Hommasin tuollaisen eyeTV Hybridin VHS- videoiden digitalisoimiseksi. Eilen pikaisesti testasin laitetta ja en saanut kuvaa (enkä ääntä) siirrettyä scart-adapterilla + komposiittikaapelilla (kolme johtoa, pun.valk.kelt). Ainoastaan videon sekä äänen sain siirtymään antennikaapelilla (VHS--eyeTV).
Olenko konffannut eyeTV:n jotenkin väärin, vai pitäisikö kuvan ja äänen siirtyä nauhurista koneelle tuollaisella kaapelilla? Pitääkö scart-liittimen olla täysin kytketty, vai riittävätkö nuo muutamat pinnit tähän?
Edit. Eipä taidakkaan tuon kolmijohtisen nipun nimi olla komposiitti(?), vaan ihan RCA. Hankalaa, kun aika kujalla näiden videotouhujen kanssa.
Elgato eyeTV Hybrid + videon kaappaaminen
Koko liikkuvan kuvan kirjo
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
Elgato eyeTV Hybrid + videon kaappaaminen
Viesti Kirjoittaja hra.P »
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut hra.P, 17.11.2011 klo 10.44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
Re: Elgato eyeTV Hybrid + videon kaappaaminen
Viesti Kirjoittaja Ape »
Sulla saattaa olla sama ongelma kuin mulla oli. Tuo scart-sovitin on ehkä väärän suuntainen. Omani oli joku palikka pojan vanhasta playstationista, eikä se tietenkään mitään siirtänyt. Hain Verkkiksestä uuden - sellaisen missä vipu input/output eli voi valita siirtosuunnan käyttötarkoituksen mukaan - ja alkoi pelittää.
Viimeksi muokannut Ape, 22.11.2011 klo 19.55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Vaihdoin toisenlaiseen scart-liittimimeen ja homma alkoi pelittää. Kiitos avusta.Ape kirjoitti:Sulla saattaa olla sama ongelma kuin mulla oli. Tuo scart-sovitin on ehkä väärän suuntainen. Omani oli joku palikka pojan vanhasta playstationista, eikä se tietenkään mitään siirtänyt. Hain Verkkiksestä uuden - sellaisen missä vipu input/output eli voi valita siirtosuunnan käyttötarkoituksen mukaan - ja alkoi pelittää.
-
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
Onkohan minun oma vastaava liitin sitten jotenkin rikki, kun kuva tulee epäselvänä punaisenhenkisenä suoritteena ulos eikä ääntä ollenkaan?hra.P kirjoitti:Vaihdoin toisenlaiseen scart-liittimimeen ja homma alkoi pelittää. Kiitos avusta.Ape kirjoitti:Sulla saattaa olla sama ongelma kuin mulla oli. Tuo scart-sovitin on ehkä väärän suuntainen. Omani oli joku palikka pojan vanhasta playstationista, eikä se tietenkään mitään siirtänyt. Hain Verkkiksestä uuden - sellaisen missä vipu input/output eli voi valita siirtosuunnan käyttötarkoituksen mukaan - ja alkoi pelittää.
Macbook Air M1
-
Luultavasti. Scart-liittimet ja johdot ovat aika edullisia, joten voihan sitä testata aika edullisesti. Itse hankein Biltemasta omani.Cathi777 kirjoitti:Onkohan minun oma vastaava liitin sitten jotenkin rikki, kun kuva tulee epäselvänä punaisenhenkisenä suoritteena ulos eikä ääntä ollenkaan?hra.P kirjoitti:Vaihdoin toisenlaiseen scart-liittimimeen ja homma alkoi pelittää. Kiitos avusta.Ape kirjoitti:Sulla saattaa olla sama ongelma kuin mulla oli. Tuo scart-sovitin on ehkä väärän suuntainen. Omani oli joku palikka pojan vanhasta playstationista, eikä se tietenkään mitään siirtänyt. Hain Verkkiksestä uuden - sellaisen missä vipu input/output eli voi valita siirtosuunnan käyttötarkoituksen mukaan - ja alkoi pelittää.
Tokihan voin tuota lainata, jos et halua uutta liitintä/kaapelia ostaa.
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Video, televisio ja elokuvat”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka