Mhz.
Kismac näki yllättävän vähän verkkoja, onko näkymättömiksi tehtyjä verkkoja mahdollista nähdä?
mutta, ikävä kyllä nopeutta ei tullut lisää säätämisestä huolimatta =(
-
Re: D-Link vs AirPort
Viesti Kirjoittaja Hepo »
MacBook3.1 | 2.2GHz Intel Core 2 Duo | 4GB | 640GB | 12/2007
iPhone 5S 32GB + iPad2 32 GB Wi-Fi 3G + iPod Nano 3gen ja 6gen + ATV3
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
-
Viesti Kirjoittaja -wk- »
-
-
joo, oli virhe muuttaa channel widthiä se vain pahensi tilannetta, huomasin itsekin..terosa kirjoitti:No kyllähän nuo *-linkit ovat kuraa verrattuna Ciscoon yms. kalliisiin merkkeihin, mutta kyllä nuo kotikäytössä toimivat tarpeeksi hyvin. Kokeileppa roudata se koneesi lähemmäs tukiasemaa tai tukiasema lähemmäs konetta ja testaa nopeutuuko homma -selviääpä ainakin onko vika kuuluvuudessa. Kannattaa muuttaa se "Channel width" takaisin defaultti-arvoonsa. Katselin tuota manuskaa läpi ja siellä on se kuuluvuus asetuksella "Best effort" eli ihan OK.
oon kyllä kaikenkaikkiaan aika pettynyt tohon laitteeseen ois pitäny ostaa se airportti, se myyjä varmaan halus pästää eroon noista d-linkeistä.
-
Viesti Kirjoittaja kamina »
Täältä löytyy aika paljon vertailuja tukiasemien nopeuksista, varmaan ainakin tuo dlink on listattuna (uudemmat Airport Extremet ei).
Itsellä on tuo Extreme 100mbit yhteydessä. Speedtest.net sivuston mukaan saan jotakuinkin saman 95/70mbps nopeuden tuolla kuin että kytkisin koneen suoraan verkkoon. Levypalvelimelta saan ladattua langattomasti vähän yli 10MB/s.
-
Väittäisin kyllä, että tilanne ei olisi Airportin juurikaan sen parempi jos ongelma on todellakin kuuluvuuden kanssa. Kai olet kokeillut kaikki vakiojutut eli väännellyt antenneja, koittanut nostaa tukaria korkeammalle yms?kaipaika kirjoitti:oon kyllä kaikenkaikkiaan aika pettynyt tohon laitteeseen ois pitäny ostaa se airportti, se myyjä varmaan halus pästää eroon noista d-linkeistä.
-
Viesti Kirjoittaja kamina »
-
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
Joo, se on ikävä kyllä totta. Onkohan muuten tuossa Extremessä kuinka paljon parempi verrattuna Expressiin?kamina kirjoitti:Niin, se on kyllä sanottava ettei tässä Airportissa kovin kummoinen kuuluvuus ole.
-
Viesti Kirjoittaja ih »
On tullut tietty joskus ikävystyttävänä hetkenä koitettua expressiä tuolla peltikaapissa ja kuuluvuus on selkeästi heikompi kuin d-linkissä. Extremessä oli sama juttu, latausnopeudet puolittuivat.
Eri hilpehän tämä on kuin ketjun aloittajalla, taitaa olla pari kymppiä kalliimpikin, mutta ei se express tässä tilanteessa välttämättä autuaaksi tee. Kantavat seinät välissä voivat olla joskus todella hankalia wlanille merkistä riippumatta. Siitä ei vaan tule signaali kunnolla läpi. Kannattaisi ehkä mahdollisuuksien mukaan miettiä laitteen sijoituspaikka uudelleen.
-
- Porttikiellossa
Viesti Kirjoittaja adele »
Eli oletko tyytymätön myös laitteen langalliseen 55Mbps nopeuteen?
Mitkä olivat tavoitteet? Paljoko ajattelit saavasti langallista ja langatonta nopeutta?
-
Viesti Kirjoittaja cruwaller »
Apple vaatiin 5GHz kaistan tuolle 300Mbps siirrolle kun käyttää N:ää.
Jos katson paljonko sun connect nopeus on niin tod. näk sun mylly näyttää 130Mbps sille WLAN:lle.
Eli tuolla ks tukarilla et saa nopeempaa tiedonsiirtoa aikaiseksi!!
nimim. 2 uutta WLAN N tukaria

-
Viesti Kirjoittaja sovereign12 »
http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... 6&t=129500
-
langallinen nopeus oli suoraan palveluntarjoajan modeemista, ei d-linkistä.. en päässyt kokeilemaan d-linkin langallista nopeutta koska oli vain yksi kaapeli (modeemista tietokoneeseen tai d-linkkiin)adele kirjoitti:Pari kysymystä.
Eli oletko tyytymätön myös laitteen langalliseen 55Mbps nopeuteen?
Mitkä olivat tavoitteet? Paljoko ajattelit saavasti langallista ja langatonta nopeutta?
olen tyytyväinen langalliseen nopeuteen, arvasin kyllä etten saa täyttä 100Mbps, 55 tuntui riittävän ihan hyvin, ja varmasti langatonkin nopeus on ihan riittävä mun käyttöön. oletin vain jotenkin että jos en osta halvinta laitetta saan saman nopeuden langattomana kuin kaapelilla. tämä oli tietenkin naivia, yleensä kyllä kokeilen kaikkia laitteita ennen ostoa ja luen arvosteluita yms. yms. tällä kertaa en vain jaksanut kiinnostua tukiasemista, ei oo yhtä jännää kun ipodt ja kamerat yms..
-
siis mitä minun pitää tarkistaa ja mistää? en pysynyt ihan kärryillä..cruwaller kirjoitti:Tuo ks. tukari toimii vain 2.4GHz kaistalla.
Apple vaatiin 5GHz kaistan tuolle 300Mbps siirrolle kun käyttää N:ää.
Jos katson paljonko sun connect nopeus on niin tod. näk sun mylly näyttää 130Mbps sille WLAN:lle.
Eli tuolla ks tukarilla et saa nopeempaa tiedonsiirtoa aikaiseksi!!
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
sen verran kun tosta ymmärsin niin kuulostaa että minulla olisi väärä laite.. pyysin myyjältä tukiasemaa nimenomaan imacin kaveriksi.
Palaa sivulle “Tietoturva ja varmuuskopiointi”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka