MacBook Pro 13" ja nykivät videot
-
MacBook Pro 13" ja nykivät videot
Viesti Kirjoittaja Stenu76 »
Vaan apuja tarvitsen! Uusi 4/2010 MacBook Pro 13" ei suvaitse näyttää 1080p videoita (esim. mkv tai m2ts) nykimättä.
Testatut mediatoistimet:
- Mplayer Extended
- VLC
- Plex
Näistä Plex toimii parhaiten, mutta sekin nykii häiritsevästi.
Lisäksi olen yrittänyt toistaa videoita PS3:n kautta. Eli tällöin Macissa on pyörinyt PS3 Media Server, joka noin päälisinpuolin tuntuu jotenkin toimivan, mutta edes langallinen 1GB yhteys ei tuota nykimätöntä kuvaa. Tällä kombinaatiolla nykiminen on oikeastaan jo pätkimistä, eli täysin kelvotonta. PMS:ssä on ollut käytössä sekä MEncoder että viimeksi TSMuxer. Prossukuormat luokkaa 50-80%, ei muita ihmeempiä softia ajossa.
Mäkki on kiinni ulkoisessa näytössä (1680x1050) siten, että minulla on jaettu työpöytä käytössä.
Eli kaksi ongelmaa: Mäkin näytöllä nykii, mutta samoin nykii streamatessa telsussakin. Ymmärtääkseni tehojen pitäisi riittää kevyesti tekemään videolle lennossa tarvittavia temppuja?
Olen pari päivää Googletellut sopivia temppuja ongelman ratkaisemiseksi, mutta ei lykästä. Koska Mac-säätämisen kokemus on nolla, joudun kysymään apua. Toivottavasti en ole missannut jotakin simppeliä ratkaisua??
-
Re: MacBook Pro 13" ja nykivät videot
-
Viesti Kirjoittaja jeppe »
Itselläni vajaa pari vuotta vanha Macbook 13" ja pientä nykimistä on 1080p videossa tainnut muistaakseni aina ollakin.Nykiminen on tosin niin pientä että monet eivät sitä huomaakaan.
-
720p matsku nykii aavistuksen myös (koneella katsottaessa, telkkua en testannut). Tuosta patchista en tiennyt, mutta ei se mitään kyllä muuttanutkaan. Plexin kuorma tällä patchilla oli balttiarallaa 50-60%.
Lisää vinkkejä? Jokin ei nyt oikein toimi.
Edit: Niin ja nyt tosiaan kyseessä aivan noviisi Mac-käyttäjä, joten ne "kyllähän toi nyt pitäis tietää"-vinkit voivat hyvinkin olla ratkaisu

-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
EDIT: Aah, sulla ei ollutkaan Mac kiinni telkkarissa, ymmärsin väärin.
-
Omituista kun sekä streami että ihan koneen näyttökin pykii.
-
-
Viesti Kirjoittaja Hepo »
MacBook3.1 | 2.2GHz Intel Core 2 Duo | 4GB | 640GB | 12/2007
iPhone 5S 32GB + iPad2 32 GB Wi-Fi 3G + iPod Nano 3gen ja 6gen + ATV3
-
No joka tapauksessa testasin sekä 720p ja 1080p MKV:lla ja molemmat nylkyttivät.
-
-
-
-
EDIT: http://www.madrau.com/
-
Tsekkasin tuon Mardaun softan ja oli kovasti tekninen. En vain tainnut oikein osata tehdä sillä mitään järkevää..
Siirrynpä Googlettamaan Plexiä ja 24p:tä. Tosin pitäisi kai jostain keksiä mahtaako tuo matsku olla 24p:tä lainkaan..
-
-
Luulenpa että tuo 24p on tässä nyt se syyllinen. Kun katselin taas noita sampleja, niin siltä se näyttäisi että välillä joku frame on esillä vähän liian pitkään ja välillä taas jotain jää välistä. Kiusallista kerrassaan.
Noh. Koska PS3 ja töllö pelaavat hyvin yhteen, niin liekö tässä sitten olisi järkevämpää tarttua ihmettelemään miksi streamaus ei toimi.
En btw onnistunut löytämään mitään järkevää 1080p/30fps (tai 60fps) matskua, jolla olisin voinut testata videno sujuvuutta.
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
BioShock Infiniten traileri on 60fps 1080p muodossa. Kahden minuutin ja 22 sekunnin pätkä jonka painoarvo on 141 mb.Stenu76 kirjoitti:En btw onnistunut löytämään mitään järkevää 1080p/30fps (tai 60fps) matskua, jolla olisin voinut testata videno sujuvuutta.
-
Viesti Kirjoittaja Esa66 »
iPhone 14+
-
Mulla nykii hieman vanhemmalla MacBook:lla ainakin siinä kohtaa kun heppu lentää ikkunasta pihalle. Minulla myös tuo Skip the loop fiter for H.264 = None. Allow speed tricks heikentää toimintaa omalla koneellani. Testaanpa tuota pätkää Plex:llä vielä.Esa66 kirjoitti:VLC:llä yllämainittu pätkä nykii, oletusasetuksin. Mutta kun näppää tämän ohjeen mukaan asetuksia, niin hyvin pyörii macbookilla (2009). Linkki http://obamapacman.com/2010/03/tip-vide ... -mac-os-x/
EDIT: Plex ei jaksa koneellani tuota toistaa (CPU:sta kiinni tässä tapauksessa?). Kokeilin asettaa Video->H.264 Speed boost:in täysille muttei silti jaksa. Tässä koneessa Intelin GMS950 näyttis.
EDIT2: Täytyy testata uudelleen koska EyeTV tallentaa lastenohjelmia taustalla jolloin kovalevynkäytöstä voi muodostua pullonkaula.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Traileri toimi vakioasetuksilla VLC:llä hyvin lukuunottamatta ikkunasta lentämistä ja lopun ruusuja. Tuon ohjeen mukaisten asetusten jälkeen ei mitään ongelmia! Hienoa.
Mutta, Plex ei toista tuota mitenkään siedettävästi. FPS on infon mukaan luokkaa 50, mikä nyt selvästikin on liian vähän.
Hmm, minua alkaa vähän huolettaa. Ostin tämän vehkeen osittain siksi, että pääsisin eroon kaikista video-ongelmista, mutta selvästikin olin aavistuksen turhan optimistinen. Mutta te kokeneemmat, kuitatkaa, ei kai tällä raudalla pitäisi olla minkäänlaisia ongelmia toistaa näitä videomatskuja? Voiko tässä olla jotain vikaa?
-
Viesti Kirjoittaja xyz87 »
-
Viesti Kirjoittaja xyz87 »
MBP: 13,3", mid09, 2.26Ghz, 4gb, 500 kovo
TV: Samsung 32"
Eli tuossa leffoja katsellessani telkkarin kautta minidp-hdmi piuhalla (10m) olen huomannut että video pätkii kun kuva liikkuu suuresti. Tarkoitan sitä kun ottaisit videokameran ja vetäisit sen vasemmalta oikealle eli kuva muuttuu suuresti.
Pätkiminen ei ole suurta mutta tarpeeksi ärsyttääkseen katsojaa.
Mikä neuvoksi? Eikö MBP:ssä teho mukamas riitä pyörittämään videota isommalla ruudulla? Onko vika 10m hdmi piuhassa vai?
Ohjelmana olen kokeillut VLC playeria ja Quicktimea, kummassakin lagi näkyy samalla tavalla. Videot ovat normaalisti xvid muodossa eli kyseessä ei ole edes HD materiaali.
Kiitos vastauksista etukäteen.
-
Viesti Kirjoittaja iPSP »
Lataa Plex. Sillä ei pitäisi pätkiä (ainakaan mulla ei ole ikinä pätkinyt, ja mulla samanlainen kone..)xyz87 kirjoitti:Palaanpa vielä asiaan...
MBP: 13,3", mid09, 2.26Ghz, 4gb, 500 kovo
TV: Samsung 32"
Eli tuossa leffoja katsellessani telkkarin kautta minidp-hdmi piuhalla (10m) olen huomannut että video pätkii kun kuva liikkuu suuresti. Tarkoitan sitä kun ottaisit videokameran ja vetäisit sen vasemmalta oikealle eli kuva muuttuu suuresti.
Pätkiminen ei ole suurta mutta tarpeeksi ärsyttääkseen katsojaa.
Mikä neuvoksi? Eikö MBP:ssä teho mukamas riitä pyörittämään videota isommalla ruudulla? Onko vika 10m hdmi piuhassa vai?
Ohjelmana olen kokeillut VLC playeria ja Quicktimea, kummassakin lagi näkyy samalla tavalla. Videot ovat normaalisti xvid muodossa eli kyseessä ei ole edes HD materiaali.
Kiitos vastauksista etukäteen.
Palaa sivulle “Video, televisio ja elokuvat”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka