Varmuuskopio kaikesta mitä iLuurissa on iTunesin kautta. Voi nimittäin mennä niin sekaisin, että täytyy palauttaa koko softa uudelleen sisään. Tällöin helpottaa, jos siellä on uusi varmuuskopio tarjolla.jacko kirjoitti:Itseäni kiinnostaa suuresti JB(ei unlock) ja haluaisinkin kysyä muutamaa selventävää kysymystä jotta pystyisin päätökseni tekemään. Ilmeisesti Spirit on paras/ainoa tapa tehdä kyseinen temppu. Version 3.1.3(7E18) Firmis 05.12.01
1. Mitä varotoimenpiteitä kannattaisi ottaa huomioon, jos puhelinta lähtee jailbreikkaamaan?
Sammuta puhelin, paina home-näppäin pohjaan ja yhdistä puhelin iTunesiin. Tällöin luuri lataa softan uudelleen ja laittaa ei-JB varmuuskopion sisään.2. Onko puhelinta mahdollisuus palauttaa ns puhtaaseen muotoon jos pitää esimerkiksi viedä takuuhuoltoon, vai onko jailbreak forever?
Jos käytät Spirit:iä niin kyllä. Vie noin pari minuuttia ja vaatii vain yhden hiiren painalluksen. Helpoksi on elämä tehty.3. Pysyvätkö vanhat ohjelmat/musiikit/tekstiviestit/Yhteystiedot/appsit/kuvat tallessa?
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Aika pitkälti kyllä. Cydia sisältää ilmaisia ja maksullia ohjelmia. Cydiaan voi lisätä valmiiden repojen (ohjelmalistoja) lisäksi muita, joista saa enemmän ohjelmia (ja ehkä myös enemmän ilmaisia4. Vastaako cyndia siis ns iTunes Storea josta voi vain ladata ohjelmia ilmaiseksi puhelimeen?

Itse en ole ainakaan kuullut, että sitä voisi kokonaan rikkoa. Mulla on tullut muutama kerta pelkkä omppukuva ruutuun, joka ei ollut uudelleen käynnistämällä poistunut. Tällöin "Sammuta puhelin, paina home-näppäin pohjaan ja yhdistä puhelin iTunesiin" on aina toiminut hyvin. Huonona puolena on, että joutuu säätämään kaikki cydian ohjelmat uudestaan alusta.5. Kuinka huolella puhelimen voi ns ryssiä jos päättää lähteä jailbreikkaamaan tai jailbreikin jälkeen?
Ohjelmat eivät ole samalla tavalla hiekkalaatikoissa, kuin AppStoressa, joten niillä on enemmän valtaa tehdä kaikkea hienoa, mutta samalla enemmän mahdollisuuksia tehdä tuhoja esim bugien takia. Itse en ole huomannut mitään muuta, kuin pari kertaa on mennyt kunnolla jumiin kun olen säätänyt vähän liikaa.6. Onko puhelimeen saatavat ohjelmia turvallisia?
7. Muita asioita mitä tulisi huomioida ennen/jälkeen jailbreikkauksen?
Huomattavaa addiktiota aiheuttavaa toimintaa. Tuo sen mukavan säätämisen takaisin tähänkin puhelimiin, jotta saisi luurin juuri sellaiseksi kun haluaa.
Hän kiittää ja kumartaa.