Ongelmani on sellainen että jos pidän konetta pidempään auki (muutamia tunteja), ei langaton verkko jonkin ajan kuluttua toimi enään ollenkaan, olen siis yhteydessä verkkoon kaikki ip:t sun muut näyttäisi olevan ok, signaalinkaan kanssa ei pitäisi olla ongelmaa sillä wlan on koneesta n. 3m päässä. Saan verkon toimimaan taas vasta kun joko käynnistän langattoman verkon koneesta uudestaan, tai uusin DHCP lainan.
Samaa ongelmaa ei ole Windows koneissa jotka ovat samaan wifiin yhteydessä useita päiviäkin putkeen.
Ajattelin siis kysyä onko teillä kokemuksia samanlaisesta ongelmasta vai onko ongelma minussa.
Wi-Fi pätkii Macissani
Keskustelua tietoturvasta ja varmuuskopioinnista Mac-, iPhone- ja iPad -käyttäjien näkökulmasta
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
Wi-Fi pätkii Macissani
Viesti Kirjoittaja lauriii »
Viimeksi muokannut amanita, 16.11.2010 klo 14.12. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Syy: Ketju siirretty
Syy: Ketju siirretty
iMac 27" / 3.06 GHz C2D / 6GB / HD 4670 256 MB / 1TB @ 7,2kRPM
MBA 11" / 1.4 GHz C2D / 2 GB / 320M 256MB / 60 GB @ SSD
Magic Mouse + Wireless Apple mouse + Wireless Apple keyboard.
iPhone 4 16 GB
iPod Touch 3G 32GB
iPhone 4 16 GB
iPod Touch 3G 32GB
-
Re: Wi-Fi pätkii Macissani
Viesti Kirjoittaja agedr »
Samaa vikaa selvittelen itsekin tällä hetkellä verkossa jossa kiinni 3 eri tietokonetta, eli 2008 macbook, 2010 macbook pro ja 2009 imac 24".
Kuvailemasi kaltaisia ongelmia vain imac:ssa ja macbookissa, pro toimii kuin ajatus.
Vika ilmeni muutama päivä sen jälkeen kun olin vaihtanut buffalon perus-tukiaseman (whr-g125?) nopeampaan ja kauniimpaan N-sarjalaiseen (whr-g300n?).
Nyt epäilykseni kohdistuvat tähän b/g/n yhdistelmään > Pro on ainoa näistä mikä tukee äNnää.
Tänään ajattelin kokeilla miten käy muiden koneiden kanssa kun jätän Pron pois verkosta.
Tiedossa on siis testiä ja tutkimusta ja päivitystä, omalla kohdallani luulen että tukiasema on syyllinen,
eli se "unohtaa" muut koneet, paitsi N-standardia käyttävät.
Olipas sekavaa, toivottavasti jotain järkeä. Palaan testituloksien kera heti kun vaan olen älykkäämpi.
Kuvailemasi kaltaisia ongelmia vain imac:ssa ja macbookissa, pro toimii kuin ajatus.
Vika ilmeni muutama päivä sen jälkeen kun olin vaihtanut buffalon perus-tukiaseman (whr-g125?) nopeampaan ja kauniimpaan N-sarjalaiseen (whr-g300n?).
Nyt epäilykseni kohdistuvat tähän b/g/n yhdistelmään > Pro on ainoa näistä mikä tukee äNnää.
Tänään ajattelin kokeilla miten käy muiden koneiden kanssa kun jätän Pron pois verkosta.
Tiedossa on siis testiä ja tutkimusta ja päivitystä, omalla kohdallani luulen että tukiasema on syyllinen,
eli se "unohtaa" muut koneet, paitsi N-standardia käyttävät.
Olipas sekavaa, toivottavasti jotain järkeä. Palaan testituloksien kera heti kun vaan olen älykkäämpi.
Macbook Pro i5 2.4GHz, 8GB, 256GB (SSD) + 750GB (HDD) (mid 2010)
-
Viesti Kirjoittaja fonsen »
Ihan sama ongelma kuin ap:lla. Sama verkko-ongelma ilmenee myös iPod touchissa. Windowsit sitten pyörivätkin mallikaasti.
-
Viesti Kirjoittaja agedr »
Nyt on sitten päivitelty buffalon firmwarea joka ei tuonut apua mihinkään... paitsi että MBPro alkoi oireilla myös... *sigh*
Seuraavaksi vuorossa kanavien kanssa kikkailu.
Mä en ole huomannut iPhonen kanssa mitään häikkää toistaiseksi, mutta toisaalta en sitä kotona juurikaan käytä ja wlan on useimmiten kytketty pois päältä.
Sillä ei tuntuisi olevan väliä, että onko "linjoilla" liikennettä paljon vai vähän.
Hitaasti mutta varmasti etenee. Nyt on jo tottunut airportien uudelleen käynnistämiseen.
Seuraavaksi vuorossa kanavien kanssa kikkailu.
Mä en ole huomannut iPhonen kanssa mitään häikkää toistaiseksi, mutta toisaalta en sitä kotona juurikaan käytä ja wlan on useimmiten kytketty pois päältä.
