Buffalo WHR-HP-G54 ja verkon salaus
Keskustelua tietoturvasta ja varmuuskopioinnista Mac-, iPhone- ja iPad -käyttäjien näkökulmasta
-
Buffalo WHR-HP-G54 ja verkon salaus
Viesti Kirjoittaja T-P »
Mulla on just tuo Buffalo WHR-HP-G54 ja iBook jossa on airport kortti.
Olen yrittänyt salata verkkoa menemällä selaimen kanssa osoitteeseen 192.168.11.1. Olen yrittänyt salata WEP-salauksena, mutta kone tivaa encryption key numeroita. Mistä sellaiset löytyvät?
Olenko ylipäätänsä oikeilla jäljillä salauksen kanssa?
Olen yrittänyt salata verkkoa menemällä selaimen kanssa osoitteeseen 192.168.11.1. Olen yrittänyt salata WEP-salauksena, mutta kone tivaa encryption key numeroita. Mistä sellaiset löytyvät?
Olenko ylipäätänsä oikeilla jäljillä salauksen kanssa?
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja T-P »
Olen sitä WLANia täältä selaimesta etsinyt (osoitteessa 192.168.11.1), mutten ole vielä älynnyt edes advancedin puolelta löytää, täältä löytyy WAN config, LAN config, Wireless config, enkä mistään löydä WPA:ta.
Mulla on saunalahden yhteys. Tukiaseman pohjassa on valittuna "auto" ja se toinen mahdollisuus olisi "bridge".
Mulla on saunalahden yhteys. Tukiaseman pohjassa on valittuna "auto" ja se toinen mahdollisuus olisi "bridge".
-
Viesti Kirjoittaja T-P »
Ahaa, ohjeita olen lukenut, mutten tätä ymmärtänyt.
Tuon salasanan kirjoittaminen ja apply aiheuttavat seuraavan error horrorin: WPA-PSK Pre-sheared key Content: Pre-sheared key is incorrect. Myös vaihdoin salasanaksi saman kuin admin config salasanan tuolta buffalon selaimesta.
Mistä kohtaa iBookissa tuo WPA salaus tehdään? Verkkoasetuksia on yrittänyt vääntää, mutten WPA:tä ole löytänyt.
Tämmöistä olen yrittänyt (eli airportin hallintatyökalua), mutta tukiasemaa ei löydy listasta, mikä avuksi? Jos tuota kohtaa muu klikkaa, tulee pop-up joka pyytää tukiaseman ip-osoitetta ja salasanaa. http://hopeinenomena.net/viewtopic.php? ... hlight=wpa
Tuon salasanan kirjoittaminen ja apply aiheuttavat seuraavan error horrorin: WPA-PSK Pre-sheared key Content: Pre-sheared key is incorrect. Myös vaihdoin salasanaksi saman kuin admin config salasanan tuolta buffalon selaimesta.
Mistä kohtaa iBookissa tuo WPA salaus tehdään? Verkkoasetuksia on yrittänyt vääntää, mutten WPA:tä ole löytänyt.
Tämmöistä olen yrittänyt (eli airportin hallintatyökalua), mutta tukiasemaa ei löydy listasta, mikä avuksi? Jos tuota kohtaa muu klikkaa, tulee pop-up joka pyytää tukiaseman ip-osoitetta ja salasanaa. http://hopeinenomena.net/viewtopic.php? ... hlight=wpa
-
-
Viesti Kirjoittaja T-P »
Kyllä, WEP-salasanaa en ole koskaa laittanutkaan, kun en tiennyt mikä se on. Juu, mä olen sitä apuria käyttänyt mutta se ei suostu menemään läpi - verkkoa ei voi muodostaa. Käyttöpaikaksi olen kirjoittanut: "saunalahti" ja näytä: "airport". Hienosti yhteys toimii kuitekin.
Missä kohtaa, millä sivulla iBookista väännetään WPA-salaus? Miksikähän mä sen saa Buffalon selaimesta mitään salasanaa läpi, missä kohtaa se salasana pitäisi määritellä ennen tätä kohtaa?
Missä kohtaa, millä sivulla iBookista väännetään WPA-salaus? Miksikähän mä sen saa Buffalon selaimesta mitään salasanaa läpi, missä kohtaa se salasana pitäisi määritellä ennen tätä kohtaa?
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Jasca »
Hyväksyykö Buffalo WPA-salasanan missä tahansa muodossa? Joissain tapauksissahan merkkien käyttö on rajattua (eli esim. skandinaavisia ei voi käyttää).
Jos pitää olla hexadesimaali muodossa, voi käyttää vaan kirjaimia a-f ja A-F sekä numeroita 0-9.
- Jasca -
Jos pitää olla hexadesimaali muodossa, voi käyttää vaan kirjaimia a-f ja A-F sekä numeroita 0-9.
- Jasca -
• iMac Retina 5K 27" 4.0 GHz i7 | 32 GB | FD | SD | macOS Big Sur
• MBP 15" 2.7 GHz i7 | 16 GB | Radeon Pro 4 GB | SSD | macOS Monterey
• iMac 27" 2.7 GHz i5 | 8 GB | HDD | SD | MacOS X El Capitan
• MBP 15" 2.7 GHz i7 | 16 GB | Radeon Pro 4 GB | SSD | macOS Monterey
• iMac 27" 2.7 GHz i5 | 8 GB | HDD | SD | MacOS X El Capitan
-
-
Viesti Kirjoittaja T-P »
Juu, onhan tuo wizard tuttu ja olen käyttänyt senkin läpi. Airportin hallintasivulla kun saisi edes tukiaseman näkyviin, niin sekin olisi hienoa. Pitäiskö se onnistua niin että sinne lisää tukiaseman asettamalla IP osoitteeen 192.168.11.1. hallintasivulla? Mikä silloin kuuluisi olla se salasana. WPA salaussivullahan en ole pystynyt salasanaa asettamaa vielä.
-
-
Viesti Kirjoittaja hakke »
En kyllä ymmärrä miten reititin ei hyväksy salasanaa. Olet aivan varmasti kirjoittanut vähintään kahdeksan merkkiä pitkän salasanan?
Olet enabloinut wireless settings -> wireless radio?
Olet nimennyt verkon kohdasta SSID?
Kohdassa Security -> Broadcast SSID on täppä? Verkon voi sitten kaikkien asetusten jälkeen piilottaa.
Olet enabloinut wireless settings -> wireless radio?
Olet nimennyt verkon kohdasta SSID?
Kohdassa Security -> Broadcast SSID on täppä? Verkon voi sitten kaikkien asetusten jälkeen piilottaa.
-
Viesti Kirjoittaja T-P »
Kiitoksia Hakke!
No niin, nyt on kahdeksan merkkiä salasanassa ja verkko on salattu. Mulla oli liian lyhyt salasana. Edelliset ehdottamasi säädöt ovat säädetty kohdalleen, SSID on nimetty omalla tunnuksella, ruksit olivat siellä missä pitikin.
Mutta jostain syystä verkon käyttöönottoapuri ei hyväksy kuitenkaan uutta salasanaa.
Olen määritellyt käyttöpaikan nimen, ruksi on kohdassa "käytän AirPorttia langattomaan internet-yhteyteen", Olen valinnut verkon, johon liitytään, kirjoittanut kahdeksan kirjaimisen salasanan, mutta antamani salasana on väärä. Kun neuvoit laittamaan iBookista salaustavaksi WPA Personal, mistä se tehdään?
Myös AirPortin hallintatyökalu ja AirPorin käyttöönottoapuri ilmoittavat salasanan olevan virheellinen. Salasana on kahdeksan kirjaiminen ja siinä on ihan aakkosten ensimmäisiin kuuluvia kirjaimia.
Yritänkö asettaa wlanin oikealla tavalla?
No niin, nyt on kahdeksan merkkiä salasanassa ja verkko on salattu. Mulla oli liian lyhyt salasana. Edelliset ehdottamasi säädöt ovat säädetty kohdalleen, SSID on nimetty omalla tunnuksella, ruksit olivat siellä missä pitikin.
Mutta jostain syystä verkon käyttöönottoapuri ei hyväksy kuitenkaan uutta salasanaa.
Olen määritellyt käyttöpaikan nimen, ruksi on kohdassa "käytän AirPorttia langattomaan internet-yhteyteen", Olen valinnut verkon, johon liitytään, kirjoittanut kahdeksan kirjaimisen salasanan, mutta antamani salasana on väärä. Kun neuvoit laittamaan iBookista salaustavaksi WPA Personal, mistä se tehdään?
Myös AirPortin hallintatyökalu ja AirPorin käyttöönottoapuri ilmoittavat salasanan olevan virheellinen. Salasana on kahdeksan kirjaiminen ja siinä on ihan aakkosten ensimmäisiin kuuluvia kirjaimia.
Yritänkö asettaa wlanin oikealla tavalla?
-
-
Viesti Kirjoittaja T-P »
Juu, tuotakin valikkoa on tullut koitettua, mutta salasana on silloin virheellinen. Tuossa kohtaa alasvetovalokossahan on niitä muitakin vaihtoehtoja mm. LEAP ja muita heksadesimaaliluku-vaihtoehtoja, mutta juuri tuo oletus eli pelkkä "salasana" on luultavasti se oikea? Salasana on ollut aaaabbbb. Käyttis panther ja airport vanhempaa mallia.
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
Olihan Airportissa myös WPA Personal? Jos on, niin Buffalon hallinnassa laitat täpän TKIP-kohtaan ja kirjoitat salasanan WPA-PSK-kenttään.T-P kirjoitti:Juu, tuotakin valikkoa on tullut koitettua, mutta salasana on silloin virheellinen. Tuossa kohtaa alasvetovalokossahan on niitä muitakin vaihtoehtoja mm. LEAP ja muita heksadesimaaliluku-vaihtoehtoja, mutta juuri tuo oletus eli pelkkä "salasana" on luultavasti se oikea? Salasana on ollut aaaabbbb. Käyttis panther ja airport vanhempaa mallia.

Click - suurenee.
-
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja T-P »
No niin, hyvää uutta vuotta ja paljon kiitoksia ihmiset ja erityisesti Hakke, tässä tapauksessa.
Yhteys on salattu 26 merkkisellä hexadecimal salasanalla, jonka Airport sitten vihdoin hyväksyi. Hyväksyi se myöskin 13 merkkisen salasanankin (character input), mutta silloin AirPortin määreeksi salasanaa kirjoittaessa piti valkikosta ottaa 128-bittinen ASCII.
Mutta näin siis hyvä on. Skumppa poksahtakoon!
Yhteys on salattu 26 merkkisellä hexadecimal salasanalla, jonka Airport sitten vihdoin hyväksyi. Hyväksyi se myöskin 13 merkkisen salasanankin (character input), mutta silloin AirPortin määreeksi salasanaa kirjoittaessa piti valkikosta ottaa 128-bittinen ASCII.
Mutta näin siis hyvä on. Skumppa poksahtakoon!
Palaa sivulle “Tietoturva ja varmuuskopiointi”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka