Mutta minulla on kotiverkossa NAS (Ubiquiti UNAS). Siellä on runsaasti levytilaa SSD-levyinä. Palvelimena toimii MacMini M4, jolla pyörii myös Plex Media Server. Olen ripannut omia DVD-levyjäni (leffoja), ja tallettanut "Elokuvat" -kansioon UNASiin. Plex löytää ne vaivatta, ja saan katseltua niitä miltä tahansa laitteelta. Rippasin myös muutaman sarjan, jotka minulla on DVD-levypaketteina. Alku oli vähän hapuilua, koska en ihan hahmottanut, mitkä lukuisista tiedostoista milläkin levyllä olivat oikeasti tarpeen. Lopulta sain yhden kokonaisen sarjan ripattua, ja toimimaan (Westworld). Olin myös aiemmin kuluttanut pari päivää toisen sarjan DVD-levyjä vaihtelemalla, ja ripannut senkin. Kun nyt yritän lisätä tuon toisen sarjan Plexin kirjastoon, ei se vaan onnistu. Edellisellä kerralla kansion valinta -kohdassa oli kohta "Verkko", jonka valitsemalla pääsin käsiksi NAS-levyn sisältöön. Nyt tuota ei enää ole. Enkä siis ollut tehnyt mitään muutoksia verkon rakenteeseen tai ip-osoitteisiin tms. Edes suoran kansiopolun syöttö tuohon "Lisää kansioita" -kohtaan ei tuo mitään näkyviin. Tässä sählätessäni onnistuin poistamaan myös aiemmin toimineen Westworld-sarjan, eikä senkään uudelleenhaku enää onnistu!

Mitäköhän olen onnistunut ryssimään tuon kanssa? Ja miten ihmeessä saisin korjattua? Niin, ja mainittakoon, että kaikki "Elokuvat" -kansion leffat ovat edelleen saatavilla ja toimivat. Ja noiden sarjojen "Tyypiksi" olen kirjaston valintavaiheessa valinnut oikeaoppisesti "Sarjat".
Ja olisiko ehdottaa jotain toista mahdollista mediaserveriä Plexin tilalle, jos en tuota saa toimimaan?