Sillä ei tuntuisi olevan väliä, että onko "linjoilla" liikennettä paljon vai vähän.
Hitaasti mutta varmasti etenee. Nyt on jo tottunut airportien uudelleen käynnistämiseen.

Macbook Pro i5 2.4GHz, 8GB, 256GB (SSD) + 750GB (HDD) (mid 2010)
-
Itse olen kokeilleu b/g/n modea sekä pelkää b että g modea, mikään ei ole korjannut ongelmaa.
Alkaa pikkuhiljaa tuo airportin jatkuva uudelleenkäynnistelyn tarve kyrsiä![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Alkaa pikkuhiljaa tuo airportin jatkuva uudelleenkäynnistelyn tarve kyrsiä
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
iPhone 4 16 GB
iPod Touch 3G 32GB
iPhone 4 16 GB
iPod Touch 3G 32GB
-
Viesti Kirjoittaja Mika73 »
Tätä tapahtuu itsellä Telewellin ja uuden Macbook Airin kanssa. Välissä, kun käyttää vähän iPhone4:sta Wlan yhteydellä, niin Macbook Air Wlan yhteys herää myös uudelleen..
Onko jotain nopeampaa tapaa uudistaa Dhck osoite, kun yläpalkin Wlan kuvakkeesta ja sen alavalikoista..
Onko jotain nopeampaa tapaa uudistaa Dhck osoite, kun yläpalkin Wlan kuvakkeesta ja sen alavalikoista..
-
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Oma 300N toimi ihan moitteetta ja toimii vielä paremmin DDWRT:n asentamisen jälkeen. Kannattaa käyttää WPA persional salausta ja TKIP+AES, niin se vähentää jo tippumista.
Auttaisko?
http://www.justin-cook.com/wp/2007/04/1 ... -dropping/
Kannattaa myös tyhjentää lista tunnetuista WLAN verkoista Airport lisäasetuksissa.¨
ja lisää:
http://osxdaily.com/2009/09/01/how-i-fi ... w-leopard/
Auttaisko?
http://www.justin-cook.com/wp/2007/04/1 ... -dropping/
Kannattaa myös tyhjentää lista tunnetuista WLAN verkoista Airport lisäasetuksissa.¨
ja lisää:
http://osxdaily.com/2009/09/01/how-i-fi ... w-leopard/
Viimeksi muokannut NeliX4, 1.12.2010 klo 10.12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
Ei auttanut minulla, minulla on Linksys WRVS4400N, sama on alkanut tapahtua myös minun iPhonessanikin.
iPhone 4 16 GB
iPod Touch 3G 32GB
iPhone 4 16 GB
iPod Touch 3G 32GB
-
Viesti Kirjoittaja mikvei »
Minä palautin kuukausien tappelun jälkeen Buffalo WHR-G300N:n takaisin kauppaan ja vaihdoin Airport Expressiin. Buffaloa ei kehuta myöskään sen oman foorumin sivuilla.
Ongelma ilmeisesti oli se, että MBP toimi N-verkossa ja talon kolme muuta ei-apple laitetta G-verkossa. Ei synkannu Buffalon, Thomsonin tai Ciscon wlan-aseman kanssa sitten millään. Expressistä Mac 5GHz verkkoon yksinään ja muut 2,4GHZ verkkoon, ei ainuttakaan ongelmaa viimeisen parin kuukauden aikana...
Ongelma ilmeisesti oli se, että MBP toimi N-verkossa ja talon kolme muuta ei-apple laitetta G-verkossa. Ei synkannu Buffalon, Thomsonin tai Ciscon wlan-aseman kanssa sitten millään. Expressistä Mac 5GHz verkkoon yksinään ja muut 2,4GHZ verkkoon, ei ainuttakaan ongelmaa viimeisen parin kuukauden aikana...
-
Pakkokai se sitten vaan on.. Ei nuo niin hirvittävän kalliita kuitenkaan ole.
iPhone 4 16 GB
iPod Touch 3G 32GB
iPhone 4 16 GB
iPod Touch 3G 32GB
-
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
Yksi keino voisi olla manuaalisesti säätää purkki N tai G-tilaan, ettei siis pidä sitä automaattisena. Toinen kikka on kokeilla eri kanavia. En ole itsekään koskaan törmännyt mihinkään ongelmiin WLANin kanssa kunnollisen purkin kanssa. Melkein 6 vuotta vanha Linksys WRT54G toimii nykyäänkin ylivoimaisen hyvin verrattuna mihinkään halpis nykyleluihin. Airport toimii tietty myös, mutta maksaa tuplat.
-
Viesti Kirjoittaja superDISA »
Samoja ongelmia useissa eri verkoissa Macbook Pron ja Macbook Air:n kanssa. Kaiken pitäisi näennäisesti olla kunnossa, signaali on vahva ja muut windows-koneiden netit toimivat, mutta jostain syystä vaan macit ei muodosta internetyhteyttä. Jotenkin tämä ongelma tuntuu aina iskevän näissä hitaammissa wlan-kodeissa (<2mb netti). Sen verran kiusallinen ongelma, että harkitsen kyllä seuraavaksi läppäriksi pc-läppäriä.
12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Tietoturva ja varmuuskopiointi”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka