zuki kirjoitti:Pitäisikö Saunalahdella myös tulla näkyviin tuo LTE päälle/ pois? Minulla näkyy edelleen päivityksen jälkeen 3G valinta vain asetuksissa?
Tuliko sulle ilmoitus operaattoriasetusten päivityksestä? Jos ei niin johtuu ihan siitä.
Itse sain nuo operaattoriasetuksen päivityksen kun vedin iTunesilla softan palautuksen (kannattaa muistaa ottaa backup ensin)
zuki kirjoitti:Pitäisikö Saunalahdella myös tulla näkyviin tuo LTE päälle/ pois? Minulla näkyy edelleen päivityksen jälkeen 3G valinta vain asetuksissa?
Tuliko sulle ilmoitus operaattoriasetusten päivityksestä? Jos ei niin johtuu ihan siitä.
Itse sain nuo operaattoriasetuksen päivityksen kun vedin iTunesilla softan palautuksen (kannattaa muistaa ottaa backup ensin)
Kyllä mulla näkyy LTE valintakytkin, vaikkei mitään operaattoriasetuksia ole tullu. Liittymä SL eikä oo edes 4G liittymä. OTAna päivitetty.
iPhone X
MacBook Pro 13”, Toucbar
Apple TV 4
Apple Watch series 3
Apple Airpods
Kyllä mulla näkyy LTE valintakytkin, vaikkei mitään operaattoriasetuksia ole tullu. Liittymä SL eikä oo edes 4G liittymä. OTAna päivitetty.
Juu kyllä se kytkin näkyy vaikka ei olisi 4G liittymää, mutta tietääkseni se ei näy jos operaattoriasetukset eivät ole jostain syystä päivittyneet.
Edelleenkään ei saa noita vanhoja poistettuja puhelinnumeroita ilmeisesti kokonaan pois puhelimesta. Siellä ne vielä kummittelee kun viestiä lähettää. Vitosella ei ollut ongelmaa.
Viimeksi muokannut ramse, 30.1.2013 klo 9.31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
timos kirjoitti:Onko tuossa 6.1:ssä muutakin kuin lte?
Minulla on iPhone 4, kannattaako asentaa 6.1?
On siinä muistiot sovelluksessa ainakin pieni muutos, ja sitten noi musiikkinapit lock screenillä on aika kivat ja jos meinaat untetheered jailbreikkiä luuriin laittaa niin kannattaa päivittää itknesin kautta muuten ei toimi... Tetheredinhän tuohon jo saa
iPhone 6 iOS 9.1
MacBook Pro Retina (Early 2015) OSX 10.11.1
MacBook Pro (Late 2011) OSX 10.11.1
Päivitin eilen iPhone 5 laitteeseen OTA:na 6.1 päivityksen.
Aamulla kantakahvilassani (Lahti) huomasin yläpalkissa LTE tekstin ja tein nopeustestin,
43.92 Mbps/ 15.54 Mbps, edellinen paras tulos 3G verkossa oli 15.81 Mbps/ 3.06 Mbps.
Käytössäni on Soneran dual carrier liittymä.
Kaveri testaili Espoossa soneran liittymällä LTE-nopeuksia. Alas 61 ja ylös 28. Aikasta ripeää tahtia. Kokeilin rouvan puhelimella Mikkelissä myöskin Soneran liittymällä. Alas 28 ja ylös 12? Mikä maksaa? Onko kehän sisälllä paremmat tukiasemat?
Macbook Air M3
iPhone 13 pro
Apple Watch Ultra 2
zuki kirjoitti:Kaveri testaili Espoossa soneran liittymällä LTE-nopeuksia. Alas 61 ja ylös 28. Aikasta ripeää tahtia. Kokeilin rouvan puhelimella Mikkelissä myöskin Soneran liittymällä. Alas 28 ja ylös 12? Mikä maksaa? Onko kehän sisälllä paremmat tukiasemat?
Heips,
En välttämättä lähtisi hakemaan eroa tukiasemien puolelta (toki, voihan sieltä eroa löytyä) mutta nopeuteen vaikuttaa samat "säännöt" kuin esim. 3G-verkossa; esim. etäisyys tukiasemaan ja signaalin vahvuus, jne. Testailehan vielä siellä Mikkelissä eri paikoissa, uskon että havaitset nopeudessa olevan eroa
Siis eikö 6.1:ssä pysty pitämään pakotettuna GSM-verkkoa päällä? Kaikilla kun ei ole LTE:lle tarvetta, niin aikasta takapuoli jos tuo korvaa nykyisen 3G-kytkimen.
mikaw_ kirjoitti:Siis eikö 6.1:ssä pysty pitämään pakotettuna GSM-verkkoa päällä? Kaikilla kun ei ole LTE:lle tarvetta, niin aikasta takapuoli jos tuo korvaa nykyisen 3G-kytkimen.
Eiköhän se LTE On/Off toimi ihan 3G kytkimenä niillä liittymillä joilla ei ole 4G mahdollisuutta. Käyttäjän kannalta on kuitenkin aina parempi käyttää 4G jos se on vain mahdollista joten ei mitään erillistä 3G valintaa mihinkään tarvita.
Tue Hesan kerjäläisiä. Osta heille junalippu Mikkeliin ihmettelemään Qi latausta Kalkutan lentoaseman lisäksi...
Ymmärränkö oikein että kun LTE:n kytkee pois niin samalla kytkeytyy pois G3 (siis jos LTE ei ole mahdollinen ja yhteys on G3), ja pois kytkemisen jälkeen yhteys on "vanha gsm".
Kun kytken LTE:n pois päältä jää 3G edelleen päälle. Tämä päivitys oli siis vain haitallinen itselleni, kun asun katvealueella missä edes 3G ei toimi ja firman liittymä ei tue 4G:tä.
Kotona on aiemmin pystynyt jotenkin puhumaan kun ottanut 3G:n pois, saapi nähdä saako olla jatkossa ihan rauhassa kotosalla
hupsis kirjoitti:Ymmärränkö oikein että kun LTE:n kytkee pois niin samalla kytkeytyy pois G3 (siis jos LTE ei ole mahdollinen ja yhteys on G3), ja pois kytkemisen jälkeen yhteys on "vanha gsm".
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Ricce, 30.1.2013 klo 12.40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ricce kirjoitti:Kun kytken LTE:n pois päältä jää 3G edelleen päälle. Tämä päivitys oli siis vain haitallinen itselleni, kun asun katvealueella missä edes 3G ei toimi ja firman liittymä ei tue 4G:tä.
Kotona on aiemmin pystynyt jotenkin puhumaan kun ottanut 3G:n pois, saapi nähdä saako olla jatkossa ihan rauhassa kotosalla
Nyt jää päivitys tekemättä. Toivottavasti jatkossa iOS:n kehittäjät huomaavat että puhelimessa tarvitaan myös nappula jolla saa G3:n ja LTE:n pois päältä.
Taitaa olla jotenkin riippuvainen liittymästä. Minulla on karvalakki-SL, jossa kahden megan huisi verkkonopeus. Kun kytken LTE-täpän pois päältä, 3G jää kuitenkin päälle.
Minulle tosin aivan sama, kun en jaksa ikinä mitään kytkeä päälle tai pois
Harvinaisen ärsyttävää, kun joku kirjoittaa 3G:n joka kerta samalla tavalla väärin G3, vaikka samalla sivulla se on kirjoitettu miljoona kertaa oikein.. Ei mulla muuta
spiidi78 kirjoitti:Harvinaisen ärsyttävää, kun joku kirjoittaa 3G:n joka kerta samalla tavalla väärin G3, vaikka samalla sivulla se on kirjoitettu miljoona kertaa oikein.. Ei mulla muuta
3G-verkossa roikottaminen syö akkua huomattavasti nopeampaa. Siksi tuo on negatiivinen juttu. Olikohan iOS 5 jossa poistui aikanaan 3G päälle/pois -valinta. Seuraavassa päivityksessä toivat sen takaisin. Ihme hommaa.
Taitaa olla jotenkin riippuvainen liittymästä. Minulla on karvalakki-SL, jossa kahden megan huisi verkkonopeus. Kun kytken LTE-täpän pois päältä, 3G jää kuitenkin päälle.
Minulle tosin aivan sama, kun en jaksa ikinä mitään kytkeä päälle tai pois
Se on kyllä totta. Itellä sonera ja lähti 3g pois päältä 8) totta kai ohan sama ja turha noitten kytkimien kanssa. Sori pieni ärtyneisyys
iPhone 6 iOS 9.1
MacBook Pro Retina (Early 2015) OSX 10.11.1
MacBook Pro (Late 2011) OSX 10.11.1
MrFerguson kirjoitti:Siis joku ostaa iPhonen ja ei halua käyttää edes 3G verkkoa!? Muuttamaan hyvänen aika sivistykseen tai takaisin lankalinjan käyttäjiksi
Mikäs tässä on nyt niin ihmeellistä? Helppoa varmaan sielt huudella jos asuu jossain ihan keskustassa. Suomessakin on useita isompiakin paikkoja joissa saatetaan liikkua esim 3G peittoalueen rajoilla, jolloin palkkeja en hyvällä tuurilla yksi. Tuo tarkoittaa sitä että kun verkko on heikko joutuu se radio piiri tekemään enemmän "duunia" pitääkseen sen 3G verkkoyhteyden ja tämä tietenkin syö akkua.
Eli onhan tuo ollut taas vähän typerä päätös applelta poistaa tuo 3G -> 2G vipu ja korvata se tuolla LTE vivulla.