hankin kadonneen

Sen minkä oon näistä laitteista ymmärtänyt on että linssi on se jolla on eniten merkitystä, niin video- kuin valokuvauksessa. Nettiä lukemalla olen myös sivistänyt itseäni siihen pisteeseen että tajuan ns. prime eli kiinteäpolttovälisten linssien olevan se juttu videokuvauksessa, tsuumailu kun on ilmeisesti amatöörien hommia.
Pyöriessäni erilaisilla foorumeilla sivistämässä itseäni törmäsin tällaiseen kirjoitukseen jossa harrastusmielessä tapahtuva DSLR videokuvaus käytännössä tuomitaan mahdottomaksi. Isoin ongelma on ilmeisesti tarkennus, joka täytyy hoitaa manauaalisesti (!?) johtuen siitä että kameran/linssin automaattitarkennus ei toimi videokameran lailla liikkuvaa kuvaa kuvatessa. Onko asia todella näin? Itkun sekaisin tuntein mietin sitä täydellistä puuterpätkää jota kaverini riemusta kiljuen laskee ja mä ryssin koko homman kun en tärisevillä käsilläni saa laskijaa tarkennettua.
Kokeilematta en aio kuitenkaan luovuttaa ja haluasinkin kuulla muiden kokemuksia urheiluvideoiden kuvaamisesta digijärkkärirungoilla. Samoin tarkoitukseen hyvin soveltuvat linssisuositukset kiinnostavat paljon, noita vaihtoehtoja kun on järkyttävä määrä eikä maallikko juuri ota niistä selkoa. Linssien arvosteluita olen käyny lukemassa täältä ja sivuston arvostelut ovatkin erittäin hyviä, mitä nyt täysin valokuvauksen näkökulmasta tehtyjä.