Olen kuukauden päivät ollut onnellinen Macin käyttäjä, aloittelin MacBookilla ja tyytyväinen olen. Käyttiksenä on OSX 10.5.8 ja nettiyhteytenä olen käyttänyt kotona mobiililaajakaistaa. Nyt kuitenkin laajakaista pätkii ja haluaisin käyttää toisena yhteytenä taloyhtiön tarjoamaa nettiyhteyttä.
Lieneekö kyseessä HomePNA (Sonera), koska puhelinpistokkeesta lähtee piuha pieneen harmaaseen rasiaan (Daimler 60251030), jonka ajuriksi WIndows tunnistaa tämän: admtek adm8511 usb to ethernet. Nettiyhteyden olen saanut toimimaan Windowsissa vanhalla koneellani, mutta haluaisin tämän yhteyden Macciini.
Onko tuota aataminaikuista systeemiä a) mahdollista tunkata toimivaksi Macciini ja b) miten se tehdään?
Olen kiitollinen kaikesta avusta. :-)
OSX 10.5.8 --> Miten saan toimimaan USB to Fast Ethernetin?
Keskustelua tietoturvasta ja varmuuskopioinnista Mac-, iPhone- ja iPad -käyttäjien näkökulmasta
3 viestiä
• Sivu 1/1
-
OSX 10.5.8 --> Miten saan toimimaan USB to Fast Ethernetin?
Viesti Kirjoittaja mairaksinen »
-
Re: OSX 10.5.8 --> Miten saan toimimaan USB to Fast Ethernet
Viesti Kirjoittaja vesku »
voi olla kyllä Mac-ajurien löytyminen moiselle museovehkeelle tekemätön paikka. Ei muuta ku taloyhtiön kokoukseen rähjäämään, että päivitätte yhteytenne 2000-luvullemairaksinen kirjoitti:Olen kuukauden päivät ollut onnellinen Macin käyttäjä, aloittelin MacBookilla ja tyytyväinen olen. Käyttiksenä on OSX 10.5.8 ja nettiyhteytenä olen käyttänyt kotona mobiililaajakaistaa. Nyt kuitenkin laajakaista pätkii ja haluaisin käyttää toisena yhteytenä taloyhtiön tarjoamaa nettiyhteyttä.
Lieneekö kyseessä HomePNA (Sonera), koska puhelinpistokkeesta lähtee piuha pieneen harmaaseen rasiaan (Daimler 60251030), jonka ajuriksi WIndows tunnistaa tämän: admtek adm8511 usb to ethernet. Nettiyhteyden olen saanut toimimaan Windowsissa vanhalla koneellani, mutta haluaisin tämän yhteyden Macciini.
Onko tuota aataminaikuista systeemiä a) mahdollista tunkata toimivaksi Macciini ja b) miten se tehdään?
Olen kiitollinen kaikesta avusta. :-)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
PS. Ei ole Soneran, se ei ole noita tarjonnut moneen vuoteen, ja vanhatkin on päivitetty oikeisiin laajakaistoihin.
iMac 21,5" late 2009 OSX 10.10 Macbook Pro 13,3" mid 2009 OSX 10.10 Powermac G4 450 2/120/64 OSX 10.5.8 Leopard; iPod nano 8gig (product)RED 3.gen; iPhone 5 64 Gb iPad mini 32 Gb
-
Re: OSX 10.5.8 --> Miten saan toimimaan USB to Fast Ethernet
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Vaikuttaa olevan HomePNA-viritys.
Minkkälainen kaapeli on tuon admtekin purkin ja puhelinpistokkeen välissä?
Minkälaiset liitännät löytyy siitä admtekin purkista - ethernet ehkä?
Voisist tietysti kokeilla, josko joku, vaikkapa Ciscon valmsitama, pelkkä WLAN-reititin kytkeytyä USB:n kautta tuohon ja jakaa yhteyden langattomalla verkolla koneidesi käyttöön...
Sitten on tietysti vaihtoehto ostaa uusi HomePNA-purkki verkkokauppa.comista ja kytkeä siihen langaton tai langallinen reititin....
Minkkälainen kaapeli on tuon admtekin purkin ja puhelinpistokkeen välissä?
Minkälaiset liitännät löytyy siitä admtekin purkista - ethernet ehkä?
Voisist tietysti kokeilla, josko joku, vaikkapa Ciscon valmsitama, pelkkä WLAN-reititin kytkeytyä USB:n kautta tuohon ja jakaa yhteyden langattomalla verkolla koneidesi käyttöön...
Sitten on tietysti vaihtoehto ostaa uusi HomePNA-purkki verkkokauppa.comista ja kytkeä siihen langaton tai langallinen reititin....
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
R.
3 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Tietoturva ja varmuuskopiointi”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka