Tuolla mainiossa suomi24:ssä eivät saa Yle Areenan lähetyksiä tallennettua Wintoosillaan. Koska tallennus Macilla on äärettömän helppoa, tarvitaan vain QuickTime Pro, kysynkin notta nuinko se on? Winukallako ei onnaa ollenkaan?
Yle ilmoittaa kysyttäessä, että tallennus on estetty. Ketut on...
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
Tästä tuli mieleen eräs muisto linux-ajoiltani. Paikallisessa yliopistossa eräällä laitoksella retosteltiin, että pdf-tiedostoina jaettavat luentomonisteet on suojattu niin, että niitä ei voi tulostaa ja että kuulemma ammattilaiseltakin menee tuntitolkulla suojauksen purkuun (ja ne oli suojattu siksi, että yliopiston tulostimilla ei tulosteltaisi liikaa).
No, otin haasteen vastaan ja kokeilin jollain linuxin shell-työkalulla (olikohan pdf2ps) muuttaa tiedostoa ps:ksi. Tämän jälkeen avasin tiedoston GhostViewillä. Tulostui vaivatta. Ei siihen tuntitolkulla mennyt. Piti vain löytää työkalu, joka ei tajua, että tiedosto on olevinaan suojattu.
Enpä ole areenaa kokeillut, vaan voisihan tuon testata. Eilen juuri naureskelin katsoessani Top Gearin maikkarin netti-TV:stä ilman mitään mainoksia ja kovalevylle kopioituna, että sai koko ruutuun.
Minä olen kokeillut. Viikonloppuna Areenaan ilmestyneet Serranon perheet tallensin koneelle, kun pitäävät niitä vain viikon tuolla esillä. Mietiskelin ja muistelin siinä että eikös tämän pitänyt olla mahdotonta, kun olin lukenut jostain ettei Areenan sisältö ole ladattavissa. Ei haittaa mua, ei tarvii kiirehtiä Serranoiden kanssa vaan voi katsoa vasta sitten kun itselle sopii.
Installed Windows to a black & white TV, the motherfucker gave me a bluescreen.
totalhki kirjoitti:Ööh, siis mitenkä ne talllennetaan? Quicktime Pro on, miten toimia?
Kun avaat selaimessa tuon streamin, sinne alalaitaan tulee ne hallintanamikat. Paina sitä oikeassa reunassa olevaa, alaspäin osoittavaa kolmiota/nuolta. Siitä saat valikon, josta valitse "Save As Source..." (Suomea en edelleenkään osaa ) ja paikka mihin tallennat.
Jaroneko kirjoitti:Ainakaan Windows Mediaplayer 11 ei antanut tallentaa. VLC:llä sain streamin talteen, mutta se ei kyllä ole enää 'helppoa ja intuitiivista'.
Eli siis Windowsissa VLC:llä onnistuu vai?
Ominaisuus on kiva lisäetu Mac-käyttäjille. Mutta ei varmaan tarkoituksella tehty. Joten toivottavasti eivät siellä Ylellä selaa Homppua kun tämä nyt tuli julkiseksi. Tai ei siitä taida olla pelkoa; sen verran Winkku-keskeistä tuo firman formaattipolitiikka kuitenkin on.
Mac Classic kirjoitti:Ominaisuus on kiva lisäetu Mac-käyttäjille. Mutta ei varmaan tarkoituksella tehty. Joten toivottavasti eivät siellä Ylellä selaa Homppua kun tämä nyt tuli julkiseksi. Tai ei siitä taida olla pelkoa; sen verran Winkku-keskeistä tuo firman formaattipolitiikka kuitenkin on.
Ei tuota streamin QT-tallennusta varmaan pysty estämään millään sellaisella konstilla josta ei koituisi isoa haittaa muuten.
Jungnerin kuuluttajamimmikin on semmonen pakkaus että eihän siitä sais silmiään(kään) irti jos omassa kotona vastaava olis. Ei ainakaan pääjohtaja mihkään nettiin ehdi...
Mitä minä teen väärin, kun en vaan onnistu. Minä saan talteen ainoastaan 4 kt -kokoisen stream-tiedoston, *.asx tai ilman päätettä. (Tallennustavasta riippuen.) Nämä aukeavat nätisti QuickTimeen, mutta en sitäkään kautta onnistu ohjelmaa tallettamaan.
Kyseessä on mieltä kuohuttanut viimeviikkoinen Spotlight-ohjelma Turun Toriparkista. Hieno esimerkki aidosta Turun taudista, jota ei ole vieläkään nujerrettu.
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
tsehov kirjoitti:Kerrotko muillekin millä asetuksilla sait tuon onnaamaan? Minulla on sama tilanne kuin sinulla aiemmin eli vain pieni 'tyhjä' tiedosto tallentuu.
Järjestelmäasetuksista Flip4Mac-asetuksiin. Player-sivulta rasti pois ruudusta "Create streaming movies". Tämä pätee siis tilanteeseen, jolloin video avataan QuickTimessä, ei selaimessa. (Luulisin, hakuammuntaa se tähänkin asti oli)
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)