Ostin viime syyskuussa Macbook Airin ja olen käyttänyt sitä täällä Ranskassa Yle Areenan katseluun heijastamalla iPhonessa olevan appini avulla ohjelmat bluetoohtilla läppäriin. Katselin eilen illalla uutisia, kun yhtäkkiä bluethoot yhteys katkesi ja tuli tuo ilmoitus puhelimeen "Parin muodostus epäonnistui: Laitetta macbook air ei tueta"
Olen nyt päivittänyt ohjelmat käynnistänyt molemmat koneet uudestaan, mutta mikään ei auta. Macbookin bluethoot asetuksissa näkyy iPhone ja sen perässä sininen palukka jossa i: kun sen avaa tulee linkki yhdistä, mutta mitään ei tapahdu. Puhelimessa macbook linkki saattaa välillä näkyä, mutta sen perässä ei tuota pallukaa. Ainoastaa tulee tuo em tieto, että macbook airia ei tueta.
Olen lukenut, jos vaikka millaisia ohjeita, mutta olen tainnut vain pahentaa tilannetta, koska jossakin sanotiin, että poista laite bluethoot- listalta ja klikkasin puhelimessa unohda laite. En tiedä miten laiteen muuten vosi poistaa. Nyt iPhonen listalla näkyvät kotona Suomessaa olevat laitteet (3kpl) joihin tietenkään ei ole yhteyttä ja naapurien laitteet. Mitään muutoksia en ennen eilistä yhteyden katkeamista tehnyt. Yhteys vain katksesi.
Pari kertaa Macbook tarjosi aamulla koodia ja se näkyi myös puhelimessa, mutta sitten tuli tuo "Parin muodostus epäonnistui Laitetta macbook air ei tueta"
Parin muodostus epäonnistui Laitetta MacBook Air ei tueta
Kaikki ohjelmiin, iTunes Storeen, App Storeen, synkronointiin, iOS-käyttöjärjestelmään jne. liittyvät keskustelut tänne
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
Parin muodostus epäonnistui Laitetta MacBook Air ei tueta
Viesti Kirjoittaja hermostunut »
-
- Ylläpitäjä
Re: Parin muodostus epäonnistui Laitetta MacBook Air ei tueta
Viesti Kirjoittaja egoste »
Onko paikassa WiFi verkkoa? Jos, niin molemmat laitteet siihen ja AirPlayn kautta voisi onnistua.
Riippuu toki, mikä OS versio(t) on käytössä.
Riippuu toki, mikä OS versio(t) on käytössä.
-
Viesti Kirjoittaja hermostunut »
No johan nyt on kumma. Eilen se katksesi juuri tuon AIrplayn osalta ja ilmoitti tuon bluethoot-virheen. Nyt kokeilin Areenaa ja se toimi moiteetta. En ole suotta hermostunut näihin yhdistettyihin hammasharja-bideisiin. Niiden toiminta ja tarjonta ylittää mun hilseen joka kerta. Minä olen siis turhaan tapellut tuon Bluethootin kanssa.
Tosin yritin eilen yhdistää airplayta usesti uudellen ja vastaus oli aina tuo virheilmoitus![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Tosin yritin eilen yhdistää airplayta usesti uudellen ja vastaus oli aina tuo virheilmoitus
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja egoste »
Usein myös auttaa, kun käynnistää kaikki laitteet uudestaan, ml. modeemi/reititin jne...
BT siirrolla ei kannata yrittää videota siirtää.
BT siirrolla ei kannata yrittää videota siirtää.
-
Viesti Kirjoittaja Tyrväinen Arvo »
Oletko saanut apua tai keksinyt itse miten tuo ongelma ratkaistaan ja voisitko laittaa sen tänne? Sitä tuntee itsensä melkoisen tyhmäksi kun tuollainen perusjuttu ei toimi niin kuin sen omasta mielestä pitäisi..
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka