Olen tähän päivään asti pärjännyt netin kanssa, kun aviopuoliso on hoitanut netit yms, ja lähiverkossa toimii eli on serveri. Valitettavasti tämä huolettomuus päättynee pian.
Nyt muutan kerrostaloon, jossa Soneran TV-kaapeli. Kävin Soneralla kysymässä kaapelimodeemeista, ja langattoman saisin 115 euroon, kuukausimaksu 10/2 -nopeudelle alle 30 euroa seuraavat 18 kuukautta. Onko edes hyvä diili, jos modeemi ei pelitäkään?
Koneeni on iMac 24", käyttis 10.5.8 ja toinen on läppäri-PuuCee, jossa windows xp. Mäkkiä käytän työkseni, joten se kiinteästi nettiin, pc:llä teen jotain pientä ja se olisi tarkoitus laittaa langattomaan yhteyteen nettiin ja surffailla kotisohvalta.
Olen kauhulla lukenut hompussa olevia keskusteluja kaapelimodeemeista yms. joten mietin, saanenko ikinä nettiä toimimaan.
Mitä minun pitää ottaa huomioon? Tietoturva? Palomuuri? yms. apu-va!
Laajakaistaakin mietin, mutta kun olen kysellyt, ihmiset ovat pitäneet kaapelimodeemia hyvänä ratkaisuna, mm. sen saa heti.
Noviisi hankkimassa kaapelimodeemia
Keskustelua tietoturvasta ja varmuuskopioinnista Mac-, iPhone- ja iPad -käyttäjien näkökulmasta
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
Noviisi hankkimassa kaapelimodeemia
Viesti Kirjoittaja mjiv »
-
Re: Noviisi hankkimassa kaapelimodeemia
Viesti Kirjoittaja ih »
Helpoimmalla pääset kun hommaat mahdollisimman edullisen siltaavan perus kaapelimodeemin. Tuohon perään sitten joku luotettava reititin. All-in-one ratkaisut eivät yleensä ole toiminnaltaan kovin kaksisia.
-
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Joo, kompataan tuota ih:n juttua.
Useammankin kerran - tosin Welhon kaapelinkanssa - kaapelimodeemiongelmien kanssa tahkonneena, suosittelen, että otat langattoman peruskaapelimodeemin, ostat erikseen vaikka Airport Extremen, jonka kytket km:iin. iMac Exttremeen johdolla ja läppäri johdotta, niin pitäisi kyllä vauhtia löytymän.
Kaapelimodeemi siltaavaan muotoon ja Extreme NATtaamaan, niin ei tartte palomuuriongelmiakaan hirveesti ihmetellä.
Langattoman verkon nimeksi laitat jotain, josta tunnet sen, mutta vieras ei ja suojaukseksi WPA-PSK2 ja sellainen salasana, jossa on pieniä ja isoja kirjaimia sikä numeroita ja jonka muistat.
Noita kun alat toteuttamaan, niin täältä saa kysellä lisää...
Useammankin kerran - tosin Welhon kaapelinkanssa - kaapelimodeemiongelmien kanssa tahkonneena, suosittelen, että otat langattoman peruskaapelimodeemin, ostat erikseen vaikka Airport Extremen, jonka kytket km:iin. iMac Exttremeen johdolla ja läppäri johdotta, niin pitäisi kyllä vauhtia löytymän.
Kaapelimodeemi siltaavaan muotoon ja Extreme NATtaamaan, niin ei tartte palomuuriongelmiakaan hirveesti ihmetellä.
Langattoman verkon nimeksi laitat jotain, josta tunnet sen, mutta vieras ei ja suojaukseksi WPA-PSK2 ja sellainen salasana, jossa on pieniä ja isoja kirjaimia sikä numeroita ja jonka muistat.
Noita kun alat toteuttamaan, niin täältä saa kysellä lisää...
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
R.
-
Viesti Kirjoittaja lasu »
Moi mjiv
laitoin sulle yv:n, mulla olisi myydä soneralta hankittu kaapelimodeemi.
lasu
laitoin sulle yv:n, mulla olisi myydä soneralta hankittu kaapelimodeemi.
lasu
-
Kiitoksia tiedoista
Viesti Kirjoittaja mjiv »
Kiitokset tiedoista. Parin viikon päästä pääsen testaamaan kaapelimodeemin toimivuutta, jonka olen jo tilannut. :-)
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Tietoturva ja varmuuskopiointi”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka