Olemme veneella hitaiden yhteyksien paassa ja olemme saaneet veneen "keskuskoneesta" (iMac) vihdoin gprs yhteyden toimimaan paikallisen simkortin ja aircardin kautta. Osaisiko joku kertoa yksityiskohtaiset ohjeet miten saisimme yhteyden jaettua niin etta kaikki voisivat kayttaa tata yhta ja ainoaa gprs yhteytta omien kannettaviensa kautta (mac ja pc koneita).
Kiitos etukateen.
GRPS-yhteyden jakaminen ?
Keskustelua tietoturvasta ja varmuuskopioinnista Mac-, iPhone- ja iPad -käyttäjien näkökulmasta
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
GRPS-yhteyden jakaminen ?
Viesti Kirjoittaja sy-kuutti »
-
Re: GRPS yhteyden jakaminen ?
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Tuo ketju koskee MacBookia, mutta sama pätee iMacissakin: http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... 6&t=142391
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Re: GRPS yhteyden jakaminen ?
Viesti Kirjoittaja samnyrhi »
Onko käytössänne Symbian puhelin, jossa WLAN? Jos on niin OVI storesta Joikuspot joka sitten tekee puhelimesta WLAN AP:n ja jakaa puhelimen 3G/GPRS yhteyden WLAN:n kautta kaikille halukkaille. Joikuspotista on olemassa ilmainen hiukan rajoitutempi versiokin. Siinä ei ole salausta, mutta toiminee varmaan vene olosuhteissa ihan hyvin.
Olen tuota kokeilumielessä käyttänyt ja mielestäni vähemmällä säädöllä olen saanut yhteyden jaettua tällä tavalla.
--
Sami
Olen tuota kokeilumielessä käyttänyt ja mielestäni vähemmällä säädöllä olen saanut yhteyden jaettua tällä tavalla.
--
Sami
-
Re: GRPS-yhteyden jakaminen ?
Tsori jos joutuu vaantamaan rautalangasta mutta...
Kaytossa on joku Indonesiasta ostettu "nimeton" aircard, missa paikallinen sim kortti sisalla, joka siis ottaa gprs yhteyden. Olen macin paassa yrittanyt jakaa yhteyden mutta en tieda onko asetukset oikein:
Olen mennyt: Preferences > Sharing
Jossa on asetettuna:
Internet sharing: On
Share your connection from: AirPort
To computers using: Ethernet
En pysty muuttamaan noita yllaolevia koska ne on silleen harmaina ettei paase kasiksi.
Jos homma on tehty Macin paassa oikein (vai onkohan?) niin miten sitten esim PC:lta paasee kasiksi tuohon yhteyteen?
Kaytossa on joku Indonesiasta ostettu "nimeton" aircard, missa paikallinen sim kortti sisalla, joka siis ottaa gprs yhteyden. Olen macin paassa yrittanyt jakaa yhteyden mutta en tieda onko asetukset oikein:
Jossa on asetettuna:
En pysty muuttamaan noita yllaolevia koska ne on silleen harmaina ettei paase kasiksi.
Jos homma on tehty Macin paassa oikein (vai onkohan?) niin miten sitten esim PC:lta paasee kasiksi tuohon yhteyteen?
-
Viesti Kirjoittaja p-veli »
From-kohdassa pitäisi olla se "aircard" (tms.) ja To-kohdassa AirPort, jos haluat jakaa yhteyden langattomasti ilman ethernet kaapelia.sy-kuutti kirjoitti:Internet sharing: On
iBook 14", iPod 20 Gt
-
Viesti Kirjoittaja vesku »
no ainakin sen pitäisi olla sillain toisin päin, että se To computers using pitää olla se Airport (=iMacin wlan). Eikö siinä "from" alasvetovalikossa siis näy sitä USB-korttia?? Koska sieltähän pitäis olla valittuna hänet juurikin. Pitäis kyllä näkyä, jos kerran yhteyskin toimii.sy-kuutti kirjoitti:Tsori jos joutuu vaantamaan rautalangasta mutta...
Jossa on asetettuna:
hidas
iMac 21,5" late 2009 OSX 10.10 Macbook Pro 13,3" mid 2009 OSX 10.10 Powermac G4 450 2/120/64 OSX 10.5.8 Leopard; iPod nano 8gig (product)RED 3.gen; iPhone 5 64 Gb iPad mini 32 Gb
-
Harmaus poistuu vasemman alanurkan lukkoa klikkaamalla, jos muistat koneen salasanan…sy-kuutti kirjoitti:n pysty muuttamaan noita yllaolevia koska ne on silleen harmaina ettei paase kasiksi.
iBook 14", iPod 20 Gt
-
No niin nyt ollaan jo lahella...
eli sain (kiitos ohjeista!) vaihdettua noi jutut oikein eli nyt on:
Share your connection from: Telkomsel Flash (se paikallinen USB tikku)
To computers using: Airport
Mutta silti mistaan toiselta kannettavalta (kaikki PC:ita) ei Macin wireless verkkoa loydy, eiko tuon verkon pitaisi sielta ihan wirelesseista loytya vai miten...?
eli sain (kiitos ohjeista!) vaihdettua noi jutut oikein eli nyt on:
Share your connection from: Telkomsel Flash (se paikallinen USB tikku)
To computers using: Airport
Mutta silti mistaan toiselta kannettavalta (kaikki PC:ita) ei Macin wireless verkkoa loydy, eiko tuon verkon pitaisi sielta ihan wirelesseista loytya vai miten...?
-
Laita AirPort päälle verkkoasetuksista ja luo verkko, jos ei sitä vielä ole.
iBook 14", iPod 20 Gt
-
ompas tama nyt hankalaa... eli menen siis "create network", annan verkolle nimen ja channel kohdassa on "automatic", ja olen myos kokeillut kaikkia muita numeroita, mutta ilmoittaa vaan etta "there was and error creating your computer-to-computer network"......? Osaisiko joku viela taman auttaa miten saan siis sen verkon sitten avattua etta kaikki muut paasee lappareillaan kasiksi tahan gprs yhteyteen...?
-
anyone...? anyone...? verkon luominen ei vaan jotenkin onnistu, olisko tohon vinkkeja... erroria ilmoittaa aina.
11 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Tietoturva ja varmuuskopiointi”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka