iBookin liittäminen WLAN-verkkoon
Keskustelua tietoturvasta ja varmuuskopioinnista Mac-, iPhone- ja iPad -käyttäjien näkökulmasta
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
iBookin liittäminen WLAN-verkkoon
Viesti Kirjoittaja virtajoni »
Ostin eilen siis iBook G4 jossa AirPort extreme sisällä. Yritin yhdistää kotini wlan verkkoon (Elisa kotiboxi) , syötettyäni salasanan kone ilmoittaa hetken kuluttua ettei voida yhdistää tai jotain.. Tarvitseeko wlan modeemiin jonkinlaisen AirPort lähettimen? Tämä on ensimmäinen maccini iPhonen jälkeen joten ymmärtäkää tietämättömyyteni.
Viimeksi muokannut amanita, 24.6.2010 klo 11.04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Syy: Ketju siirretty.
Syy: Ketju siirretty.
-
Re: iBookin liittäminen wlan verkkoon
Viesti Kirjoittaja -wk- »
Ei siinä muuta tarvita jos modeemissa kerran on WLAN ja koneessa Airport eli WLAN-verkkokortti. Tarkista että missä muodossa syötät salasanan, joskus on ainakin itellä ollut sitä ettei se varsinainen salasana, esim. vaikka "seesamaukene" kelpaa vaikka on "passphrase" valittuna mutta sitten kun syöttää salasanan hex-muotosena (taimikäsenyoli) niin toimii. En tiedä mitä salaustekniikka käytät mutta tällä voi ainakin WEP-salasanasta tehdä sen koodin:
http://www.andrewscompanies.com/tools/wep.asp
En siis osaa selittää termejä yms. oikein mutta tuollaisen probleemaan olen törmännyt ja sen ratkaissut.![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tietysti jos epäilet signaalin kantamaa niin kandee tietysti mennä mahdollisimman lähelle tuota modeemia.
http://www.andrewscompanies.com/tools/wep.asp
En siis osaa selittää termejä yms. oikein mutta tuollaisen probleemaan olen törmännyt ja sen ratkaissut.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tietysti jos epäilet signaalin kantamaa niin kandee tietysti mennä mahdollisimman lähelle tuota modeemia.
Viimeksi muokannut -wk-, 24.6.2010 klo 9.42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: iBookin liittäminen WLAN-verkkoon
Viesti Kirjoittaja virtajoni »
Suojaus on wpa muotoinen ja edelleen vAikka olen wlan modeemin vieressä niin iBook herjaa syötettyäni salasanan ettei se kelpaisi. iPhone kyllä kirjautuu wlaniin samalla salasanalla ilman mutkia. Pitäisikö minun esim. palauttaa tehdasasetukset iBookiin ja kokeilla alusta asti uudelleen. Minulla ei ole koneeseen softa levyjä ja käyttis on tällä hetkellä os x (10.4.11 taisi olla) että jos palautan tehdasasetukset niin meneekö käyttöjärjestelmä esim 10.1 tasolle tai jotain?
Viimeksi muokannut virtajoni, 24.6.2010 klo 20.33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Eläpä enstemäiseksi lähde laittelemaan käyttiksiä uusiksi.
Kokeilepa vaihtaa sieltä WLAN-tukiasemasta salasana joksikin muuksi, jossa on eri merkit kuin nyt.
Aina silloin tällöin löytyy laitteita, jostka vaan ei tietynlaista merkkijonoa osaa käyttää oikein ja kaikkien muiden kanssa yhteensopivasti.
Kokeilepa vaihtaa sieltä WLAN-tukiasemasta salasana joksikin muuksi, jossa on eri merkit kuin nyt.
Aina silloin tällöin löytyy laitteita, jostka vaan ei tietynlaista merkkijonoa osaa käyttää oikein ja kaikkien muiden kanssa yhteensopivasti.
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
R.
-
Viesti Kirjoittaja illintimppa »
Onko kyseessä vanhakin iBook? Olen törmännyt vanhempien koneiden kanssa ongelmaan missä wpa ei toiminut vaan piti "huonontaa" tietoturvaa ja vaihtaa salaus webiksi ja silloin rupesi pelaamaan...virtajoni kirjoitti:Suojaus on wpa muotoinen ja edelleen vAikka olen wlan modeemin vieressä niin iBook herjaa syötettyäni salasanan ettei se kelpaisi. iPhone kyllä kirjautuu wlaniin samalla salasanalla ilman mutkia. Pitäisikö minun esim. palauttaa tehdasasetukset iBookiin ja kokeilla alusta asti uudelleen. Minulla ei ole koneeseen softa levyjä ja käyttis on tällä hetkellä os x (10.4.11 taisi olla) että jos palautan tehdasasetukset niin meneekö käyttöjärjestelmä esim 10.1 tasolle tai jotain?
t.Timppa
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
Ihan vaan varmuudeksi kysyn että onhan varmasti oikea "elisa" johon olet kytkeytymässä? Eilen laitoin kaverille Elisan viihde-systeemin niin Macin airportti löysi 2 muutakin elisaa kantamansa päästä.
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Tietoturva ja varmuuskopiointi”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka