Vieraan ihmisen postia tuli
Keskustelua tietoturvasta ja varmuuskopioinnista Mac-, iPhone- ja iPad -käyttäjien näkökulmasta
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
Vieraan ihmisen postia tuli
Viesti Kirjoittaja darthmother »
Mailin postilaatikkooni ilmestyi jonkun muun (nimi muutettu>) käyttäjä@welho.com postia. Ei siis mun osoitteella eikä aliaksella, mistäpä lienee kymysys?
-
Re: Vieraan ihmisen postia tuli
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Siihen sähköpostiin on saatettu laittaa BCC-kenttään sun osote, joten se ei sillon näy ulospäindarthmother kirjoitti:Mailin postilaatikkooni ilmestyi jonkun muun (nimi muutettu>) käyttäjä@welho.com postia. Ei siis mun osoitteella eikä aliaksella, mistäpä lienee kymysys?
Once you go Mac, you never go back
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
Viesti Kirjoittaja astrakaani »
Hep,
Itse olen ihmetellyt useampaan kertaan, kun minulle näyttäisi tulevan muiden welho-käyttäjien bumerangiviestejä. Tätä tapahtuu silloin tällöin. Pahimmillaan useampi viesti viikossa ja välillä menee kuukausi ilman.
Voivathan nuo olla jotain spammejakin joita en vain käsitä.
Welholtakin tiedustelin asiasta pariin kertaan sähköpostitse, mutta eivätpä vaivautuneet vastaamaan.
Itse olen ihmetellyt useampaan kertaan, kun minulle näyttäisi tulevan muiden welho-käyttäjien bumerangiviestejä. Tätä tapahtuu silloin tällöin. Pahimmillaan useampi viesti viikossa ja välillä menee kuukausi ilman.
Voivathan nuo olla jotain spammejakin joita en vain käsitä.
Welholtakin tiedustelin asiasta pariin kertaan sähköpostitse, mutta eivätpä vaivautuneet vastaamaan.
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Sähköpostissa minkään muun ei tarvitse olla totta kuin vastaanottajan sähköpostiosoite.
MInäkin olen huvikseni kokeilumielessä lähettänyt php-scriptillä sähköpostia, johon lähettäjäksi laitoin erään demarijohtajan osoitteen. Perille meni. Kuka tahansa voi lähettää spammia johonkin osoitteeseen sinun sähköpostiosoite lähettäjänä ja bumerangit tulee tietenkin siihen osoitteeseen mikä on merkitty lähettäjäksi. Tästä on roskapostittajan kannalta se etu, että kun lähettäjä on "osoitekirjasta tuttu" niin roskapostifiltterit ei nappaa kiinni.
Vain sähköpostin vastaanottamiseen tarvitaan sähköpostiosoitetta.
Sähköpostin lähettämiseen ei tarvita sähköpostiosoitetta.
MInäkin olen huvikseni kokeilumielessä lähettänyt php-scriptillä sähköpostia, johon lähettäjäksi laitoin erään demarijohtajan osoitteen. Perille meni. Kuka tahansa voi lähettää spammia johonkin osoitteeseen sinun sähköpostiosoite lähettäjänä ja bumerangit tulee tietenkin siihen osoitteeseen mikä on merkitty lähettäjäksi. Tästä on roskapostittajan kannalta se etu, että kun lähettäjä on "osoitekirjasta tuttu" niin roskapostifiltterit ei nappaa kiinni.
Vain sähköpostin vastaanottamiseen tarvitaan sähköpostiosoitetta.
Sähköpostin lähettämiseen ei tarvita sähköpostiosoitetta.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Jep,
näin olinkin asian ymmärtänyt. Hiukan erikoisemmaksi minusta asian tekee se että noissa "bumerangeissa" on alkuperäiseksi lähettäjäksi laitettu ihan jonkun muun welho-asiakkaan osoite kuin minun.
On niissä liitteenä (ainakin osassa) ollut kai myös se alkuperäinen lähetetty viesti, mutta niitä liitteitä en tokikaan ole avannut.
näin olinkin asian ymmärtänyt. Hiukan erikoisemmaksi minusta asian tekee se että noissa "bumerangeissa" on alkuperäiseksi lähettäjäksi laitettu ihan jonkun muun welho-asiakkaan osoite kuin minun.
On niissä liitteenä (ainakin osassa) ollut kai myös se alkuperäinen lähetetty viesti, mutta niitä liitteitä en tokikaan ole avannut.
-
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Tämähän on ikivanha kikka levittää haittaohjelmia. Operaattorilta tuleva palautusposti kun helposti katsotaan luotettavaksi. Katso vaikka siitä mailista tiedot: Sisältö/Viesti Pitkät otsakkeet niin näet onko sun osoitettasi missään.astrakaani kirjoitti:Jep,
Eikä tolla avauksella mitään väliä ole, ei Mac OS X:lle edelleenkään ole toimivia haittoja.
-
Juu, tsekkasin vielä tästä pöytäkoneelta (pc) jolla oon vanhoja maileja enemmän säilytelly. Kyllä niissä kaikissa bumerangeissa on alkuperäisenviestin otsikolla varustettu liite mukana. Osittain näyttävät kohtuu uskottavilta, mutta taitavat kyllä olla ihan perinteistä spammia vain.
Viestin tiedoissa minun osoitteeni on vain bumerangin saajana... alkuperäinenlähettäjä on tosiaan joku muu welho-osoite (kaikissa eri) ja minulle maili tulee mukamas Welhon konttorilta. Kohtuu uskottavan näköistä kyllä.
Jamac: Kyllä niille lähettäjälle ja vastausosoitteelle on tosiaan eri kentät. Mutta se tuskin liittyy tähän. Näin ainakin olettaisin. Aika erikoista sattumaa ainakin olisi, että tusina welho-asiakasta olisi laittanut täysin satunnaisina ajankohtina lähettämänsä sähköpostin vastausosoitteeksi meikäläisen osoitteen ja ne kaikki olisivat vielä jääneet pääsemättä perille... tietty epäloogisuus siinäkin että bumerangi tulisi siihen vastausosoitteeseen, eikä lähettäjänosoitteeseen, ehkä.
MacFinn: Kun tällainen sekakäyttäjä olen, niin enpä taida noita liitteitä vieläkään ryhtyä aukomaan. Macilla niitä ei enää tallessa olekaan.
Kiitos molemmille osanotosta rupatteluun. Taidan jättää silti asian sikseen, kun eipä noista viesteistä nyt mitään haittaa ole. Parilla klikkauksellahan ne menevät roskikseen sujuvasti
Ajattelin vain josko muilla welho-asiakkailla olisi ollut kenties samankaltaisia kokemuksia. Ilmeisesti tässä ei kuitenkaan tarvitse huolestua, että minun lähettämieni sähköpostien bumerangit kolahtaa kaikkien muiden welho-käyttäjien postilaatikoihin, alkuperäisenviestin kopiolla varustettuna. Se meinaan ei olisi kovin mukavaa...![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Viestin tiedoissa minun osoitteeni on vain bumerangin saajana... alkuperäinenlähettäjä on tosiaan joku muu welho-osoite (kaikissa eri) ja minulle maili tulee mukamas Welhon konttorilta. Kohtuu uskottavan näköistä kyllä.
Jamac: Kyllä niille lähettäjälle ja vastausosoitteelle on tosiaan eri kentät. Mutta se tuskin liittyy tähän. Näin ainakin olettaisin. Aika erikoista sattumaa ainakin olisi, että tusina welho-asiakasta olisi laittanut täysin satunnaisina ajankohtina lähettämänsä sähköpostin vastausosoitteeksi meikäläisen osoitteen ja ne kaikki olisivat vielä jääneet pääsemättä perille... tietty epäloogisuus siinäkin että bumerangi tulisi siihen vastausosoitteeseen, eikä lähettäjänosoitteeseen, ehkä.
MacFinn: Kun tällainen sekakäyttäjä olen, niin enpä taida noita liitteitä vieläkään ryhtyä aukomaan. Macilla niitä ei enää tallessa olekaan.
Kiitos molemmille osanotosta rupatteluun. Taidan jättää silti asian sikseen, kun eipä noista viesteistä nyt mitään haittaa ole. Parilla klikkauksellahan ne menevät roskikseen sujuvasti
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ajattelin vain josko muilla welho-asiakkailla olisi ollut kenties samankaltaisia kokemuksia. Ilmeisesti tässä ei kuitenkaan tarvitse huolestua, että minun lähettämieni sähköpostien bumerangit kolahtaa kaikkien muiden welho-käyttäjien postilaatikoihin, alkuperäisenviestin kopiolla varustettuna. Se meinaan ei olisi kovin mukavaa...
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Tietoturva ja varmuuskopiointi”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka