Minulla on ollut ongelmia FCPX ohjelmiston kanssa. Ohjelma toimii kuin unelma jos käsittelen esim. mov. päätteisiä tiedostoja, mutta kun ohjelmalla yrittää käsitellä mts. tiedostoja jää koko share valikko harmaaksi. Ongelma alkoi yllättäen ensimmäinen mts. videon exporttaaminen onnistui, mutta seuraavan ei. MTS. videota pystyy kyllä käsittelemään, mutta sitä ei saa ulos ohjelmasta muuta formaatit kyllä ulostuvat.
Olen yrittänyt asentaa FCP:n uudestaa, mutta asiasta ei ole apua. Latasin jopa FCS removerin, mutta ei siitäkään ollut hyötyä. Share valikko pysyy harmaana jos timelinellä on MTS. formaatti. Kuvaan Panasonicin GH2 kameralla HDkuvaa 1920 x 1080 / 25fps. Timelinella oleva clippi on aktiivinen ja kaiken pitäisi olla kunnossa, mutta share valikko on harmaa eikä anna käyttää yhtään toimintoa.
Kyseiset ongelmat alkoivat mielestäni kun asensin Snow Leopardin? Ennen tätä fcpx ja mts. olivat ystäviä. Onko muilla kokemuksia vastaavasta tai kuinka asian kanssa toimia.
Ystävällisin terveisin
Antti
FCPX ei anna exportata MTS. formaattia.
Koko liikkuvan kuvan kirjo
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
FCPX ei anna exportata MTS. formaattia.
Viesti Kirjoittaja akiro »
- MacBook Pro 17" 2,66 GHz intel Core i7 , 8 Gt, 500Gt, NVIDIA GeForce GT 330M
- iBook G4 14" 1,44 GHz, 1Gt, 60Gt, Ati Radeon 9550
- iPod Classic 80 G
- iPod nano 16 Gt
- AirPort Express
- iPod Classic 80 G
- iPod nano 16 Gt
- AirPort Express
-
Re: FCPX ei anna exportata MTS. formaattia.
Viesti Kirjoittaja Machine »
Tuntuu omituiselta, kun ohjelma suostuu ensin ulostamaan ja sitten ei. Taitaa olla ummetusta...
Oletko päivittänyt FCPX:n? En ole tutkinut tarkemmin mistä on kysymys, mutta 10.0.4 ja 10.0.5 päivityksistä löytyy netistä negatiivistakin palautetta. Minulla käytössä 10.0.3 ja opettelen vasta käyttöä, joten en osaa paremmin neuvoa. Meinasinkin vinkata, että kysele asiaa myös dv-foorumista, mutta olitkin niin jo tehnyt.

Oletko päivittänyt FCPX:n? En ole tutkinut tarkemmin mistä on kysymys, mutta 10.0.4 ja 10.0.5 päivityksistä löytyy netistä negatiivistakin palautetta. Minulla käytössä 10.0.3 ja opettelen vasta käyttöä, joten en osaa paremmin neuvoa. Meinasinkin vinkata, että kysele asiaa myös dv-foorumista, mutta olitkin niin jo tehnyt.
-
Viesti Kirjoittaja akiro »
Joo, kyselin sieltä kanssa. Mulla on tuo 10.0.5 ja tosiaan ohjelma toimi hetken päivityksen jälkeen kunnes alkoi ns. ummetus. Tuo versio 10.0.3 toimi täysin moitteetta ja 10.0.5 vain hetken. No, odottelen vastauksia. Ongelma on mielestäni omituinen. Eipä ongelma nyt muuten suuri ole, mutta videoitten kääntäminen eri formaattiin aina ennen editointia vie aikaa.
- MacBook Pro 17" 2,66 GHz intel Core i7 , 8 Gt, 500Gt, NVIDIA GeForce GT 330M
- iPod Classic 80 G
- iPod nano 16 Gt
- AirPort Express
- iPod Classic 80 G
- iPod nano 16 Gt
- AirPort Express
-
Viesti Kirjoittaja Soundwise »
Kun tuot .mts (Transport Stream) päätteisiä filuja (AVCHD eli H.264) Event-kirjastoon optimoimatta ProRessiksi, eli natiivina, ne aina kietaistaan uuteen "mov-konttiin". Itse .mts-pääteisiä fileitä et pysty ohjelmalla editoimaan. Jos katsot Final Cut Events kansiosta -> Original Media-kansiosta, niin päätteenä pitäisi olla: (id).mov.akiro kirjoitti:Minulla on ollut ongelmia FCPX ohjelmiston kanssa. Ohjelma toimii kuin unelma jos käsittelen esim. mov. päätteisiä tiedostoja, mutta kun ohjelmalla yrittää käsitellä mts. tiedostoja jää koko share valikko harmaaksi. Ongelma alkoi yllättäen ensimmäinen mts. videon exporttaaminen onnistui, mutta seuraavan ei. MTS. videota pystyy kyllä käsittelemään, mutta sitä ei saa ulos ohjelmasta muuta formaatit kyllä ulostuvat.
Olen yrittänyt asentaa FCP:n uudestaa, mutta asiasta ei ole apua. Latasin jopa FCS removerin, mutta ei siitäkään ollut hyötyä. Share valikko pysyy harmaana jos timelinellä on MTS. formaatti. Kuvaan Panasonicin GH2 kameralla HDkuvaa 1920 x 1080 / 25fps. Timelinella oleva clippi on aktiivinen ja kaiken pitäisi olla kunnossa, mutta share valikko on harmaa eikä anna käyttää yhtään toimintoa.
Kyseiset ongelmat alkoivat mielestäni kun asensin Snow Leopardin? Ennen tätä fcpx ja mts. olivat ystäviä. Onko muilla kokemuksia vastaavasta tai kuinka asian kanssa toimia.
Ystävällisin terveisin
Antti
Tämä ei kuitenkaan liene ongelmasi. Kuinka tuot matskusi ohjelmaan?
Ilmainen Prefsien siivousohjelma: Preference Manager
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Video, televisio ja elokuvat”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka