VAIHOSSA MACBOOK AIR/PRO SARJAA!
Morjes! Nyt olis aika luopua rakkaasta työjuhdasta ja ohjelmistohirmustani. Valitettavasti pöytätietokone ei enään mahdu opiskeliakommuuniin, joten on aika myydä tämä pois ja kitua.
Kone on siis kasattu itse, sellaisilla osilla, jotka tukevat myös OSx käyttöjärjestelmää. Koneella on asennettuna sekä Windows 8 että OSx Mountain Lion 10.8. Kone pyörittää hyvin uusimpia pelejä, mm. Far Cry 3, BF4 Beeta, Skyrim, GTA IV, ja niin edelleen. OSx:än puolella videoeditointi ja Garage Bandilla musan pyöritys rullaa mainiosti. Kone on siis hyvin monikäyttöinen, ja maistuu varmasti niin Applen kuin vanhanliiton Windows käyttäjällekin.
Kone on siis itseni kasaama, ja olen alan harrastaja ollut niinkauan kuin rahaa koneeseen on ollut. Kone on kasattu Fractal Designing Arc Mid koteloon, joka on keskikokoinen, musta hyvin ilmaakiertävä ja ennenkaikkea hiljainen. Olen asentanu tuulettimien ohjaimen koneen etupaneeliin, josta saa säädettyä tuuletustehoa 6 eri säätimellä, 6 eri tuuletinta. Kone on internet selailussa ja elokuvan katsomisessa käytännössä äänetön.
Koneen sisällä palvelee Asuksen P7P55D LE emolevy jolla Intelin i5 750K Prosessori. Kyljessä 16Gb ramia, jolla voi oikeasti työstää monen tunnin videoprojecteja ongelmitta. Pelitehosta ja kuvagrafiikan kiihdytyksestä vastaa Nvidian GTX580. Windows 8 on 256Gb Samsungin 830series SSD levyllä, jolla kone liitää 15 sekunnissa työpöydälle. Tämän lisäksi koneessa on 1Tb tallennuslevy, 320Gb levy tarkoitettuna OSx Mountain Lionia varten. Mukaan voin myös lykätä vanhanliiton 120Gb levyn.
Kone on jäähdytetty kuuleman mukaan äänettömällä

Kone siis käynnistyy Windows 8 -käyttöjärjestelmään oletuksena, mutta koneeseen liittäessä USB tikun, ja painaa käynnistyessä F8, saa käynnistettyä OSx Mountain Lionin. Käytännössä USB-tikku toimii "avaimena", ja voit piilottaa mitä ikinä haluat OSx:n puolelle, jos pidät tikun taskunpohjalla. Tikku on siis arviolta 3mm ohut ja 5mm pitkä läpyskä.
Myynnin varmistuttua tyhjennän molemmat käyttöjärjestelmät omasta moskasta, ja teen puhdasasennukset. Tämä aiheuttaa sen, että menee muutama päivä myynnin jälkeen saada kone myyntivalmiiksi. Olen myös palvelemassa maata intissä, joten viikonloput ovat vapaita tähän toimeen.
Koneen kylkeen on pienestä korvauksesta annettavissa Razorin mekaaninen laatunäppäimistö. Koneeseen löytyy alkuperäinen paketti kaikille komponenteille, ja kuitteja on joka lähtöön. Olen ainakin pyrkinyt tallettamaan joka ikisen kuitin. Koneella on arvion mukaan arvoa jotakin 1500€ alkaen.
Mielestäni lisäarvoa tuo varmasti mielenkiintoinen OSx Mountain Lion käyttöjärjestelmän käytön mahdollisuus ja koneen teho verrattuna hiljaisuuteen.
Koneen voin postittaa, jos posti tarjoaa järkevänhintaista vakuutusta lähetykseen. Uskon että ostaja ei halua konetta rikkinäisenä paketista. Kumminkin koneen arvon ja varsinkin näytönohjaimen painon vuoksi suosittelisin ostoa noutamalla.
Siinäpä kai kaikki mitä tästä rakkaasta on kerrottavaa. Laita ihmeessä kysymystä tai mailia, ja vastaan! Maili: jussi PISTE vesa ÄT gmail PISTE com.
Mailiin/alle voi myös tiputtaa tarjouksia vaihdosta Apple MacBook Pro -sarjalaisiin, joka saattaisi jopa mahtua käyttööni.
-Terveisin harrastaja Jussi. Btw, ilmoitus kirjoitettu Mountain Lionilla

KUVIA SAA PYYTÄMÄLLÄ EHDOTTOMASTI! Tässä Google Plus Prifiilini, jossa muutama! https://plus.google.com/107722014394548 ... banner=pwa