Nanou kirjoitti:Mikäköhän omassa iphone 4 sessa on, kun päivitin ios 5 ei tullut kaikkia ominaisuuksia mm safari on ihan saman lainen, kun ennenki ja tohon alkunäyttöön ei tullu et pääsee suoraan kameraan...?
Ei safarin kuulu vissiinkää mitenkään muuttua, sinne tulee vaan se lukulista lisää. Siihen saa lisättyä sivuja muistiin myöhmpää lukemista varten. Ja kameranpainikkeen saa lockscreenil esiin kaksoispainamalla homenappia, samalla esiin tulee ipod ohjaimet, mut se ei oo mikään uus juttu
E: onko edes mahdollista et ei tulis kaikkea mitä pitäis tullä päivitykses? Kyl ainaki itteleni tuli kaikki
Viimeksi muokannut kiMMMe, 13.10.2011 klo 6.24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
kiMMMe kirjoitti:
Ei safarin kuulu vissiinkää mitenkään muuttua, sinne tulee vaan se lukulista lisää. Siihen saa lisättyä sivuja muistiin myöhmpää lukemista varten. Ja kameranpainikkeen saa lockscreenil esiin kaksoispainamalla homenappia, samalla esiin tulee ipod ohjaimet, mut se ei oo mikään uus juttu
E: onko edes mahdollista et ei tulis kaikkea mitä pitäis tullä päivitykses? Kyl ainaki itteleni tuli kaikki
Ei ainakaan itsellä näy kamerapainiketta vaikka kuinka home nappia painelis. Vain volansäätö, back, play, forward napit. Luulen et ominaisuudet on ipadissä kyl, mutta bugaavat jotain.
teppomies kirjoitti:Itse huomasin saman, että päivityksessä ei tullut kaikki ominaisuudet mitä piti. Esim. kalenteriin ei voi lisätä uusia eventtejä ollenkaan, eikä location remindereita voi luoda reminderissa.
Mulla ei ainakaan Sijaintimuistutukset näyttäisi toimivan iPhone 4:ssa. Tai siis sellaista ei voi valita lainkaan.
Safarin Lukija on todella odotettu uudistus. Pitikös ne välilehdet muuttua jotenkin iPhonen Safarissa?
Crimson kirjoitti: Pitikös ne välilehdet muuttua jotenkin iPhonen Safarissa?
Itse pidän ainaskin toiminnosta että uuden sivun voi avata taustalle jolloin se lataa sen valmiiksi eikä hyppää heti sille uudelle sivulle kuten iOS 4.ssa teki.
Crimson kirjoitti: Pitikös ne välilehdet muuttua jotenkin iPhonen Safarissa?
Itse pidän ainaskin toiminnosta että uuden sivun voi avata taustalle jolloin se lataa sen valmiiksi eikä hyppää heti sille uudelle sivulle kuten iOS 4.ssa teki.
Crimson kirjoitti:Mulla ei ainakaan Sijaintimuistutukset näyttäisi toimivan iPhone 4:ssa. Tai siis sellaista ei voi valita lainkaan.
Saman huomasin 3gs:ssä, mutta jostain netin syövereistä luin ettei kai pitäisi toimiakaan 3gs:ssä koska hitler*. Mutta mitä hevonhäntää tuolla "muistutukset" sovelluksella sitten edes tehdään muuten? Kun tuota "muistuta ajankohtana" kellonaikaa voi mitenkään säätää edes eikä vaikuttaa siihen?
edit * sen sijaan kuvien muokkausta ei pitänyt olla mutta onpa kuitenkin...
Viimeksi muokannut thebanzai, 13.10.2011 klo 10.05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Crimson kirjoitti:Mulla ei ainakaan Sijaintimuistutukset näyttäisi toimivan iPhone 4:ssa. Tai siis sellaista ei voi valita lainkaan.
Saman huomasin 3gs:ssä, mutta jostain netin syövereistä luin ettei kai pitäisi toimiakaan 3gs:ssä koska hitler. Mutta mitä hevonhäntää tuolla "muistutukset" sovelluksella sitten edes tehdään muuten? Kun tuota "muistuta ajankohtana" kellonaikaa voi mitenkään säätää edes eikä vaikuttaa siihen?
Nyt en kyllä ymmärrä. Miten niin ei pysty muka säätämään? Ihan normaalistihan sen ajan voi siihen vaihtaa.
Saman huomasin 3gs:ssä, mutta jostain netin syövereistä luin ettei kai pitäisi toimiakaan 3gs:ssä koska hitler. Mutta mitä hevonhäntää tuolla "muistutukset" sovelluksella sitten edes tehdään muuten? Kun tuota "muistuta ajankohtana" kellonaikaa voi mitenkään säätää edes eikä vaikuttaa siihen?
Nyt en kyllä ymmärrä. Miten niin ei pysty muka säätämään? Ihan normaalistihan sen ajan voi siihen vaihtaa.
Ai tuo teksti olikin klikattava.... menen polttamaan jotain että saan tuhkaa jota voin ripotella päälleni.....
Saa nähdä, ilmestyykö siihenkin intuitiivisuutta lisäävä nuoliväkänen vaivihkaa joskus jossain päivityksessä..
Olis kiva saada virallinen tieto tosta sijaintitouhusta jostain.....
Viimeksi muokannut thebanzai, 13.10.2011 klo 10.12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt kun olen ehtinyt uutta käyttöjärjestelmää testailla niin muutamat ominaisuudet ovat osoittautuneet oikein mieluisiksi. Lock screenille ilmestyvien ilmoitusten määrittely on toimiva systeemi, varsinkin kun ilmoituksia on ruudulla useita. Nyt voi suoraan valita mihin sovellukseen hyppää tai vaihtoehtoisesti haluaa vain avata luurin menemättä mihinkään sovellukseen. En käytä puhelinta aktiivisesti kovinkaan paljoa, mutta varsinkin videota katsoessa uskoisin että tuo yläpalkin ilmoitus on varsin tervetullut, sinisen laatikon sijaan.
iMessage tuntuu myös hyvältä päivitykseltä. Ehdin Viberistä innostua aika paljon, niin nyt omalta osaltani koko Viber on integroitu tekstiviestisovellukseen. Puheluita kun en juuri soittele, eikä Viberin heikohko puhelujen taso oikein houkutellut soittelua lisäämään muutenkaan. Ainoa haitta on toki se, että vastapelurilla pitää olla iOS-laite, kun Viberin ainakin Androidillekin. No, kavereista harvalla on Viberiä, ja melkein yhtä harvalla iPhone, joten eipä tuolla nyt niin väliä. Hyvä ominaisuus silti.
Remindersin sijaintiin perustuvat muistutukset lupaavat paljon, kokonaisuutena sovellus tuntuu aika pliisulta hälytyskellon täydennykseltä, mutta on silti varsin tervetullut. Saa nähdä ottaako se omalla kohdalla tuulta alleen, ja vaikuttaako tuo sijainnin kyttäys kuinka paljon akun kulutukseen. Applen esittelyvideossa Reminderssia käytettiin ostoslistatyyppisenä sovelluksena, ja käytänkin tähän ShopList -sovellusta. Omasta mielestäni sen tärkein ominaisuus on syötettyjen ostosten muistaminen. Siis jauhelihan lisäämiseksi riittää että kirjoittaa "jau" ja sovellus ehdottaakin jo jauhelihaa ja jauhoja. Lisäksi ShopListissa voi vielä luokitella ostoksia eri kategorioihin, jolloin samasta hyllystä löytyvät tavarat ovat kätevästi omissa luokissaan sovelluksessa. Reminderssistä kaikki tällainen puuttuu, ja jokaisen ostoksen lisääminen käsin joka kerta on turhan hankalaa. Jonkin sortin ostoslistatoiminnallisuus olisi ollut mukava lisäominaisuus joka olisi vielä Reminderssiin kätevästi sujahtanut sen luonteen puolesta. Mutta hyvinhän tuo ShopList toimii, joten eipä siinä.
WiFi-synkkaus kiinnostaa kanssa kovasti. Harmi vain että oma kone on läppäri ja täten aika visusti nukuksissa kun en sitä käytä. Puhelin latautuu sekä yöpöydällä että koneessa kiinni ollessaan. Fiksu keksi jo että ensimmäisessä tapauksessa tietokone on kiinni, ja jälkimmäisessä synkkaus tapahtuu ilman WiFi-synkkaustakin. Uusi ominaisuus mahdollistaa kuitenkin piuhan kanssa synkkauksesta luopumisen, ja kunhan tietokone on auki yöllä niin synkkauksen voi hoitaa samalla. Eiköhän tämä mahdollista aika monta asiaa varsinkin niille joilla kone on koko ajan auki. En näkisi asiaa mitenkään erityisen hyödyllisenä "peruskäyttäjälle", varsinkaan sellaiselle joka ei puhelimeen synkronoi mitään uutta sisältöä päivittäin. Nyt kun kalenteri ja yhteystiedotkin menevät iCloudin kautta.
Kaikenkaikkiaan tuli sellainen pieni uuden laitteen tutkimisen into luuria selaillessa, joten pisteet Applelle isosta ilmaisesta päivityksestä.
Viimeksi muokannut Armadillo, 13.10.2011 klo 10.12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Nyt kun omassa luurissa on tää ios5 ollut viikon verran, niin voi sanoa että kaiken kaikkiaan loistava päivitys. Sellaisen bugin olen laittanut merkille, että matkapuhelindata lakkaa toimimasta välillä. Puhelut ja viestit tulee kyllä perille, mutta Safari, Mail, Spotify, Appstore ym. ei saa yhteyttä. Puhelimen buuttaus tai lentokonetilassa käyttö poistaa ongelman. Tämä on nyt tapahtunut kolme kertaa viikon aikana.
Yksi kysymyskin olisi:
Meidän taloudessa on kolme iOS-laitetta: vaimolla iPhone ja mulla iPhone + iPad. Kaikissa sama Apple ID. Nyt kun tämä iCloud synkronoi kaikkien laitteiden kesken tietoja, niin osaako kukaan varmuudella sanoa voiko mun ja vaimon laitteet pitää ominaan, ettei meidän tiedot sekoitu keskenään?
iPhone | Apple Watch | iPad | Macbook Pro | Airpods
Näköjään työpaikan Exchange-serverin kanssa synkkautuviin Muistutuksiin (näkyy listalla Tasks-nimellä) ei pysty laittamaan sijaintitietoa, mutta iCloudin kanssa synkkautuviin pystyy (Muistutukset-nimellä)
jomppeli kirjoitti:
Joo, toi on kyllä pitkään odotettu ominaisuus.
... siis että voin avata linkin uudelle sivulle taustalla? Miten? Linkkiä painamalla tulee samat vaihtoehdot kuin ennenkin, "Avaa uudella sivulla" tekee kuten ennenkin eli heittää suoraan uuteen, avautuvaan sivuun.
Lisähuomio; iTunes sekoilee albumikuvitusten kanssa. Osa ei ole vielä kopioitunut iPhoneen. Kun liittää iTunesiin, se ilmoittaa kopioivansa levykuvituksia iPhoneen, mutta se näyttää siirtävän aina vain muutaman, sitten lopettaa kesken. Synkronoin muutaman kerran kokeeksi, ekalla kerralla oli "Kopioidaan 58/107" minkä jälkeen synkronointi oli valmis, seuraavalla kerralla 78/107, sitten 41/107, sitten 75/107... Hmm!
Sijaintimuistutukset kuulostaa hienolta - täytyy kokeilla. Tiedä sitten miten toimii; itselläni koti löytyy kartalla n. parin sadan metrin tarkkuudella oikein, mutta esim. töissä ottamani kuvat paikantuvat kartalla n. 5km alueelle sattumanvaraisesti.
teppomies kirjoitti:Itse huomasin saman, että päivityksessä ei tullut kaikki ominaisuudet mitä piti. Esim. kalenteriin ei voi lisätä uusia eventtejä ollenkaan, eikä location remindereita voi luoda reminderissa.
Mulla ei ainakaan Sijaintimuistutukset näyttäisi toimivan iPhone 4:ssa. Tai siis sellaista ei voi valita lainkaan.
Safarin Lukija on todella odotettu uudistus. Pitikös ne välilehdet muuttua jotenkin iPhonen Safarissa?
Sama iPhone 3GS:n kanssa. En tiedä sitten, että mikä siinä mättää. Ajattelin, että se johtuu puhelimeni iästä, mutta jos se ei myöskään toimi 4:ssä, niin sitten johtuu varmaan jostain muusta.
k@ke kirjoitti:Nyt kun omassa luurissa on tää ios5 ollut viikon verran, niin voi sanoa että kaiken kaikkiaan loistava päivitys. Sellaisen bugin olen laittanut merkille, että matkapuhelindata lakkaa toimimasta välillä. Puhelut ja viestit tulee kyllä perille, mutta Safari, Mail, Spotify, Appstore ym. ei saa yhteyttä. Puhelimen buuttaus tai lentokonetilassa käyttö poistaa ongelman. Tämä on nyt tapahtunut kolme kertaa viikon aikana.
Minulla tuota on tapahtunut viime viikkoina 4.3.1:llä. Laitoin asiasta operaattorille (Saunalahti = Elisa) viestiä. Mutta siis näiden kahden empiirisen kokemuksen mukaan tämä ei vaikuttaisi iOS 5:n ongelmalta?
Sama iPhone 3GS:n kanssa. En tiedä sitten, että mikä siinä mättää. Ajattelin, että se johtuu puhelimeni iästä, mutta jos se ei myöskään toimi 4:ssä, niin sitten johtuu varmaan jostain muusta.
Location Services on varmaankin päällä asetuksista? Sitähän kysyttiin siinä alussa että kaikki varmaan sen tajusi pistää siitä päälle...
k@ke kirjoitti:Nyt kun omassa luurissa on tää ios5 ollut viikon verran, niin voi sanoa että kaiken kaikkiaan loistava päivitys. Sellaisen bugin olen laittanut merkille, että matkapuhelindata lakkaa toimimasta välillä. Puhelut ja viestit tulee kyllä perille, mutta Safari, Mail, Spotify, Appstore ym. ei saa yhteyttä. Puhelimen buuttaus tai lentokonetilassa käyttö poistaa ongelman. Tämä on nyt tapahtunut kolme kertaa viikon aikana.
Minulla tuota on tapahtunut viime viikkoina 4.3.1:llä. Laitoin asiasta operaattorille (Saunalahti = Elisa) viestiä. Mutta siis näiden kahden empiirisen kokemuksen mukaan tämä ei vaikuttaisi iOS 5:n ongelmalta?
Ok! Mulla on myös Saunalahden liittymä. Eli olettaa saattaa että vika olisi siellä päässä.
iPhone | Apple Watch | iPad | Macbook Pro | Airpods
Ok! Mulla on myös Saunalahden liittymä. Eli olettaa saattaa että vika olisi siellä päässä.
Juuh, pitää ilmoitella vaikka tähän kunhan saan vastauksen. Minulla ei muuten buutti auttanut, mutta ongelma korjautuu aina omalla ajallaan. Voi olla etten aina edes huomaa jotain katkosta, joskus kun tuollainen on mennyt ohi ihan minuuteissa. Kerran oli tosin ~24h katko, tuossa viime sunnuntaina.
Juuh, pitää ilmoitella vaikka tähän kunhan saan vastauksen. Minulla ei muuten buutti auttanut, mutta ongelma korjautuu aina omalla ajallaan. Voi olla etten aina edes huomaa jotain katkosta, joskus kun tuollainen on mennyt ohi ihan minuuteissa. Kerran oli tosin ~24h katko, tuossa viime sunnuntaina.
Mä oon kans huomannut katkoksen vasta tienpäällä ollessa, kun muuten kotona on wlan-yhteys.
Mistä sen huomaa meneekö viesti normaali viestinä tai iMessagena? Joku sano että napin väri muuttuu mutta en ole huomannut että mikään nappi viesteissä olis muuttunut.
jomppeli kirjoitti:Mistä sen huomaa meneekö viesti normaali viestinä tai iMessagena? Joku sano että napin väri muuttuu mutta en ole huomannut että mikään nappi viesteissä olis muuttunut.
Onko kaverilla iOS 5.0 viestin vastaanottavassa laitteessa?