Yhteinen lähiverkko naapurin kanssa
-
Yhteinen lähiverkko naapurin kanssa
Viesti Kirjoittaja Omenanpurija »
-
Re: Yhteinen lähiverkko naapurin kanssa
Viesti Kirjoittaja Lare »
-
Sitten hän klikkasi jotain (en muista mitä) ja tuli joku pitkä herja, että lähiverkon (hänen) signaali heikko, yhteyttä ei voida muodostaa. Tarkista ettei tukiaseman (hänellä olohuoneessa, ja kone toisessa huoneessa) lähellä ole signaalia heikentäviä juttuja esim.tv, kännykkä, mikroaaltouuni jne. Sitten klikkasi jotain korjaa nappulaa, mutta siitä ei tapahtunut mitään (tuli joku herja, että ei pysty korjaamaan). Vaikuttaa siis siltä, että ongelma on hänen yhteydessään ei minun.
Kokeilimme myös sitä, että ensin mulla oli kone auki (sitä hän taas tulikin oveni taakse kysymään) ja pääseekö hän verkkoon. Ei päässyt. Sitten kävin sulkemassa (sammuta) oman koneeni ja menimme kokeilemaan uudestaan pääseekö verkkoon. Ei päässyt edelleenkään. Hän sanoi, että yleensä hänen pitää tehdä sulkea ensin oma koneensa (sen jälkeen kun minä olen sulkenut), avata ja mennä uudestaan verkkoon niin sitten pääsee. Tehtiin niin, mutta ei päässyt edelleenkään vaikka minun kone oli koko ajan sammutettuna.
Mun ymmärtääkseni kyse ei olekaan siitä onko mulla kone auki vai kiinni ja hän pääsee sitten verkkoon sen mukaan tai on pääsemättä. Koska näin sen nyt omin silmin ettei päässyt vaikka mun kone oli sammutettu. Itse hän sanoi, että välillä pääsee välillä ei. Ja on päätellyt, että silloin kun minä en ole kotona (olettanut, että silloin mulla kone kiinni, vaikka oikeasti ei ole aina ole vaan välillä nukkumassa) niin silloin pääsee. Sitten kun olen kotona ja avannut koneeni niin hän ei usein pääse. Siis näin itse on olettanut ja päätellyt. Mutta nyt se tuli nähtyä ettei ole tästä kiinni.
Sanoi, että hänellä ei koskaan ennen ollut mitään ongelmia verkkoyhteyden kanssa, mutta silloin kun mulle tuli vuoden alussa lähiverkko (hän ainoana talonyhtiössämme aiemmin) niin hänellä alkoivat ongelmat. Sen takia on päätellyt, että minun yhteys estää hänen. Minulla nostettiin yhteyden nopeutta n. kk sitten, voisikohan se vaikuttaa jotenkin vielä enemmän häiritsevästi hänen verkkoonsa? Hän kun ei aiemmin ole käynyt tästä asiasta sanomassa, mutta tuntuu, että erityisesti nyt viime aikoina on tullut ongelmaksi. Vai onko kyseessä vain se, että hänellä on suojaamaton yhteys? Vai molemmat? Hän ei ymmärrä sen enempää kuin minäkään näistä jutuista (varmaan vielä vähemmän) eikä osaa mitään suojauksia tehdä.
Onko kellään ollut tälläistä ongelmaa? Ja miten se on ratkaistu jos on. Hänen pitäisi varmaan saada joku tekemään hänelle se salaus/suojaus. Minun on suojattu joten tähän ei käsittääkseni tarvi tehdä mitään. Hän heitti pallon mulle selvittää tätä asiaa, kun kuulema sen jälkeen alkoivat ongelmat, kun mulle tuli wlan (samalla kuin vaihdoin pc:stä mac:iin).
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
EDIT: Jos hänellä sattuisi oleman tosi vanha boksi niin voi olla ettei tue nopeampia yhteyksiä jolloin voi toimia ihan miten sattuu (kokemusta on).
Tässä näkee miten kanavat menevät osittain päällekkäin eli häiritsevät silloin toisiaan: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_WLAN_channels
-

-
Viesti Kirjoittaja peku »
-
Viesti Kirjoittaja kimppikoo »
wlan for dummies -kirja. Siinä on selkeä tietopaketti (jos siis englanti on yhtään hallussa) ja olet tuon lukemisen jälkeen varmasti taloyhtiön wlan-guru

-
Viesti Kirjoittaja hot »
-
Viesti Kirjoittaja Kamu »
Ja höpö, höpö - mistähän tuon olet keksinyt!!! Joskus aikoinaa on joissakin purkeissa ainut mahdollisuus konfaukseen ollut lanka, mut ei enää nykyään!peku kirjoitti:... Ja tukiaseman konffaaminen (varsinkin salausasetukset) pitää tehdä aina kaapelin kautta, ei langattomasti.
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Voisihan tuon epäkohdan ilmaista hieman rauhallisemminkin?Kamu kirjoitti:Ja höpö, höpö - mistähän tuon olet keksinyt!!! Joskus aikoinaa on joissakin purkeissa ainut mahdollisuus konfaukseen ollut lanka, mut ei enää nykyään!peku kirjoitti:... Ja tukiaseman konffaaminen (varsinkin salausasetukset) pitää tehdä aina kaapelin kautta, ei langattomasti.
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Kamu »
Ai niin ku: JA HÖPÖ HÖPÖ...Sherukka kirjoitti:Voisihan tuon epäkohdan ilmaista hieman rauhallisemminkin?Kamu kirjoitti: Ja höpö, höpö - mistähän tuon olet keksinyt!!! Joskus aikoinaa on joissakin purkeissa ainut mahdollisuus konfaukseen ollut lanka, mut ei enää nykyään!
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja darthmother »
-
Kaupungissa käyttäytyminen voi olla noin tylyä, mutta maalla on naapuriapu vielä voimissaan, onneksidarthmother kirjoitti:Jos mulle tulis naapuri sanomaan että ei pääse wlan verkkoonsa, niin toteisin että "jaa" ja laittaisin oven kiinni.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Ja avun antaminen toki riippuu paljon naapurista, jos pyytäjänä on hemaiseva vastakkaisen sukupuolen edustaja, en minä ainakaan kiellä apuani
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Palaa sivulle “Tietoturva ja varmuuskopiointi”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka