Minulla on käytössäni MacBook, jonka hankin muutama kuukausi sitten, Joten olen noviisi Mac maailmassa. Toistaiseksi kaikki on mennyt erinomaisesti. Olen hankkinut Airportin ,jonka olen kytkenyt suoraan Internet operaattorin liitäntään 10/10 M. Nyt hankin vielä kokonaisuuteen mukaan WD:n ByBook 2 TB verkkolevyn, jota suunnittelin käyttäväni varmuuskopiointiin Time Machinen avulla sekä videoiden tallenukseen, joita on vuosien varrella kertynyt melkoinen määrä.
Olen jonkun aikaa yrittänyt etsiä sopivaa tapaa liittää laitteet toisiinsa verkon avulla ja hankin D-Linkin kytkimen, johon liitin Internetin, MacBookin ja WD:n MyBookin sekä Airportin. Homma toimii muuten ok, mutta tuo verkkolevy MyBook on onnettoman hidas. Time Machine on nyt ottanut MacBookin kiintolevystä (300GB) varmistusta jo muutaman päivän. Eihän se kai oikeasti voi näin hidas olla. Jotakin täytyy olla pielessä ja ehkä tuo verkkoni on pieleen rakennettu. Onko jollakulla vinkkiä, mikä on mahdollisesti pielessä.
Mac-verkko
Keskustelua tietoturvasta ja varmuuskopioinnista Mac-, iPhone- ja iPad -käyttäjien näkökulmasta
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Mac-verkko
Viesti Kirjoittaja Juhanik2000 »
Viimeksi muokannut amanita, 19.12.2010 klo 21.31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: Mac verkko
Viesti Kirjoittaja kermit »
Oliko se Airport Express? Jos on, niin tuo väärä laite tarpeisiisi. Applen laitteista Airport Extreme olisi sopiva. Siinä kun on myös reitittimen lisäksi se kytkin ja kaikki siihen kytketyt (LAN/WLAN)-laitteet jää samaan yksityisverkkoon. Ja tässä olen olettanut, että seinän verkkoliittimestä tulee julkinen ip-osoite.
Viimeksi muokannut kermit, 19.12.2010 klo 19.27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Kiitokset vastauksestasi. Jotakin tähän suuntaan arvelin. Express on todellakin käytössä. Ryhdynpä tutkailemaan tuon Extremen ominaisuuksia.
-------
Hankin Extremen ja nyt kukkuu. Asennuksessa kului muutama minuutti - niks naks ja kaikki kunnossa. PC maailmassa olen tottunut siihen, että pitää syvällisesti tuntea satakunta parametria, että saa asiat kuntoon. Tai toinen vaihtoehto on arvailla noiden sadan parametrin merkistys ja kokeilla mikä toimii. Olen jo nyt Mac valinnallani säästänyt melkolailla turhia työtunteja.![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-------
Hankin Extremen ja nyt kukkuu. Asennuksessa kului muutama minuutti - niks naks ja kaikki kunnossa. PC maailmassa olen tottunut siihen, että pitää syvällisesti tuntea satakunta parametria, että saa asiat kuntoon. Tai toinen vaihtoehto on arvailla noiden sadan parametrin merkistys ja kokeilla mikä toimii. Olen jo nyt Mac valinnallani säästänyt melkolailla turhia työtunteja.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Viimeksi muokannut Juhanik2000, 19.12.2010 klo 21.44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Se muuten se D-Linkin kytkin taisi jäädä hieman ylimääräiseksi sen Airport Extremen jälkeen, sillä kun olet vetänyt kaapelin seinästä APE:een, olet saanut mahdollisuuden luoda oman sisäverkon, johon se WLANkin sisältyy, näin ollen, jos laitteita, joita haluat kytkeä Ethernet-kaapelilla verkkoosi ei ole kolmea enempää, on se D-Link tarpeeton, erityisesti, jos D-Link tukee vain 10/100-megaista verkkoa, sillä siinä APE:ssa on 10/100/1000 (elikäs gigainen) verkkokytkin.Juhanik2000 kirjoitti:Kiitokset vastauksestasi. Jotakin tähän suuntaan arvelin. Express on todellakin käytössä. Ryhdynpä tutkailemaan tuon Extremen ominaisuuksia.
-------
Hankin Extremen ja nyt kukkuu. Asennuksessa kului muutama minuutti - niks naks ja kaikki kunnossa. PC maailmassa olen tottunut siihen, että pitää syvällisesti tuntea satakunta parametria, että saa asiat kuntoon. Tai toinen vaihtoehto on arvailla noiden sadan parametrin merkistys ja kokeilla mikä toimii. Olen jo nyt Mac valinnallani säästänyt melkolailla turhia työtunteja.
Kandee tutkailla...
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
R.
-
Re: Mac-verkko
Tällä hetkellä tuo kytkin on ylimääräinen, mutta katsotaan kauanko. Kytkin on giganen. Saatan vaikka myydä poiskin. Samoin jäi tuo Airport Express ylimääräiseksi. Taidanpa myydä senkin pois.
-
Viesti Kirjoittaja mkio »
Mitä ajattelit pyytää tuosta Airport Expressistä?Juhanik2000 kirjoitti:Tällä hetkellä tuo kytkin on ylimääräinen, mutta katsotaan kauanko. Kytkin on giganen. Saatan vaikka myydä poiskin. Samoin jäi tuo Airport Express ylimääräiseksi. Taidanpa myydä senkin pois.
Macbook Pro 2,4GHz C2D | 250Gb | 4Gb | Mid 2010
iPhone 4 | 16Gb | Elisa
http://db.tt/0hA06yK | DROPBOX - virtuaalinen muistitikku, johon pääsee mistä vain käsiksi.
Huuto.net | http://goo.gl/VNLQN
iPhone 4 | 16Gb | Elisa
http://db.tt/0hA06yK | DROPBOX - virtuaalinen muistitikku, johon pääsee mistä vain käsiksi.
Huuto.net | http://goo.gl/VNLQN
-
Kaupassa 99€, joten kun se on ollut käytössä vain muutaman kuukauden ja takuulla kunnossa niin hinta on 70€, eli noin kolmekymppiä halvempi kuin uusi.
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Tietoturva ja varmuuskopiointi”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka