Tuli tässä mieleen, että onnistuuko lähiverkossa pelaaminen kahden ihmisen kesken Airport Expressin kautta jos kummassakin koneessa on wlan?
Kiitoksia jo etukäteen.

Viesti Kirjoittaja Morgoth »
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Viesti Kirjoittaja amanita »
Viesti Kirjoittaja hepa_s »
Viesti Kirjoittaja hepa_s »
Viesti Kirjoittaja lumme2 »
Viesti Kirjoittaja PKivireki »
Viesti Kirjoittaja kermit »
Viesti Kirjoittaja BugsBunny »
Viesti Kirjoittaja p-veli »
Resetoi siitä pienestä napista APEn kyljessä.BugsBunny kirjoitti:En pääse siis resetoimaan enkä mitään. Mikä neuvoksi?
Viesti Kirjoittaja BugsBunny »
Viesti Kirjoittaja maddras »
Viesti Kirjoittaja mun_kero »
onko mun pakko iMacissä pitää AirPort päällä ja liittyä kodin wlan-verkkoon, että saan tiedoston jaon ja muut wifi-systeemit toimimaan iPhonen, MacBookin ja iMacin välillä.
Jos mulla on iMac sekä ethernetillä ja airportilla verkossa, niin käyttääkö kone silloin ethernettiä vai ariporttia vai molempia?
Onko "verkko"-asetuspaneelissa olevalla järjestyksellä tässä se merkitys?
no jatkokysymyksenä sitten, että missähän on vika kun en pääse iMacin tiedoston jakoon oikein käsiksi?kallekilponen kirjoitti:Jos olet piuhalla kiinni tukiasemassa, ei koneessa tarvitse olla AirPort päällä. Parempi oikeastaan ettei ole, niin toimii tod. näk. nopeammin.
Mullon tuo Elisa Viihteen mukana tullut kaapelimodeemi ja sen hallinta Elisan sivuilta on melko vähäistä.kallekilponen kirjoitti:Eihän tukiasemassa ole NAT (tai IP:n jako) päällä? Silloin laitteet eivät näe toisiaan.
Viesti Kirjoittaja Kamu »
Tarkista nyt ensin, että ovat samassa lähiverkossa, eli IP:t on esim. 192.168.0.1, 192.168.0.2, 192.168.0.3, 192.168.0.n jne.mun_kero kirjoitti:Mullon tuo Elisa Viihteen mukana tullut kaapelimodeemi ja sen hallinta Elisan sivuilta on melko vähäistä.kallekilponen kirjoitti:Eihän tukiasemassa ole NAT (tai IP:n jako) päällä? Silloin laitteet eivät näe toisiaan.
Ei koneiden IP-osoitteet kuitenkaan samoja ole, jos sitä tarkoitat?
Viesti Kirjoittaja tjam »
Viesti Kirjoittaja morbusg »
"Häivetila" on ymmärtääkseni BSD kernelin asetukset net.inet.tcp.blackhole=1 ja net.inet.udp.blackhole=1 ja ne määrittävät järjestelmän käyttäytymisen kun saadaan paketti porttiin jossa ei ole "kuuntelijaa".tjam kirjoitti:hei,
Tässä aloittelija-tyylinen ja kaikkiaan koneista erittäin! vähän ymmärtävä tuoreehko macisti (macbook pro) kyselee "tyhmiä kysymyksiä". Haulla en ainakaan onnistunut asiaa itselleni valaisemaan. Toivottavasti tämä kuuluu tähän alueeseen.
Mitä mahtaa oikeastaan meinata lokissa usein esille tuleva ilmoitus: "Stealth Mode Connection attempt". Eli onko tuo normaalia ja jotenkin poikkeavaa ja pitääkö siitä huolestua tai asialle tehdä jotakin.
Kone on verkossa pääasiassa Elisan kaapelimodeemin ja airportin kautta. Palomuuri on päällä ja samoin häivetila (johon tuo ilmoitus kai jotenkin viittaa).
ed: korjattu kirjoitusvirheitä ja lisätty airport
Viesti Kirjoittaja tjam »
Kiitosta vaan vastauksesta.morbusg kirjoitti:"Häivetila" on ymmärtääkseni BSD kernelin asetukset net.inet.tcp.blackhole=1 ja net.inet.udp.blackhole=1 ja ne määrittävät järjestelmän käyttäytymisen kun saadaan paketti porttiin jossa ei ole "kuuntelijaa".tjam kirjoitti:hei,
Tässä aloittelija-tyylinen ja kaikkiaan koneista erittäin! vähän ymmärtävä tuoreehko macisti (macbook pro) kyselee "tyhmiä kysymyksiä". Haulla en ainakaan onnistunut asiaa itselleni valaisemaan. Toivottavasti tämä kuuluu tähän alueeseen.
Mitä mahtaa oikeastaan meinata lokissa usein esille tuleva ilmoitus: "Stealth Mode Connection attempt". Eli onko tuo normaalia ja jotenkin poikkeavaa ja pitääkö siitä huolestua tai asialle tehdä jotakin.
Kone on verkossa pääasiassa Elisan kaapelimodeemin ja airportin kautta. Palomuuri on päällä ja samoin häivetila (johon tuo ilmoitus kai jotenkin viittaa).
ed: korjattu kirjoitusvirheitä ja lisätty airport
Normaali (ei-häivetila) TCP käytös on palauttaa RST-segmentti ja pudottaa yhteys. "Musta aukko" TCP-käytös on että paketti vain pudotetaan ja RST-segmenttiä ei palauteta. (lähde: http://www.FreeBSD.org/cgi/man.cgi?quer ... ormat=html)
Käyttis siis kertoo että jokin verkon laite yrittää ottaa yhteyttä suljettuun porttiin. Näitähän voi olla vaikka mitä (broadcast-huutelijoita jne.), ja ei siitä tarvii niin huolta kantaa.
En tosin ymmärrä miksi se oletuksena kirjataan lokiin.
On koneet samassa lähiverkossa, eli IP:t ovat juurikin tuohon mainitsemaasi tyyliin.Kamu kirjoitti:Tarkista nyt ensin, että ovat samassa lähiverkossa, eli IP:t on esim. 192.168.0.1, 192.168.0.2, 192.168.0.3, 192.168.0.n jne.mun_kero kirjoitti:Mullon tuo Elisa Viihteen mukana tullut kaapelimodeemi ja sen hallinta Elisan sivuilta on melko vähäistä.kallekilponen kirjoitti:Eihän tukiasemassa ole NAT (tai IP:n jako) päällä? Silloin laitteet eivät näe toisiaan.
Ei koneiden IP-osoitteet kuitenkaan samoja ole, jos sitä tarkoitat?
Jos eivät, niin ota se puha irti iMacistä, ja käytä vain AirPortia. Laita sitten ainakin iMacin saama IP kiinteäksi siihen, jolloin tulostaminen onnistuu varmemmin.
Viesti Kirjoittaja Teemuz »
Palaa sivulle “Tietoturva ja varmuuskopiointi”