Moikka,
Kävin tänään verkkokaupasta ostamassa ethernet-reitittimen. Tarkoitus on saada asuntoon langaton yhteys erinäisiä laitteita varten, iphone ja wii mukaanlukien. Mulla tulee nettiyhteys "suoraan seinästä" ilman mitään modeemia, ja tässä tapauksessa myyjä suositteli mulle tällasen reitittimen ostoa.
Ongelma1 : Unohdin mainita, että oon mac-käyttäjä. Asennuslevy on Windowsille, mutta ohjeissa on maininta selaimen kautta asentamisesta.
Ongelma2: Itse laitteessa on 6 pistoketta: verkkovirralle, 4kpl yhdistettäville laitteille ja yksi WAN -pistoke - jonka tilalla on muovinen palikka, joka ei irtoa millään! Soitin äsken verkkokauppaan, ja he sanoivat että yleensä noi suojapalikat lähtee nuppineulan avulla. Mä oon käyttänyt voimaa ja saksia, mut se vaan heiluu. Kaveri sanoo että tää vois olla tehdasvirhe?
Olen ihan pihalla, onko tollanen palikka normaalia? Ja oonko sitten joka tapauksessa ostanut macille epäsopivan laitteen?
Oon hajalla itekin tän projektin ansiosta.
Puuttuva pistoke Buffalon reitittimessä?
Keskustelua tietoturvasta ja varmuuskopioinnista Mac-, iPhone- ja iPad -käyttäjien näkökulmasta
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
Puuttuva pistoke Buffalon reitittimessä?
Viesti Kirjoittaja ohnono »
-
Re: Puuttuva pistoke Buffalon reitittimessä?
Viesti Kirjoittaja kermit »
Kerro tarkempi tyyppi? Mutta ei kai WAN-portissa pitäisi mitään tulppaa olla, tai sitten luulisi olevan myös LAN-porteissa.
-
WLI-TX4-G54HP
WIreless-G Mimo Performance Ethernet Converter
Joo ja ainoastaan tässä wan-portissa on tulppa. Soitin verkkokaupan asiakaspalveluun, sieltä sanottiin että "en oo kyllä ennen kuullu tällasesta" ja pyydettiin soittamaan huomenna tekniseen tukeen 9-16...
WIreless-G Mimo Performance Ethernet Converter
Joo ja ainoastaan tässä wan-portissa on tulppa. Soitin verkkokaupan asiakaspalveluun, sieltä sanottiin että "en oo kyllä ennen kuullu tällasesta" ja pyydettiin soittamaan huomenna tekniseen tukeen 9-16...
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
Hmm... Ethernet Converter... verkkomuunnin. Ei tuossa laitteessa taida tosiaan WAN-porttia ollakaan. Taitaapi Buffalo nyt vain käyttää samaa koteloa kuin reitittimissäkin ja nyt tässä laitteessa WAN-portin paikalle on laitettu tulppa.
-
Viesti Kirjoittaja luu5 »
Kannattanee konfiguroida ensiksi siten, että laittaa johdolla kiinni suoraan ja vain omaan koneeseen ja loggaa selaimella sisään. Laittaa WLAN asetukset kohdalleen ja salasanat. Sen jälkeen iskee yhteen reikään seinästä tulevan ethernet johdon.kermit kirjoitti:Hmm... Ethernet Converter... verkkomuunnin. Ei tuossa laitteessa taida tosiaan WAN-porttia ollakaan. Taitaapi Buffalo nyt vain käyttää samaa koteloa kuin reitittimissäkin ja nyt tässä laitteessa WAN-portin paikalle on laitettu tulppa.
Tällä tavalla minä käytän Linksyssin WLAN reititintä Ethernet Convertterina. Siinähän on WAN puolikin, mutta kun haluan, että molemmat puolet ovat samassa verkossa niin en sitä WANia voi käyttää.
edit: ja kun manuaalia lukee niin buffalo on osoitteessa 1.1.1.1 eli anna koneellesi vaikka 1.1.1.2 osoitteeksi ja maskiksi 255.255.255.0 niin pääset selaimella kiinni siihen.
-
Viesti Kirjoittaja leppis »
Ei kannattane konfiguroida mitenkään. Ethernet Converter ei ole reititin, vaan langattoman verkon client. Siihen voit liittää narulla laitteita, jotka sitten tuon purkin avulla liittyvät langattomaan verkkoon. Erinomainen laite. MM. WHR-xx Buffalot ovat reitittimiä.
Luu5: Kyseinen tapa tekee Linksyssistäsi Access Pointin, eli langattoman kytkimen.
-tommi-
Luu5: Kyseinen tapa tekee Linksyssistäsi Access Pointin, eli langattoman kytkimen.
-tommi-
-
Viesti Kirjoittaja luu5 »
Eli ko henkilölle täysin turha kapistus?leppis kirjoitti:Ei kannattane konfiguroida mitenkään. Ethernet Converter ei ole reititin, vaan langattoman verkon client. Siihen voit liittää narulla laitteita, jotka sitten tuon purkin avulla liittyvät langattomaan verkkoon. Erinomainen laite. MM. WHR-xx Buffalot ovat reitittimiä.
Kuvittelinkin tuon Buffalon toimivan noin, vaan ei sitten. Suosittelisin melkeinpä alkuperäiselle henkilölle reititintä jossa on on WLAN. Itse ainakin tuollaisessa tilanteessa melkein toivoisin NATtia ja ehkäpä palomuuriakin seinän ja omien laitteiden väliin.Luu5: Kyseinen tapa tekee Linksyssistäsi Access Pointin, eli langattoman kytkimen.
-
Jep, täällä päästiin kanssa samaan tulokseen kuin verkkokaupassa - mulle myytiin väärä laite. Kytkin, eikä reititin. Sain vaihdettua, onneks en väkivalloin repinyt sitä palikkaa sieltä pistokkeesta pois...
Miten nää voikin olla näin monimutkasia laitteita, ite annoin myyjälle ohjeet, jotka kopioin netintarjoajani sivuilta kohdasta "opas langattomaan nettiin tässä verkossa"... No, onneksi vaihto onnistui, nyt olen wireless. 

8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Tietoturva ja varmuuskopiointi”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka