Olen yrittänyt kääntää subin sivuilla katsottavissa olevia ohjelmia mp3-soittimeni ymmärtämään muotoon (Samsung T-10, joka tukee svi ja wmv-tiedostomuotoja). Käytännössä nuo subin videot ovat wmv3/wma9-muodossa asf-containerin sisällä, kun olen niitä vlc:llä katsonut. Sen takia muunnos wmv-muotoon lienee parempi kuin xvid-koodaus. Soittimeni on kuitenkin aika kranttu wmv-muodonkin osalta ("windows-only" soitin pahimmoillaan), joten ainoa tähän asti onnistunut tapa konvertoida alkuperäinen video toimivaksi wmv:ksi on ollut käyttää Windows media encoderia boot campin avulla. Tällöin koodausasetukset ovat melko hyvin muokattavissa ja Rexikin on kääntynyt soittimeen:) Tarkemmin ottaen olen käyttänyt tätä ohjetta konvertoinnissa (elkää provoontuko tuosta sivuston nimestä
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
http://www.anythingbutipod.com/forum/sh ... hp?t=23909
Kysymys onkin, että löytyykö Macin puolelle videon konvertointiohjelmaa, jossa voisin muokata wmv:n koodausasetuksia esim. koodausprofiilin sekä kuvan että audion bitreittien osalta? Esim. Kigo video converter toimi muuten loistavasti, mutta soitin ei vaan tunnista konvertoitua wmv:tä.Toimivin ratkaisu lienee virtualboxin/Wine... tms. ohjelman käyttö, mutta käyttäisin mieluummin ilmaista&natiivia mac-ohjelmaa. Taipuisiko Quicktime player pro&flip4mac konvertointiin? Handbrakea en ole vielä kokeillut, mutta ffmpegX tuotti vain virheilmoituksen.