Dead-line lähestyy ja pitäisi saada kelpo jälkeä...

Viesti Kirjoittaja skin »
Viesti Kirjoittaja Kim »
Viesti Kirjoittaja Kim »
Viesti Kirjoittaja Nyrkki »
Viesti Kirjoittaja iPSP »
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Eikö tuo reso ole juuri NTSC:n reso?iPSP kirjoitti:Huomasin käyttäneeni itse vahingossa edellisessä iDVD projektissa NTSC:tä, joten kysynkin, että vaikuttaako se jotenkin kuvanlaatuun? Sitten huomasin vielä, että kamera oli tuonut videon todella oudossa resossa (720x480) vaikka iMovie projekti ja kuvamateriaali oli 4:3. Mistähän voisi johtua?
Viesti Kirjoittaja Shark »
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Viesti Kirjoittaja Kim »
??? Miksi?iPSP kirjoitti:Korjasin nyt asian konvertoimalla projektin 640x480 resoluutioon. Kuvanlaatu kylläkin kärsii![]()
Kiitos valaisusta NTSC:n suhteen
Viesti Kirjoittaja olavis69 »
Viesti Kirjoittaja zemex »
En ole koskaan kokeillutkaan tuota iDVD ohjelmaa mutta tulee kuitenkin seuraavaa mieleen.olavis69 kirjoitti:Samaa ongelmaa havaittavissa. Itse tein seuraavasti:
imovie HD (6.0.3):ssa clipit firewirellä DV-kamerasta (4:3 pal, sony miniDV, mallia en muista) koneelle
iMovie 08:ssa clippien editointi elokuvaksi ja Jako/vie elokuva asetuksella suuri 720x540
iDVD:ssä luodaan iMoviessa juuri tehdystä elokuvasta uusi projekti ja lisätään siihen alkuvalikko ja poltetaan dvd:lle
Kuva liikkeessä nykivä ja epätarkka dvd-soittimella tavan televisiosta katsottuna. Missä meni pieleen?
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Tein näin, koska arvelin, että PAL resoon ylös skaalaaminen tekisi vielä huonompaa jälkeä... Nyt minulla on ongelmana videossa sahalaitojen ilmeneminen liikkuvassa kuvassa.iPSP kirjoitti:
Korjasin nyt asian konvertoimalla projektin 640x480 resoluutioon. Kuvanlaatu kylläkin kärsii
Kiitos valaisusta NTSC:n suhteen
??? Miksi?
PAL reso on 720x576.
Tuntuisi perusasiat olevan porukalla aika hukassa täällä. Suosittelen tutustumista http://www.digivideo.fi ja http://www.digivideo.fi/wiki/index.php/Etusivu
Kim
Palaa sivulle “Video, televisio ja elokuvat”