Tulin tuossa hiljattain hankkineeksi WDTVLive Streaming Media Playerin, joka muuten toimii mainiosti, mutta ko. purnukassa kiinni olevaan USB-kiintolevyyn minulla ei ole kirjoitusoikeuksia lähiverkon yli. Mac Finder kyllä "näkee" purnukan perässä olevan USB-levyn ja näyttää sen Finderissä Jaetut-otsakkeen alla, mutta levylle kirjoittaminen ei onnistu. Seuraavassa hieman tarkemmin asiasta:
* Käytössäni on Mac mini (2.53 GHz), johon asenenttuna Snow Leopard.
* WDTVLive -mediatoistimessa on uusin firmware (1.06)
* Macissa jaossa olevat kansiot näkyvät hyvin WDTVLiven kautta (SAMBA-jako käytössä ilman salausta)
* WDTVLiveen kytketty USB-kiintolevy on mallia Buffalo MiniStation (500 Gt) ja se on alustettu HFS+ -tiedostojärjestelmään.
* WDTVLivestä on asetetty päälle Share server, johon ei myöskään ole määritetty mitään käyttäjätunnuksia, joten käsittääkseni minun ei tarvitse kirjautua kyseiseen laitteeseen sisälle Finderissä.
* Olen kyllä myöskin koittanut luoda WDTVLiveen tunnukset ja kirjautua Finderissä sisään em. tunnuksilla, mutta tilanne muutu mitenkään. Kirjautuminen onnistunee, koska virheilmoituksia ei tule.
* Käytössäni on langaton lähiverkkoyhteys (Wi-Fi n).
* Valitsemalla 'Näytä tietoja' Finderissä, saan ilmoituksen, että minulla on muokatut oikeudet kohteeseen. Finderin tilarivillä näkyy "neljän salmiakkikuvion" symboli ja pelkistä lukuoikeuksista kertova kynäsymboli.
* Pystyn kylläkin poistamaan USB-levyllä olevia tiedostoja ja kansioita, mutten luomaan sinne uusia.
Olen ollut yhteydessä WD:n asiakastukeen, mutta sieltä ei ole kuulunut mitään. Olen koittanut selvitellä asiaa myös WD:n omilla keskustelufoorumeilla. Nyt kysynkin vielä täältä Hopeisesta Omenasta, joko joku olisi törmännyt vastaaviin ongelmiin tämän tai kenties jonkin muun mediatoistimen kanssa. Kiitos ja kumarrus mahdollisesta avustanne!
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)