Mulla oli MacProssa vain 17 GT muistia vaikka olin kopioinut lähes kaikki kuvat yms pois. Katsoin levytyökalulla ja se ilmoitti, että kovalevyssä on vikaa. Asensin sen takia Snow Leopard ohjelman uudelleen. Kun sen jälkeen aion jatkaa editointia iMovieHD-ohjelmalla ja jo editoituja kuvia ei näy, mutta ääni kuuluu. Toisaalta kone ilmoittaa, että Quick-time komponetti puuttuu ja asenna iMovieHD uudelleen. Mistä minä sen asennan? Netissä näyttää olevan erilaisilla sivuilla, mutta onko ne luotettavia. Toisaalta Applen sivuilla ei tällaista latausta ole. Vain tavallinen iMovie.
Mitä teen.
Vesa Laaksonen
iMovieHD
Koko liikkuvan kuvan kirjo
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
Re: iMovieHD
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Asenna se siltä levyltä jolta sen on alunperinkin koneelle tullut. Jos on koneen mukana tullut versio, se löytyy asennus-DVD:ltä erillisenä asentajana.laakson kirjoitti:Mulla oli MacProssa vain 17 GT muistia vaikka olin kopioinut lähes kaikki kuvat yms pois. Katsoin levytyökalulla ja se ilmoitti, että kovalevyssä on vikaa. Asensin sen takia Snow Leopard ohjelman uudelleen. Kun sen jälkeen aion jatkaa editointia iMovieHD-ohjelmalla ja jo editoituja kuvia ei näy, mutta ääni kuuluu. Toisaalta kone ilmoittaa, että Quick-time komponetti puuttuu ja asenna iMovieHD uudelleen. Mistä minä sen asennan? Netissä näyttää olevan erilaisilla sivuilla, mutta onko ne luotettavia. Toisaalta Applen sivuilla ei tällaista latausta ole. Vain tavallinen iMovie.
Mitä teen.
Vesa Laaksonen
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja laakson »
Kiitos vastauksesta. Mun muistaakseni tän koneen mukana aikanaan tuli vain iMovie, joka ei oo HD. Koska vanhempi versio eli tää iMovieHD oli suosittu, niin oli kuitenkin mahdollisuus ladata se Applen sivuilta ilmaiseksi. Nyt siellä ei tällaista ole. Mulla ei siis ole muuta levykettä kuin toi Snow Leopard. Olen tosin käyttänyt aika säännöllisesti Time Machinea. Onks tää ohjelma mahdollista palauttaa sieltä?
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Jos TimeMachinea ei ole estetty varmistamasta ohjelmat-kansiota, siellähän se.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Video, televisio ja elokuvat”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka