Se on huono, koska sille ei ole juurikaan käyttöä/siellä ei voi oikeastaan edes tehdä mitään. Se, että pidän sitä huonona tai parannuksen tarpeessa olevana, ei kuitenkaan tarkoita, että tietäisin, mitä sille tarkalleenottaen pitäisi tehdä. Ei ole mun asiantuntemusta puhelinten softakehitys. Jätän tämän asian pohtimisen mielelläni Applen insinööreille.E-W kirjoitti:^ Se on vain huono, muttet tiedä, miksi?
iOS 6 Wishlist
-
Re: iOS 6 Wishlist
Viesti Kirjoittaja skip »
https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Itse tiedät aina ratkaisut kaikkeen, jossa näet jotain vikaa? Onnittelut, jos näin tosiaan on, eikä sen takia, että et näe asoissa yleisesti mitään vikaa. Tulet varmasti olemaan hyvin tärkeä ihminen ihmiskunnan tulevaisuuden kannalta.E-W kirjoitti:^ En edes tiedä, miten tätä kommentoisin. Olen niin hämmentynyt.
Hyvänä esimerkkinä samanlaisesta tilanteesta on nykyinen poliittinen järjestelmämme. Mielestäni se surkea, mutta en todellakaan tiedä, mikä olisi parempi.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja PatrikSelin »
ICS:ssa on loistava ilmoituspalkki. iOS:ssa en voi tietää onko tullut ilmoitus käynnistämättä näyttöä -> avamalla lukituksen -> vetämällä yläreunasta. ICS:ssa avaat näytön ja tilapalkissa on ikoni (puhelu, sähköposti, Facebook, Google+ jne.) Apple on tehnyt todella vaikea käyttöiseksi ja eipä Apple käytä niin hyvin näytön tilaa Googlen ICS:ssa. Tietenkin iOS:iin voi laittaa soittoäänen, kun tulee ilmoitus, mutta jos en ole paikalla.skip kirjoitti:En tiedä. Jotenkin se on ihan rampa. En oikein keksi sille oikein mitään käyttöä.E-W kirjoitti:Mitä sille pitäisi tehdä? Itse olen ollut ainakin toistaiseksi siihen erittäin tyytyväinen, enkä ole keksinyt konkreettisia parannusehdotuksia.skip kirjoitti:Notification Centerille pitäisi jotain tehdä. Nykyisellään en käytä sitä näytön ylälaidasta esiin vedettävää oikeastaan lainkaan.
edit. Ja kun ICS:ssa vetää ilmoituspalkin alas, niin voit kytkeä pois/päälle Wifin, bluetoothin, lentokonetila jne. iOS:ssa pitää taas selailla asetusviidakkoa.
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Uusista Android-versioista minulla ei ole kokemusta, mutta saahan iOSissakin kaikki missatut ilmoitukset näkymään lukkoruudulle (jolloin tarvitsee napauttaa vain kerran esim. kotinappulaa ne nähdäkseen).
Compaq Prolinea 4/33.
-
-
Itselläni ei näy ilmoitusta, vaikka asetuksissa kytkin on päällä? Ilmoitusääni kuuluu, mutta lukitusnäytöllä ei näy mitään.E-W kirjoitti:Monet tosiaankin tuntuvat kaipaavan näitä asetusoikoteitä.
Uusista Android-versioista minulla ei ole kokemusta, mutta saahan iOSissakin kaikki missatut ilmoitukset näkymään lukkoruudulle (jolloin tarvitsee napauttaa vain kerran esim. kotinappulaa ne nähdäkseen).
Jos vaikka olisi metsässä ja huomaa, että WiFI on jäännyt päälle. Ja tietenkin on tärkeää muistaa antaa siihen mahdollisuus.jomppeli kirjoitti:Miksi wifi pitäis sammuttaa?
-
Viesti Kirjoittaja MasBe »
juuri sieltä sen saa. Itse olen valinnut asetukseksi bannerit jolloin pelkkä otsikko näkyy, ei muuta.PatrikSelin kirjoitti:Miten saa? Menen Ilmoitukset-asetukseen ja valitsen vaikka Mailin, mutta voi vain valita ilmoitustyyliksi EI mitään, Bannerit tai Viestit.E-W kirjoitti:Monet tosiaankin tuntuvat kaipaavan näitä asetusoikoteitä.
elikkä siis säästää akkua kun wifin kytkee pois päältä silloin kun sitä ei tarvitse.PatrikSelin kirjoitti:Jos vaikka olisi metsässä ja huomaa, että WiFI on jäännyt päälle.jomppeli kirjoitti:Miksi wifi pitäis sammuttaa?
Toisinaan myös jotkut wifi-verkot ovat joko hitaita / jumissa tai rajoitettuja eli ei voi kaikkialle surffata (esim firman verkot ja facebook)
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
Niin?PatrikSelin kirjoitti:Jos vaikka olisi metsässä ja huomaa, että WiFI on jäännyt päälle.jomppeli kirjoitti:Miksi wifi pitäis sammuttaa?
-
Se oli vastaus kysymykseesi. Ja oletin, että kysymykseni liittyi minun aikasempaan viestiini.jomppeli kirjoitti:Niin?PatrikSelin kirjoitti:Jos vaikka olisi metsässä ja huomaa, että WiFI on jäännyt päälle.jomppeli kirjoitti:Miksi wifi pitäis sammuttaa?
-
MasBe kirjoitti: elikkä siis säästää akkua kun wifin kytkee pois päältä silloin kun sitä ei tarvitse.
Toisinaan myös jotkut wifi-verkot ovat joko hitaita / jumissa tai rajoitettuja eli ei voi kaikkialle surffata (esim firman verkot ja facebook)
Puhutaanko tunneista tai sekunneista? Mitä kokeilin nelosella aikoinaan niin samoihin lukemiin pääsin sammuttamalla wifin kotoa poistuttua kuin että se oli aina päällä. Ja hitaiden wifi verkkojen takia voi unohtaa ne verkot ja laittaa pois ehdota liittymistä.
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Näytä lukitulla näytöllä on aktivoituna?PatrikSelin kirjoitti: Itselläni ei näy ilmoitusta, vaikka asetuksissa kytkin on päällä? Ilmoitusääni kuuluu, mutta lukitusnäytöllä ei näy mitään.
Compaq Prolinea 4/33.
-
MasBe kirjoitti:juuri sieltä sen saa. Itse olen valinnut asetukseksi bannerit jolloin pelkkä otsikko näkyy, ei muuta.PatrikSelin kirjoitti:Miten saa? Menen Ilmoitukset-asetukseen ja valitsen vaikka Mailin, mutta voi vain valita ilmoitustyyliksi EI mitään, Bannerit tai Viestit.E-W kirjoitti:Monet tosiaankin tuntuvat kaipaavan näitä asetusoikoteitä.
Mikä minulla mättää? Lähetän itselleni sähköpostia, mutta ilmoitusta ei näy vaikka "Bannerit" tai "Viestit" on valittu (ja tietenkin ilmoituskeskus ja näytä lukitulla näytöllä on myös päällä). Kalenterin ja muistuksen kohdalla tulee ilmoitus lukitusnäytölle, mutta ei sähköpostin kohdalla.
-
Siinähän on aina se viive, kun puhelin tarkistaa sähköpostit. Tarkista tuo asetus että kuinkanusein puhelin niitä tarkistelee ja yritä jaksaa odottaa sitä tarkistustaPatrikSelin kirjoitti:MasBe kirjoitti:juuri sieltä sen saa. Itse olen valinnut asetukseksi bannerit jolloin pelkkä otsikko näkyy, ei muuta.PatrikSelin kirjoitti:Miten saa? Menen Ilmoitukset-asetukseen ja valitsen vaikka Mailin, mutta voi vain valita ilmoitustyyliksi EI mitään, Bannerit tai Viestit.E-W kirjoitti:Monet tosiaankin tuntuvat kaipaavan näitä asetusoikoteitä.
Mikä minulla mättää? Lähetän itselleni sähköpostia, mutta ilmoitusta ei näy vaikka "Bannerit" tai "Viestit" on valittu (ja tietenkin ilmoituskeskus ja näytä lukitulla näytöllä on myös päällä). Kalenterin ja muistuksen kohdalla tulee ilmoitus lukitusnäytölle, mutta ei sähköpostin kohdalla.

Yleensä näyttö herää mulla ainakin pushin voimasta kun uusi maili saapuu.
Apple iMac late 2012
-
Mistä voi muuttaa päivitystiheyttä? Ilmoitukset-asetuksista se ei onnistu.MasBe kirjoitti: Siinähän on aina se viive, kun puhelin tarkistaa sähköpostit. Tarkista tuo asetus että kuinkanusein puhelin niitä tarkistelee ja yritä jaksaa odottaa sitä tarkistusta
Yleensä näyttö herää mulla ainakin pushin voimasta kun uusi maili saapuu.
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Compaq Prolinea 4/33.
-
Kiitos. Vaikka elämäni ei ole kiinni 15 minuutista, mutta se on melko pitkä aika siihen verrattuna, että ICS:ssa se ilmoittaa välittömästi.E-W kirjoitti:Asetukset - Mail jne. - Hae uudet tiedot.
-
Samalla lailla androidissa sitä päivitystiheyttä voi muuttaa, ei tuo ole millään lailla etu tai haittaPatrikSelin kirjoitti:Kiitos Vaikka elämäni ei ole kiinni 15 minuutista, mutta se on melko pitkä aika siihen verrattuna, että ICS:ssa se ilmoittaa välittömästi.E-W kirjoitti:Asetukset - Mail jne. - Hae uudet tiedot.

Apple iMac late 2012
-
Voi vaihtaa, mutta sen saa näyttämään välittömästi, kun taas iOS:n päivitystiheys on minimissään 15 minuuttia.MasBe kirjoitti:Samalla lailla androidissa sitä päivitystiheyttä voi muuttaa, ei tuo ole millään lailla etu tai haittaPatrikSelin kirjoitti:Kiitos Vaikka elämäni ei ole kiinni 15 minuutista, mutta se on melko pitkä aika siihen verrattuna, että ICS:ssa se ilmoittaa välittömästi.E-W kirjoitti:Asetukset - Mail jne. - Hae uudet tiedot.
-
Laita mailit tulemaan pushina*, niin tulee välittömästi.PatrikSelin kirjoitti:Voi vaihtaa, mutta sen saa näyttämään välittömästi, kun taas iOS:n päivitystiheys on minimissään 15 minuuttia.MasBe kirjoitti:Samalla lailla androidissa sitä päivitystiheyttä voi muuttaa, ei tuo ole millään lailla etu tai haittaPatrikSelin kirjoitti:Kiitos Vaikka elämäni ei ole kiinni 15 minuutista, mutta se on melko pitkä aika siihen verrattuna, että ICS:ssa se ilmoittaa välittömästi.E-W kirjoitti:Asetukset - Mail jne. - Hae uudet tiedot.
*kaikki sähköpostit ei tätä tosin tue
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Tässä ei ole kysymys käyttöjärjestelmästä. Push tulee kaikkiin laitteisiin yhtä nopeasti eli heti. Siksi sen nimi on push.PatrikSelin kirjoitti: Voi vaihtaa, mutta sen saa näyttämään välittömästi, kun taas iOS:n päivitystiheys on minimissään 15 minuuttia.
E: Hidas.
Ja mikäli kaipaat pushia Gmailiin, tee tili Exchangen kautta. Ohjeet saat googlaamalla Google Sync iPhone.
Compaq Prolinea 4/33.
-
-
"Alla olevaa aikataulua käytetään, kun Push-toiminto on poissa käytöstä..."skip kirjoitti:
Laita mailit tulemaan pushina*, niin tulee välittömästi.
Joo olisin voinut lukea tuon. Nyt kaikki toimii.
Minulla on uusin iPad. Ja jos huomasit, että aiheen nimi on "iOS 6 Wishlist". Wishlist = toivelista. Ja mielestäni Googlella ja että myös Applella on parantamisen varaa. Ja on myös hyvä asia, että on kokemusta molemmista alustoista. Monella iOS-käyttäjällä on todella suuret ennakkoluulot ICS-käyttistä kohtaa (tulen tekemään juttua Android ja iOS:n eroista). Sen sijaan, että kaikki hehkuttaisi kuinka loistava iOS on, niin on hyvä myös kyseenalaistaa. ICS tekee monia asioita käyttäjäystävällisemmin ja monipuolisemmin kuin iOS.jomppeli kirjoitti:Pakko kysyä miksi sulla on iPhone jos se on niin huono sun käyttöön? Jos kaikki on vihreämpää androidin leirissä niin eikö se olis vain helpompi siirtyä sinne.?
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka