Mitenkäs tuon buuttauksen laita on, meneekö kaikki asetukset tehdasasetuksille, kuvat katoaa jne? Koko viikko työreissussa joten nyt ei oo mahdollisuutta siihen... Buuttaukseen näyttää löytyvän ohjevideoitakin, en oo moista toimenpidettä ennen tehnytkään...
Aiföyn kirjoitti:Mitenkäs tuon buuttauksen laita on, meneekö kaikki asetukset tehdasasetuksille, kuvat katoaa jne? Koko viikko työreissussa joten nyt ei oo mahdollisuutta siihen... Buuttaukseen näyttää löytyvän ohjevideoitakin, en oo moista toimenpidettä ennen tehnytkään...
jt.syrja kirjoitti:
Ongelmaksi tuli se, että vaimo ei voi käyttää muistutuksia ollenkaan, jos hän ei laita täppää iCloud tiliin muistutusten kohdalle.
Mulla tuo meni niin, että ensin ei ollu tuo paikkamuistutus valittavissa ollenkaan, mutta kun käytin Asetukset->iCloud->Muistutukset On ja samantien Off, niin nyt näkyy myös sijainnissa-valinta muistutuksissa.
Vaimon puhelimesta kun laittaa iCloudin asetuksista muistutukset päälle, niin minun työasiat pomppaa hänen muistutuslistaan ja pois ottaessa kysyy pidetäänkö vai poistetaanko. Ei ole merkitystä kumman valitsee, niin aina poistuu muistutukset eikä tämän jälkeen uusia voi tehdä.
Löysin kuitenkin keinon!! Laitoin muistutukset iCloudin asetuksista päälle, kävin tekemässä yhden uuden muistutuksen, ja tämän jälkeen iCloud asetuksista muistutuksien synkronointi pois ja valitsin, että pidä puhelimessa. Tällä kertaa muistutukset jäivät puhelimeen ja samoin mahdollisuus lisätä uusia. Yksitellen vain poistin omat työhön liittyvät muistutukset ja avot, tyhjä lista, johon voi lisätä muistutuksia paikkaan sidotulla muistutuksella höystettynä! Ei kyllä kovin kätevä tapa, mutta kun ei muuten onnistunut...
No nyt viimeistää loppu ymmärrys. Mut mikä tärkeintä, tehtävät vaihtui muistutuksiksi ja nyt paikan voi valita. Näin kävi kun menin asetukset -> mail, yhteystiedot, kalenterit -> exchange ja sieltä muistutukset pois päältä. Mun (vähä) järki sanoo, et nyt se ei ainakaan toimis! Osaako joku järkeillä? Kiitos kaikille avusta, mukava huomata et apua saa kun sitä tarvii.
Aiföyn kirjoitti:No nyt viimeistää loppu ymmärrys. Mut mikä tärkeintä, tehtävät vaihtui muistutuksiksi ja nyt paikan voi valita. Näin kävi kun menin asetukset -> mail, yhteystiedot, kalenterit -> exchange ja sieltä muistutukset pois päältä. Mun (vähä) järki sanoo, et nyt se ei ainakaan toimis! Osaako joku järkeillä? Kiitos kaikille avusta, mukava huomata et apua saa kun sitä tarvii.
Varmaankin nyt muistutukset tallentuu vain iPhoneen ja siksi toimii myös paikkatietoon perustuvat muistutukset.
Lisää päänvaivaa: kun olen asettamassa paikkaa, jossa muistutuksen pitäisi tapahtua niin mulle avautuu puhelimen "osoitteisto", eli nimet ja numerot. Pitääkö mun tallentaa vaikkapa takahikiän siwan osoite kalikkaan jotta saan sen osoitteen valituksi kun ajelen vaikkapa mökille?? Tähän kun ei saa auki vaikkapa karttaa tms??
Aiföyn kirjoitti:Lisää päänvaivaa: kun olen asettamassa paikkaa, jossa muistutuksen pitäisi tapahtua niin mulle avautuu puhelimen "osoitteisto", eli nimet ja numerot. Pitääkö mun tallentaa vaikkapa takahikiän siwan osoite kalikkaan jotta saan sen osoitteen valituksi kun ajelen vaikkapa mökille?? Tähän kun ei saa auki vaikkapa karttaa tms??
Kyllä, pitää valitettavati olla paikka osoitekirjan osoitetiedoissa.. myös se Siwa.
Ihan hyvä toiminto tuo muistutus.ainut et jos laitat muistutuksen esim.saapuessa määränpäähän niin kyllä kauan kestää ennenkuin antaa hälytyksen.(jos ei ole langatonta verkkoa lähettyvillä)
En saa muistutuksiin paikkavalintaa tehtyä, ainoastaan kellonajan ja pvämäärän.
Mikä siis avuksi vai toimiiko muistutukset paikan mukaan edes tällä?
iPad2, iPhone 6 ja MacBook Air.
Tarvitsetko pilvipalvelua? Tee DropBox tilisi tästä http://db.tt/ePkojziN ja saat 500MB lisätilaa maksutta. Samalla minä saan saman verran Kaikki voittaa.
En saa muistutuksiin paikkavalintaa tehtyä, ainoastaan kellonajan ja pvämäärän.
Mikä siis avuksi vai toimiiko muistutukset paikan mukaan edes tällä?
Tee muistutukset iCloud-tilin alle etkä omaan sähköpostitiliisi.
Eli otan käyttöön sen iCloud valikosta, en sähköpostivalikon kautta?
Näyttää siltä ettei toimi iPadissa 3G mallissakaan.
iPad2, iPhone 6 ja MacBook Air.
Tarvitsetko pilvipalvelua? Tee DropBox tilisi tästä http://db.tt/ePkojziN ja saat 500MB lisätilaa maksutta. Samalla minä saan saman verran Kaikki voittaa.