Tämmöisiä löysin kaapista muutaman. Tarkoituksena oli laittaa autoon kiinteitä USB-liittimiä latausta varten ja siksi näitä läjän ostin. Mutta kyseinen auto tulikin vaihdettua ja nykyinen on niin hieno (lue Wanha), ettei siihen sovi tuollaiset.
Laturi menee siis tupakansytyttimen pistokkeeseen ja siinä on takana USB (se isompi latta, mitä tietokoneissakin) -liitin. Lisäksi siinä on hieno punainen LED-valo. =)
Laite on valkoinen ja kooltaan tyypillisen kännylaturin kokoa (ei piuhaa). Valmistusmaa on sama kuin Applellakin, eli Kiina. =)
Paketissa lukee:
Input: DC 12-24 V
Output: DC 5.0 V +/-5 %
Max.: 400 mA
Min.: 150 mA
Eli pari tämmöistä olisi kaupan. Uusia ja avaamattomia. Takuu on, että toimii.
Itsellä yksi ihan tavallisessa käytössä ja ladannut sillä iPod:ia, iPhonea ja paria eri GPS:ää. Toimii siis kaikille näille, kun on vain laitteen oma USB-piuha. Toimii siis vaikka Nokian kännykälle, jos on siihen se USB-latauspiuha.
Olisko 2,50 euroa sopiva hinta?
Jos täytyy postitella, niin postikulut lienevät jo enemmän kuin laitteen hinta? Eli mielummin nouto Kellokoskelta tai työmatkani varrella Espoon Kiloon tai Helsinskin keskustassa kun siellä satun asioimaan. Montaa metriä ei tämmöisen takia kannata ajella...
Ota yhteyttä sähvöpostilla thor miukumauku iki piste fi tai puhelimella 040 ja 5009393, mutta myös YVtä yritän lukea.
M: USB-autolaturi (iPod, iPhone, GPS, ... )
Muut kuin Applen valmistamat tuotteet. Huom! Myös Applen koneissa tehtaalta tulleet muistit ja kovalevyt tänne.
Alueen säännöt
Ole hyvä ja tutustu Hopeisen Omenan kauppapaikan sääntöihin (6.1.2017) ennen uuden ilmoituksen tekemistä.
Ole hyvä ja tutustu Hopeisen Omenan kauppapaikan sääntöihin (6.1.2017) ennen uuden ilmoituksen tekemistä.
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
M: USB-autolaturi (iPod, iPhone, GPS, ... )
Viesti Kirjoittaja tug3 »
-
Re: M: USB-autolaturi (iPod, iPhone, GPS, ... )
Viesti Kirjoittaja ATD »
OT:
Ootko siis testannut noiden toiminnan? Itse poltin oman iPodin juurikin kuvailemallasi valkoisella kiina-ihmeellä. Tuli savu ensin iPodista ja sitten tuosta laturista.
Anteeksi OT.
Ootko siis testannut noiden toiminnan? Itse poltin oman iPodin juurikin kuvailemallasi valkoisella kiina-ihmeellä. Tuli savu ensin iPodista ja sitten tuosta laturista.
Anteeksi OT.
MBP 13" Touch/2019 | MBA 11” Mid 2011 | MBP 15,4" Core Duo 2.0 | PB G4 15" 1.33 | iBook G4 14" 1.33 | iPhone 11 Pro | iPad Pro 11” 2020 |
-
En ole avannut jokaista pakettia, vaan nää ylimääräiset ovat avaamattomissa paketeissa. - Mutta jos ostaja haluaa, niin voin avata paketin ennen myyntiä ja testata sen omalla iPodilla.
Sen sijaan yhden avasin heti nämä ostettuani ja se on ollut käytössä viime syksystä. Kyseisellä laturilla olen ladannut iPodia, vanhaa iPhonea ja pariakin eri GPS-laitetta. En ole mitannut mitä tuo laite USB-liittimeensä antaa, vaan olen olettanut sen olevan hyvin lähellä tuota 5 V. iPodia ja iPhonea olen käyttänyt samoilla piuhoilla (pari eri iPodin USB-piuhaa, mikä sattunut olemaan lähteissä lähinnä). Toisella GPS:llä on oma virtapiuhansa (toisessa päässä USB ja toisessa pieni pistoke) ja toisessa GPS:ssä on standardi mini-USB, joten siinä käyttänyt pariakin piuhaa - samatenh mikä milloinkin sattunut olemaan lähinnä lähteissä.
Sen sijaan yhden avasin heti nämä ostettuani ja se on ollut käytössä viime syksystä. Kyseisellä laturilla olen ladannut iPodia, vanhaa iPhonea ja pariakin eri GPS-laitetta. En ole mitannut mitä tuo laite USB-liittimeensä antaa, vaan olen olettanut sen olevan hyvin lähellä tuota 5 V. iPodia ja iPhonea olen käyttänyt samoilla piuhoilla (pari eri iPodin USB-piuhaa, mikä sattunut olemaan lähteissä lähinnä). Toisella GPS:llä on oma virtapiuhansa (toisessa päässä USB ja toisessa pieni pistoke) ja toisessa GPS:ssä on standardi mini-USB, joten siinä käyttänyt pariakin piuhaa - samatenh mikä milloinkin sattunut olemaan lähinnä lähteissä.
Viimeksi muokannut tug3, 25.7.2008 klo 11.14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Nyt hiukka OT:tä sitten:
Itse olen käyttänyt pariakin eri USB-autolaturia sekä iPodin, että iPhonen lataukseen hyvällä menestyksellä. Toinen tällainen valkoinen ja toinen Bluetooth-GPS:n mukana tullut musta. Laturit olleet eri autoissa. Piuhoja olen kuljettanut laitteiden mukana.
Sen sijaan yksi töpseliin tuleva USB-laturi minulla on kärähtänyt. Mallia kiinalainen, joskin väriltään musta (ja nyt varmasti myös sisältäkin)... Joskus viime talvena se vain sanoi poks (kirjaimellisesti) ja lakkasi toimimasta. Kiinni ollut iPod ei asiasta sen kummemmin nokkiinsa ottanut, vaan toimii edelleen. Oliko syynä virtapiikki sähköverkossa (tuskin) vai laturin ylikuormitus (ehkä) vaiko huonon työnlaadun aiheuttama oikosulku (mahdollisesti), sitä en tiedä - en lähtenyt ruumiinavausta suorittamaan.
Arvaisin että laitteen sisään tuleva 12V on päässyt hyppäämään USB-liittimen 5V johtoon oikosulun seurauksena. Tällöin iPod todennäköisesti kärähtäisi kun en usko sen USB-virransyötön olevan kauhean suojattu ylijännitteelle. Itse laturi varmasti kärähtää samalla myös. Luultavasti polttaa vielä autosta tupakansytyttimen sulakkeenkin. - Tosin mahdollista on myös, että laitetta ei ollut suunniteltu toimimaan kuin juuri tasan tarkkaan 12V jännitteellä ja autossa jännite kun vaihtelee 12-15 v välillä ihan normaalistikin. Olisiko regulaattori ollut "se" halvempi ja alimitoitettu? - Tai sitten tuo ensimmäinen vaihtoehto, eli huonon työnlaadun aiheuttama oikosulku.
Itse olen käyttänyt pariakin eri USB-autolaturia sekä iPodin, että iPhonen lataukseen hyvällä menestyksellä. Toinen tällainen valkoinen ja toinen Bluetooth-GPS:n mukana tullut musta. Laturit olleet eri autoissa. Piuhoja olen kuljettanut laitteiden mukana.
Sen sijaan yksi töpseliin tuleva USB-laturi minulla on kärähtänyt. Mallia kiinalainen, joskin väriltään musta (ja nyt varmasti myös sisältäkin)... Joskus viime talvena se vain sanoi poks (kirjaimellisesti) ja lakkasi toimimasta. Kiinni ollut iPod ei asiasta sen kummemmin nokkiinsa ottanut, vaan toimii edelleen. Oliko syynä virtapiikki sähköverkossa (tuskin) vai laturin ylikuormitus (ehkä) vaiko huonon työnlaadun aiheuttama oikosulku (mahdollisesti), sitä en tiedä - en lähtenyt ruumiinavausta suorittamaan.
Arvaisin että laitteen sisään tuleva 12V on päässyt hyppäämään USB-liittimen 5V johtoon oikosulun seurauksena. Tällöin iPod todennäköisesti kärähtäisi kun en usko sen USB-virransyötön olevan kauhean suojattu ylijännitteelle. Itse laturi varmasti kärähtää samalla myös. Luultavasti polttaa vielä autosta tupakansytyttimen sulakkeenkin. - Tosin mahdollista on myös, että laitetta ei ollut suunniteltu toimimaan kuin juuri tasan tarkkaan 12V jännitteellä ja autossa jännite kun vaihtelee 12-15 v välillä ihan normaalistikin. Olisiko regulaattori ollut "se" halvempi ja alimitoitettu? - Tai sitten tuo ensimmäinen vaihtoehto, eli huonon työnlaadun aiheuttama oikosulku.
-
Viesti Kirjoittaja pallo »
Päivää,
vieläkö laturit on olemassa? Jos niin molemmat kelpais. Kiitos ja kuulemiin.
T. P
vieläkö laturit on olemassa? Jos niin molemmat kelpais. Kiitos ja kuulemiin.
T. P
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Myydään muuta tietotekniikkaa”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka