Videon leikkaaminen kahtia - mikä ohjelma?
Koko liikkuvan kuvan kirjo
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Videon leikkaaminen kahtia - mikä ohjelma?
Viesti Kirjoittaja silba »
Olisi tarkoitus pätkäistä Sony Cybershot DSC-T9 -kameralla kuvattu video kahtia. Miten tämä kätevimmin onnistuisi? Jos videon vie iMovieen, siitä häviää ääni. Onnistuin aiemmin googlettamaan sen verran, että tämä äänen häviäminen liittyy tiedostomuotoon, jota kamerani käyttää, valitettavasti en onnistu löytämään sivua enää. Mutta osaisko joku neuvoa millä muulla ohjelmalla tuota videon leikkaamista vois kokeilla? Muuta ei tarttis kuin saada leikattua video kahteen osaan valitsemastani kohdasta. Kiitos!
-
Re: Videon leikkaaminen kahtia - mikä ohjelma?
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Jos haluat nopean ratkaisun, niin Quicktime Pro ainakin osaa. Vaikka on itsellä editointisoftaa jos jonkinlaista, niin QT:lla teen kaikki tuommoiset lyhyet pätkäisyt.
Ihan ilmainen ei tosin ole.
Ihan ilmainen ei tosin ole.
-
Mieluummin ilmainen ohjelma, kun vastaavaa käyttöä ei ole kuin harvoin.
-
-
Kun leikkaan MPEG Streamclipissä videon sopivan mittaiseksi, siitä tulee tosi rakeinen. Voiko tätä jotenkin välttää?
-
Ongelma on siis, että video ja ääniraita ovat samassa, ja ne pitäisi erottaa toisistaan että videota voisi käsitellä, ilmeisesti tän demux-operaation voisi tehdä tuolla MPEG streamclipissä, mutta mitkä tiedostomuodot mun pitäis valita, jotta iMovie hyväksyy sen?
Ratkaisuehdotuksia löytyi täältä, mutten ole vielä hahmottanut miten mun käytännössä tulis toimia.... huokaus
http://www.mac-forums.com/forums/movies ... movie.html
Ratkaisuehdotuksia löytyi täältä, mutten ole vielä hahmottanut miten mun käytännössä tulis toimia.... huokaus
http://www.mac-forums.com/forums/movies ... movie.html
-
Viesti Kirjoittaja wanders »
Videoiden kanssa on monesti ongelmia ja se johtuu erilaisista pakkauksista ja eri tiedostomuodoista, jotka ovat ennemminkin näiden videopakkausten "säilytyslaatikoita". Et ole maininnut minkälaista formaattia sinun pitäisi saada pätkittyä. Itse pärjään useampienkin formaattien kanssa MPEG Streamclipillä. Ohjelmassa on Save as -komento, jonka idea on tallentaa video samaan formaattiin. Muut File-valikon komennot ovat exportteja, ja niitä käyttäessäsi video muunnetaan johonkin toiseen muotoon.
Ilmeisesti kyse ei ollutkaan pelkästä pätkimisestä, kun haluat erottaa äänen ja kuvan toisistaan? Pitääkö sinun saada video tämän pätkimisen jälkeen iMovieen. Itse käytän MPEG Streamclipia juuri videoiden pätkimiseen, häntien poistamiseen, mainosten poistamiseen jne. Tallennus Save as:illä ja tiedosto on siistitty. Kun formaattia ei muunneta uudestaan, tallennus on suhteellisesti erittäin nopeata. Jos aikaa alkaa kestämään minuutti/tuntitolkulla, niin silloin on yleensä kyse konvertoinnista.
E:
Enpä tosiaan tiedä, mitä formaattia kamerasi käyttää. Itse olen muokannut lähinnä digiboksien materiaalia ja H.264-koodattua videota. Kokeile kuitenkin tallentaako sillä Save as:illä ja huononeeko laatu silläkin.
Ilmeisesti kyse ei ollutkaan pelkästä pätkimisestä, kun haluat erottaa äänen ja kuvan toisistaan? Pitääkö sinun saada video tämän pätkimisen jälkeen iMovieen. Itse käytän MPEG Streamclipia juuri videoiden pätkimiseen, häntien poistamiseen, mainosten poistamiseen jne. Tallennus Save as:illä ja tiedosto on siistitty. Kun formaattia ei muunneta uudestaan, tallennus on suhteellisesti erittäin nopeata. Jos aikaa alkaa kestämään minuutti/tuntitolkulla, niin silloin on yleensä kyse konvertoinnista.
E:
Enpä tosiaan tiedä, mitä formaattia kamerasi käyttää. Itse olen muokannut lähinnä digiboksien materiaalia ja H.264-koodattua videota. Kokeile kuitenkin tallentaako sillä Save as:illä ja huononeeko laatu silläkin.
---
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Video, televisio ja elokuvat”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka